Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس از تیران و کرون، این شهرستان با جمعیتی بالغ‌بر ۷۵ هزار نفر در غرب استان اصفهان واقع‌شده که با بیش از ۵۰ روستا و ۳ شهر بیشترین سکنه روستایی را دارد؛  واقع‌شدن در مسیر تردد غرب استان نیز مشکلات درمانی و پزشکی آن را بیشتر کرده است و مردم در این مناطق برای دسترسی به امکانات بهتر باید مسیری به نسبت طولانی را به شهرستان‌های هم‌جوار یا مرکز استان طی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبحث درمان و امکانات درمانی یکی از معضلات و مشکلات مهم و مطالبه به‌حق مردم این شهرستان بوده است چراکه در بسیاری موارد به دلیل کمبود تجهیزات، نبود مرکزی مجهز یا پزشکانی ماهر، بیماران مجبور به اعزام به شهرستان‌های مجاور شده‌اند که در برخی اوقات با مسائل و مشکلات دیگری مواجه شده‌اند.

امیدهایی که ۳۰ سال‌ است به ناامیدی تبدیل می‌شود

حدود ۳۰ سال پیش زمزمه ساخت بیمارستانی مجهز در شهر تیران به گوش رسید که با انجام برنامه کلنگ‌زنی، امید در دل مردم زنده شد، اما ساخت این بیمارستان طی سال‌های متمادی دستخوش مشکلات و برخی بی‌مهری‌ها شده که مردم و به‌خصوص قشر روستایی شهرستان بیش‌ترین آسیب را از این کمبود مهم بخش درمان متحمل شدند.

 احداث بیمارستان امام رضا(ع) این شهرستان پس از پیگیری‌های مردمی و نمایندگان مجلس در سفر رئیس‌جمهور در دولت نهم مصوب شد و اجرای این پروژه بر عهده وزارت راه شهرسازی قرار گرفت، اما هیچگاه این موضوع حالت اجرایی به خود ندید؛ از این ‌رو مردم در سال‌های گذشته با امضا طوماری خواستار تسریع در احداث بیمارستان دولتی این شهرستان شدند و اخیراً با اعلام موافقت اصولی وزارت بهداشت و درمان اجرای این پروژه به‌صورت مشارکتی بین مردم و دولت اجرایی شده است.

پیرمرد تیرانی: ای کاش معجزه‌ای شود!

پیرمردی از اهالی شهر تیران درباره این بیمارستان می‌گوید: ای‌کاش معجزه‌ای شود تا این بیمارستان به سرانجام برسد؛ من تا ذهنم یاری می‌کند سال‌ها پیش آمدند و تابلویی در محل فعلی بیمارستان زدند و گفتند اینجا بیمارستانی مجهز برایتان می‌سازیم؛  تابلو در وسط بیابان زیر باد و باران ماند و زنگ زد و هیچ خبری نشد، اما از سال گذشته عده‌ای دیگر آمدند و شروع به کارکردند ولی از عید ۹۹ از آن‌ها هم خبری نیست.

این در حالی است که این موضوع به عنوان یک مطالبه جدی از سوی مردم شهرستان تیران و کرون مطرح است؛ به طوری که سال ۱۳۹۸ مردم شهرستان تیران و کرون با تجمع خود از استاندار اصفهان خواستار اختصاص ردیف بودجه جهت احداث این بیمارستان ۶۴ تختخوابی شدند. «اینجا بخوانید»

اگر بنیاد برکت بیاید، بیمارستان تیران ساخته خواهد شد

ابوالفضل ابوترابی در این ‌باره اظهار داشت: پروژه ساخت بیمارستان ۱۳۶ تختخوابی امام رضا(ع) شهر تیران با آن طرحی که سال‌ها پیش کلید خورده بود و در ذهن مردم است کاملاً متفاوت است؛ زیرا ۶۰ درصد ساخت سهم دولت و ۴۰ درصد نیز سهم خیرین است و مشابه این کار را در ساخت بیمارستان شهید محمد منتظری نجف‌آباد انجام دادیم که نتیجه خوبی در برداشت.

