Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@18:46:53 GMT

واکنش هادی العامری به برنامه تغییرات نخست وزیر عراق

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۷۷۰۲

واکنش هادی العامری به برنامه تغییرات نخست وزیر عراق

به گزارش ایرنا، العامری در بیانیه‌ای که در اختیار پایگاه خبری "المعلومه" عراق قرار گرفت، اعلام کرد این رتبه‌بندی شغلی خاصی که امروز دستورش صادر و در مورد آنها صحبت‌های زیادی به عنوان بازگشت به سیستم سهم‌خواهی مطرح شد، ائتلاف الفتح خود را مبرا از این اظهارات می‌داند و از آن هیچ اطلاعی ندارد.

وی تصریح کرد: ائتلاف الفتح از همان آغاز مکرر اعلام کرده است که تنها دو خواسته از دولت دارد: نخست جدول زمانبندی برای خروج نیروهای آمریکایی در اولین فرصت و دوم بازگشت دوباره اعتبار دولت و ایجاد فضای مناسب برای برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و عادلانه و بدور از آن که این انتخابات تحت تأثیر نفوذ پول و  و زور اسلحه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق که با شعار مبارزه با فساد فعالیت خود را آغاز کرد ، پس از تغییرات گسترده در ابتدای کار دولت در حوزه  امنیتی و نظامی، امروز (دوشنبه)  در بخش‌های مهم مالی و اقتصادی دست به تغییر و تحول و انتصاب افراد جدیدی زد و شماری از مقام‌های این بخشها را برکنار کرد.

مهمترین این تغییرها مربوط به برکناری «علی العلاق» رییس بانک مرکزی است که در شش سال گذشته ریاست مهمترین نهاد پولی و مالی این کشور را برعهده داشته است.
الکاظمی امروز در حکمی «مصطفی غالب» مدیرکل پیشین امور حقوقی در بانک مرکزی را به عنوان رییس جدید این بانک انتخاب کرد.
نخست‌وزیر عراق همچنین یک زن را به عنوان رییس «هیات ملی سرمایه‌گذاری» این کشور منصوب کرد.
طبق حکم الکاظمی، «سهی داود الیاس النجار» به سمت رییس هیات ملی سرمایه‌گذاری ،مهمترین نهاد سیاستگذاری سرمایه‌گذاری این کشور برگزید.
نخست‌وزیر عراق همچنین «سالم جواد عبدالهادی الچلبی» را به عنوان رییس «بانک تجارت» این کشور منصوب کرد که مهمترین بانک دولتی عراق برای گشایش اعتبارات با خارج از کشور است.
مطابق احکام جدید الکاظمی، «حسن حلبوص حمزه» به عنوان رییس «هیات اسناد مالی» عراق انتخاب شده است.
نخست‌وزیر عراق همچنین در برخی از نهادهای خدماتی و اطلاعاتی نیز تغییراتی اعمال کرد که طی آن «منهل عزیز رئوف الحبوبی» به عنوان شهردار بغداد، «خالد العبیدی» وزیر پیشین دفاع به عنوان مسوول امور عملیات در سازمان اطلاعات عراق، «سامی المسعودی» به عنوان رییس «هیات حج و عمره» و «علاء جواد حمید» به عنوان رییس «کمیته مبارزه با فساد اداری و مالی» این کشور گزیده شدند.

نخست‌وزیر عراق در راستای اصلاح ساختار دولت و بهبود شرایط امنیتی، اقتصای و خدماتی کشور دست به این تغییرات گسترده در نهادهای مالی و اقتصادی دولتی زده است.

برچسب‌ها هادی العامری عراق مصطفی الکاظمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هادی العامری عراق مصطفی الکاظمی هادی العامری عراق مصطفی الکاظمی اخبار کنکور نخست وزیر عراق عنوان رییس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۷۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین

به دنبال دیدار نخست‌وزیر اوکراین و وزیر دفاع استرالیا، دولت این کشور از بسته کمکی جدیدی به ارزش ۶۵ میلیون دلار برای کی‌یف خبر داد.

به گزارش ایسنا، ظاهرا پس از کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین، سایر کشورها نیز در حال افزایش کمک‌ها به این کشور جنگ‌زده اروپایی هستند.

طبق آنچه دولت استرالیا اعلام کرده است، کمک‌های جدید این کشور، میزان کل کمک‌های نظامی به اوکراین را به رقم ۵۷۵ میلیون دلار می‌رساند.

روزنامه آنلاین «کی‌یف ایندیپندنت» به نقل از «دنیس شمیگال» نخست‌وزیر اوکراین نوشت: «نیمی از تازه‌ترین بسته به سیستم دفاع هوایی قابل حمل توسط انسان اختصاص خواهد یافت.»

نخست‌وزیر اوکراین افزود: «بیش از ۱۹.۶ میلیون دلار به ائتلاف بین‌المللی پهپادها برای اوکراین اختصاص خواهد یافت که هدف آن تقویت زرادخانه هواپیماهای بدون سرنشین اوکراین است.»

«ریچارد مارلز» وزیر دفاع استرالیا که با نخست‌وزیر اوکراین در لویو دیدار کرد، گفت: «من از اعلام کمک‌های نظامی جدید که شامل فناوری پهپادهای پیشرو در جهان، با حمایت صنعت دفاعی محلی استرالیا است، خرسند هستم.»

وی افزود: «استرالیا همچنین مهمات بسیار دقیق هوا به زمین و سامانه‌های دفاع هوایی کوتاه‌برد را ارائه می‌کند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • گزارش زنده: استقلال ملاثانی ۰ - 0 سپاهان