Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - تعدادی از درختان کهنسال مراغه از سوی افراد ناشناس با دلایل بعضاً مشخص خشکانده شده و به نظر می‌رسد مسئولان شهری نسبت به این موضوع بی‌توجه هستند چراکه این عمل در سال‌های گذشته نیز تکرار شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مراغه، شهرستان ویژه مراغه به دلیل دارا بودن درختان و باغات بسیار در داخل شهر و اطراف آن در کشور و در استان آذربایجان شرقی به "باغ‌شهر" معروف است که متاسفانه این روزها درختان این شهر حال و روز خوبی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیست و ششم دی ماه 1396 بود که خبرگزاری تسنیم آذربایجان شرقی در گزارشی با تیتر :خشکاندن عمدی "باغ شهر ایران" در مراغه+تصاویر" درخروجی اخبار استان‌ها قرار گرفت و این موضوع بعد از گذشت سال‌ها بازهم تکرار شد.

"باغ شهر ایران" در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد/ از افزایش آمار بستری‌شدگان تا ابتلای 16کودک در مراغه توزیع 70 هزار بسته معیشتی و نوشت‌افزار ‌در مراغه / پایگاه‌های بسیج روستایی دست به کار شدند + فیلم دغدغه مردم در برابر بی مهری مسئولان به اماکن تاریخی/آثار تاریخی 700 ساله مراغه کی ساماندهی می‌شود؟

این شهرستان به دلیل قرارگرفتن در کنار کوه زیبای همیشه در برف سهند بوده و آب و هوای مطبوعی برای رشد درختان مختلف میوه و سرو و... دارد و مراغه را به باغ شهر تبدیل کرده است اما متاسفانه بر اثر برخی بی‌توجهی‌ها و کم‌کاری مسئولان در حوزه مدیریت شهری درختان داخل شهر آن حال خوبی ندارد.

پای صحبت مردم مراغه و شهروندان می‌نشینی، حرف‌های زیادی در دل دارند که از برخی کم‌کاری‌ها در حوزه فضای سبز در این شهرستان حکایت دارد.

خشک شدن عمدی درختان در برخی از مناطق مراغه

این روزها درختان مراغه حال و روز خوشی ندارند چراکه هر فردی قادر است درختان جلوی منزل خود را به دلایلی خشک کند و کسی نیست در مقابل، با آنها برخورد کند و شاید برخوردی انجام می‌شود ولی به دلیل عدم رسانه‌ای شدن موضوعات برخورد در این شهرستان راه فعالیت را بر دیگر افراد سودجو باز گذاشته است.

چرا که برخی از افراد بر این باور هستند که می‌توانند درخت مقابل ساختمان خود را بخشکانند و جریمه‌ای به شهرداری پرداخت کنند و این موضوع باعث شده تعداد زیادی از درختان در خیابان دارایی خشک شود که ضروری است مسئولان نهادهای دولتی و نظارتی به این موضوع ورود کنند.

حسین تقی‌فام یکی از شهروندان ساکن در کوره خانه مراغه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به تلاش برخی از افراد سودجو در خشک کردن درختان این شهر، اظهار کرد: برخی از افرادی که اقدام به برج سازی در این شهر کرده و در جلو ساختمان‌های آنها درختانی وجود دارد برای زیبا دیده شدن ساختمان و نماهای بی جان آنها تلاش می‌کنند درختان موجود را با ریختن اسید و مواد شیمیایی دیگر، آنها را خشک کنند.

وی تصریح کرد: دی ماه سال گذشته نیز خبرهایی در فضای مجازی و خبرگزاری‌های فعال در شهرستان در خصوص خشکاندن عمدی درختان منتشر شد که دادستانی و دیگر مسئولان وعده دادند پیگیری‌های لازم و برخوردهای لازم را انجام خواهند داد که باید اطلاع رسانی‌های لازم در خصوص برخوردهای انجام شده به مردم گزارش شود.