نماینده مردم شهرستان‌های نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی پیشرفت ساخت بیمارستان تیران را این‌گونه بیان کرد: از ۶۰ درصد سهم دولت فونداسیون ریخته شده و در آینده نزدیک، فاز اول که ستون‌هایی در متراژ ۴هزار متر سهم دولت خواهد بود اجرایی می‌شود و ۲هزار متر هم از سهم مردم با حضور خیرین شروع‌شده که بعد از اتمام آن با حضور خَیری که پار کار آمده عملیات ساخت سهم مردم نیز آغاز خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که تا اول ماه مهر ستون‌های سهم دولت را تکمیل خواهیم کرد و افزود:  تأمین هزینه‌ها بسیار سخت است و با این‌وجود استاندار اصفهان در جلسه‌ای با حضور بنیاد برکت خواسته که این بنیاد در تکمیل سهم دولت کمک کند که  اگر بنیاد برکت در ساخت بیمارستان امام رضا(ع) ورود کند به نتایج خوبی می‌رسیم و می‌توانیم آن را تکمیل کنیم.

افزایش هزینه‌ها، مزید بر علت عدم تکمیل بیمارستان

ابوترابی افزایش بی‌سابقه هزینه‌ها را علت اصلی تکمیل نشدن بیمارستان دانست و تصریح کرد: تأمین منابع مالی به‌سختی و کند پیش می‌رود که همین امر باعث شده که عملیات ساخت به‌آرامی پیش برود؛ اخیراً خیرین  قول‌هایی که داده‌اند امیدواریم سهم ۴۰ درصد مردم و خیرین با سرعت بیشتر پیش برود؛ همچنین  قسمتی از سهم خیرین زمین وقف‌شده‌ای است که شهرداری باید تغییر کاربری آن را برای فروش انجام دهد.

نماینده مردم شهرستان‌های نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی پیشرفت پروژه را مشروط به تأمین منابع مالی از سوی خیرین و دولت دانست و افزود:  طرح اولیه بیمارستان که در دولت نهم مصوب شد اصلاً موافقت اصولی نداشت و فقط مقدار کمی خاک‌برداری شده بود که در دوره اول نمایندگی این‌جانب با کمک مردم پیگیری شد و با طی مراحل اداری در دوره دوم توانستیم پروانه و موافقت اصولی آن را دریافت کنیم.

وی مکانیسم ۶۰ به ۴۰ را تنها راه دریافت مجوزهای پروژه عنوان کرد و گفت: با این مکانیسم توانستیم در تاریخ  ۲۸ بهمن ۹۶ با امضاء تفاهم‌نامه موافقت وزیر را بگیریم که باعث دریافت موافقت اصولی شد و عملاً در سال ۹۸ کلنگ زنی شد.

ابوترابی تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور که ممنوعیت اجرای پروژه جدید اعلام‌شده توانستیم با توافق این کار را شروع کنیم و  با این‌حال تاکنون حدود ۳میلیارد تومان از سیستم دولتی و یک و نیم میلیارد هم از سوی خیرین تأمین‌شده است؛ اما با توجه به افزایش چشم‌گیر هزینه‌ها پیش‌بینی می‌شود با شرایط کنونی بالغ‌بر ۱۵۰میلیارد تومان هزینه ساخت و تجهیز بیمارستان امام رضا‌(ع) شهرستان تیران و کرون شود.

نماینده مردم شهرستان‌های نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مساحت این بیمارستان حدود ۱۲هزار مترمربع است در فاز اول قسمت ۹۶ تخت‌خوابی تکمیل خواهد شد اما کل، مجموعه ۱۳۶ تختخوابی خواهد بود.

وی افزود: این بیمارستان استاندارد کشوری خواهد داشت و از پد بالگرد تا وسایل خورشیدی و بخش‌های تخصصی برای آن پیش‌بینی‌شده است. بیمارستان امام رضا(ع) تیران با مساحت ۱۳ هزار مترمربع باید به‌صورت تخصصی در سه بخش اداری، بیمارستان و اورژانس احداث می‌شود.

بیمارستانی که عملأ یک فوندانسیون است

در ادامه مجید حججی، بیمارستان امام رضا(ع) را عملاً یک فونداسیون خواند و عنوان کرد: سال‌ها پیش‌طرح این بیمارستان با واگذاری زمین کلید خورد، اما به علت نداشتن پروانه ساخت عملاً متوقف شد که با پیگیری‌های انجام‌شده حدود دو سال پیش پروانه بیمارستان از وزارت بهداشت اخذ سال ۹۸ نیز از سوی شهرداری تیران پروانه ساخت صادر شد و وارد فاز اجرایی شد. 

