Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد هادی قانع رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اظهار کرد: در پی آتش سوزی یک سوله پر از کاغذ‌های بازیافتی، ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز بعد از ظهر امروز به سرعت نیرو‌های عملیات ایستگاه‌های ۸، ۲۰، ۴، ۱۵ و ۵ را به همراه تانکر‌های آبرسان و خودرو‌های تنفسی را به محل حادثه در دوکوهک اعزام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در هنگام رسیدن نیرو‌های عملیات به محل حادثه یک سوله به مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع، مشاهده شد که کاملا شعله ور شده و آتش و دود زیادی از فاصله دور دیده می‌شد و با بررسی‌های اولیه معلوم شد، این سوله محل نگهداری و انبار مقدار زیادی کاغذ‌های بازیافتی بود.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تصریح کرد: شعله‌های آتش به حدی وسعت پیدا کرده بود که به دیواره‌ها و سقف سوله نیز سرایت کرده و به شدت در حال گسترش بود.

او تصریح کرد: با توجه به قابل اشتعال بودن مواد داخل سوله، آتش نشانان به سرعت عملیات خود را با بکارگیری تجهیزات خاموش کننده و چندین رشته لوله آبدهی از ۴ نقطه آغاز کردند و همزمان با خاموش کردن شعله‌های آتش، اولویت عملیات را جلوگیری از گسترش آتش سوزی به مکان‌های همجوار، قرار دادند.

قانع اضافه کرد: آتش نشانان با تلاش خود موفق شدند در یک عملیات نفسگیر و همه جانبه، آتش سوزی را مهار و از گسترش آتش و سرایت آن به اطراف جلوگیری کنند.

او گفت: نیرو‌های آتش نشانی پس از مهار کامل آتش، همزمان با زیر و رو کردن بسته‌های کاغذ، با پاشیدن آب، به لکه گیری آتش‌های پنهان در میان این کاغذ‌ها مشغول شدند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز افزود: در این حادثه به هیچ یک از کارگران شاغل در سوله و شهروندان آسیبی وارد نشد و در این عملیات، آتش نشانان پس از لکه گیری و اطمینان از خاموش شدن کامل آتش سوزی به ماموریت خود پایان دادند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش سوزی انبار اطفای حریق آتش نشانی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۷۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطفای حریق پایگاه نظامی دیهل متال آلمان متوقف شد

رسانه‌های آلمانی گزارش دادند که اطفای آتش‌سوزی همراه با انتشار دود خطرناک در یک واحد متالورژی در بخش دفاعی پایگاه نظامی دیهل متال آلمان Diehl Metal که سیستم IRIS-T را تولید می‌کند، متوقف شده است.

به گفته آدریان ونزل، سخنگوی سازمان آتش نشانی برلین، این سازه به طور کامل سوخته و بخشی از آن سقوط کرده است. وی افزود: تیم‌های آتش نشانی شامل ۱۶۰ آتش نشان در حال اطفای حریق از بیرون بودند، زیرا از داخل نمی‌توانستند آتش را مهار کنند. این در حالی بود که ساعاتی بعد با انتشار گاز‌های سمی و ذوب شدن مواد شیمیایی اطفای حریق متوقف شد و آتش نشانان اجازه دادند سازه در آتش بسوزد.

به گفته سخنگوی آتش نشانی در صورت اطفای حریق احتمال ورود مواد سمی به آب منطقه و سفره‌های زیرزمینی وجود داشت برای همین اطفای آن متوقف شده است.

بر اساس گزارش مجله آلمانی اشپیگل، آتش سوزی در تاسیسات دیهل در برلین، که بخشی از یک شرکت تولید کننده سیستم‌های دفاع هوایی برای اوکراین است، بر تولید IRIS-T تاثیری نداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مهار آتش‌سوری انبار لاستیک در بلوار رحمت شرقی شیراز
  • آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی
  • اطفای حریق پایگاه نظامی دیهل متال آلمان متوقف شد
  • اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش‌نشانان مشهدی
  • مهار آتش سوزی انبار و کارگاه بزرگ ذغال سازی در مشهد
  • تجاوز آمریکا و انگلیس به صعده یمن
  • آتش سوزی در کارخانه ایزوگام در جاده کلات
  • مهار آتش در آپارتمان چهار طبقه در زاهدان
  • مهار آتش سوزی انبار قطعات خودرو در کرج
  • آتش سوزی در مغازه صافکاری در بوکان