این شهروند مراغه‌ای در ادامه با اشاره به ضرورت برخورد شدید با عوامل خشکاندن درختان در این شهرستان، گفت: شهر مراغه در کشور علاوه بر تاریخی بوده ان به "باغ شهر ایران" معروف است و لازم است برای حفظ این شهرت ملی برای این شهرستان مسئولان مراغه اقداماتی را برای پیگیری موضوع انجام دهند.

تقی فام ادامه داد: یکی از راه‌های جلوگیری از تکرار این موضوع ورود دادستانی به عنوان مدعی العموم به این موضوع است تا با متخلفان به شدت برخورد لازم را داشته باشند.

درختان شناسنامه دار مراغه در مرگ تدریجی

علی مهری یکی دیگر از شهروندان مراغه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به خشک شدن و مرگ تدریجی در بین درختان شناسنامه دار در این شهرستان، اظهار کرد: شهرداری مراغه در راستای حفظ حقوق شهروندی و حفاظت از درختان در سطح شهر اقدام به شناسنامه دار کردن و نصب تابلوهای کوچک در بین درختان کرده که ضروری است با بهره برداری از این طرح نظارت‌های لازم در این خصوص انجام شود.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های جلوگیری از سوءاستفاده‌های افراد در خشک کردن درختان در این شهرستان برخورد قانونی و اعمال جریمه‌های زیاد برای متخلفان است.

حال با این وضعیت کنونی، ضروری است اقدامی از سوی مسئولان شهرستان جهت جلوگیری از خشکاندن عمدی درختان در "باغ شهر ایران" مراغه انجام شود که ورود شهرداری به عنوان متولی حفظ درختان و دستگاه قضایی به عنوان مدعی العموم در این برهه برای متوقف کردن تداوم این روند غلط، بیش از پیش لازم و ضروری به نظر می رسد.

انتهای پیام/126/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: روز درختکاری آذربایجان شرقی روز درختکاری آذربایجان شرقی باغ شهر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۷۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، عقیل امینی در نشست کمیته فنی آبزی پروری استان بوشهر اظهار داشت: موضوع استفاده از مولدین پژوهشکده میگو در مراکز تکثیر استان، در کمیته فنی اداره کل دامپزشکی بررسی شده و پس از بررسی در صورت موافقت اداره کل دامپزشکی، پایش‌های لازم انجام می‌شود.

وی افزود: در صورت داشتن تاییده‌های لازم از مراجع مذکور و بر اساس پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های دامپزشکی در مراکز تکثیر میگوی استان از این مولدین استفاده و وارد فاز تولید شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: رعایت دستورالعمل‌های فنی و بهداشتی در آماده سازی مزارع پرورش میگو به دقت بررسی و مجوز‌های لازم برای ذخیره سازی صادر شود.

امینی ادامه داد: اتحادیه‌های سایتی نظارت و دقت کامل در خصوص آماده سازی مزارع داشته باشند و در صورت آماده سازی مناسب مزرعه، جهت صدور مجوز ذخیره سازی به اداره کل شیلات دامپزشکی معرفی شوند.

ناپلی یکی از منابع تغذیه لارو ماهی و میگو به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • برخورد با متصرفان اراضی ملی و ساحلی جدی و قاطع است
  • دستور بارگیری قریب به ۲۰۰۰ موتور سیکلت توقیفی به کرمان صادر شد  
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • الیمالات نور نابود شد؛ با عوامل اصلی برخورد کنید
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • ببینید | روایت ملی‌پوش کاراته نابینایان از برخورد عجیب مردم در یک مورد خاص: انگار در روز روشن بی‌حیا شده‌ایم!
  • عبور ایران از توان بازدارندگی استراتژیک رژیم صهیونیستی‌/ضرورت تنبیه رژیم صهیونیستی برای امنیت جهان لازم بود