Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر به نقل از آناتولی، میشل باشله کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که حملات و خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا و غیرنظامیان در میانمار که از سال ۲۰۱۷ توسط ارتش این کشور و بودایی‌ها آغاز شده، ادامه دارد و برخی از این حملات می‌تواند مصداق جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد گزارش خود درباره میانمار را در چهل و پنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که صبح امروز سه شنبه در ژنو برگزار شد، ارائه کرد.

باشله با بیان اینکه خشونت‌ها علیه مسلمانان ایالت راخین و سایر اقوام میانمار کماکان ادامه دارد، گفت: برخی غیرنظامیان در این درگیری‌ها ناپدید شده و نقض جدی حقوق بشر مانند قتل‌، آوارگی گسترده غیرنظامیان، بازداشت‌های خودسرانه، شکنجه، مرگ در بازداشت و تخریب اموال عمومی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مجمع عمومی سازمان ملل و شورای حقوق بشر خواستار پاسخگویی جنایتکاران در میانمار شده‌اند، تأکید کرد: متأسفانه هیچ اقدام مشخصی در این زمینه انجام نشده است. همه اقدامات ملی در این باره از جمله دادگاه‌های نظامی غیرعلنی و گزینشی و فعالیت‌های کمیسیون تحقیقات ملی کافی نبوده و از استانداردهای بین المللی دور بوده‌اند.

شایان ذکر است، از ۲۵ آگوست سال ۲۰۱۷ میلادی نظامیان ارتش میانمار به همراه بودائیان افراطی به بهانه واهی حمله گروهی از مسلمانان ایالت راخین واقع در غرب میانمار به چند پُست بازرسی مرزی، در سایه سکوت مدعیان حقوق بشر و طرفداران دروغین دموکراسی تعداد زیادی از مسلمانان را به قتل رسانده، به زنان تعرض کرده، منازل و مزارع آنها را به آتش کشیدند و به این ترتیب تعداد زیادی از این افراد را آواره کشور همسایه یعنی بنگلادش کرده اند.

منبع: الف

کلیدواژه: سازمان ملل حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۷۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است.

منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی دانشجویان بوده است.

بر اساس گزارش‌های رسیده گروهی از دانشجویان دانشگاه هاوانا کوبا با برگزاری تجمعی اعتراضی حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کردند.

همچنین دانشجویان کوبایی در این تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی، پرچم فلسطین را در کنار پرچم کشور خود به اهتزاز درآوردند.

این در حالی است که بسیاری از دانشگاه‌های جهان از جمله دانشگاه‌های آمریکا، کانادا و فرانسه شاهد برگزاری تجمع‌ها و تحصن‌هایی مشابه در حمایت از فلسطینیان و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه بوده است.

در آمریکا که داعیه‌دار حقوق بشر و آزادی بیان است، تجمع‌های دانشجویی ضدصهیونیستی به شدت سرکوب شده و شماری از دانشجویان نیز به دلیل حمایت از فلسطین و محکوم‌نمودن حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ادامه روند تحصیل محروم شده‌اند.

کد خبر 6096190

دیگر خبرها

  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • فاجعه انسانی در غزه؛ هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
  • سازمان ملل: هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
  • انصاری: استکبار قادر به پوشاندن جنایت صهیونیست‌ها نیست
  • آمریکا: خسارت حمله به رفح فراتر از حد انتظار است/ سازمان جهانی بهداشت: حمام خون به راه می‌افتد
  • تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی
  • تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • امام صادق(ع) مرجع امت اسلامی است
  • اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی نشان از افول و نابودی زودهنگام این رژیم دارد
  • فیلم‌های تبلیغاتی در هند احساسات ضد اسلامی را تقویت می‌کند