فرماندار شهرستان تیران و کرون هزینه فعالیت‌های انجام‌شده در ساخت بیمارستان را از محل اعتبار خیرین دانست و افزود: اخیراً بنیاد برکت طی بازدید که از مراحل کار انجام دادند قول دادند که از بخش تأمین اعتبار بخش درمان مبلغی را بپردازند که آن‌هم مشخص نیست چه میزان و چه زمانی تعلق بگیرد که  البته به گفته استاندار اصفهان بنیاد برکت قول پرداخت ۱۰۰میلیارد تومان را داده اما هنوز هیچ‌چیزی به‌صورت کتبی و قانونی به ما ابلاغ نشده است.

وی توجه به ممنوعیت اختصاص بودجه به پروژه‌های جدید دولت را با صرفاً صادرکننده  مجوز عنوان کرد و تصریح کرد: تمام سهم ۶۰ درصد را نماینده شهرستان نجف‌آباد و تیران و کرون، فرماندار با رایزنی‌های مختلف مثل بنیاد برکت و منابع مالی دیگر دولتی تأمین می‌کنند و ۴۰ درصد هم سهم مردم و خیرین  خواهد بود.

پروژه‌ای که ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

حججی پیشرفت ساخت بیمارستان امام رضا(ع) را ۱۰ درصد عنوان کرد و گفت: این پروژه در ۵ بلوک تعریف‌شده که فعلاً ۲ بلوک از آن در دستور کار است و شامل اورژانس و بخش اداری خواهد بود. با حضور یک خیر که اعلام آمادگی برای پرداخت حدود ۳ میلیارد تومان نموده است کار به‌کندی در حال انجام است.

فرماندار شهرستان تیران و کرون هزینه موردنیاز تکمیل و تجهیز بیمارستان را بالای ۲۰۰ میلیارد تومان دانست و عنوان کرد: حدود دو سال پیش برای این طرح حدود ۱۰۰میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده بود اما در شرایط فعلی و با افزایش قیمت‌ها قطعاً بالای ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه لازم است که اگر نهادهای دولتی و ارگان‌هایی مثل بنیاد برکت وابسته به نهاد رهبری کمک کنند شاید بتوان کارهایی کرد و پروژه را به سرانجام رساند.

وی افق ساخت بیمارستان را طی ۷ یا ۸ سال آینده دید و افزود: در گزارش‌هایی که ما برای خسارت داریم ۱۰ درصد پروژه انجام‌شده و نیمه‌تمام است که اگر اتفاق خاصی رخ دهد و وضعیت مالی دولت بهتر شود می‌توانیم در اعتبارات سال آینده برای آن بودجه‌ای تعیین کنیم که سال ‌به ‌سال پرداخت می‌شود و مراحل ساخت با سرعت بیشتری طی می‌شود.

به گزارش فارس، درحالی مردم شهرستان تیران و کرون از وجود یک بیمارستان در منطقه خود محروم هستند که بحث بهداشت و درمان جزو ابتدایی‌ترین نیازهای مردم در کشور در زمره موارد اصلی قانون اساسی کشور بیان شده است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۹/ج۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمارستان بنیاد برکت نمایندگان مجلس وزارت بهداشت بیمارسان نجف آباد ابوترابی نجف آباد و تیران و کرون شهرستان تیران و کرون بیمارستان امام رضا ع ساخت بیمارستان میلیارد تومان مردم شهرستان موافقت اصولی بنیاد برکت هزینه ها سهم دولت سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۸۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به برکت نگاه اسلام، شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر پس از انقلاب هستیم

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان در اجتماع باشکوه نمازگزاران جمعه در مسجد میرکمال الدین با گرامیداشت روز ایمنی حمل و نقل، انسان، خودرو و جاده را از عوامل مهم و موثر در ایمنی جاده ای ارزیابی کرد.

وی وسیله نقلیه را عامل مهمی در ایمنی حمل و نقل ارزیابی و با انتقاد از کیفیت ضعیف و قیمت بالای خودروی داخلی، گفت: متاسفانه صنعت خودروسازی نتوانسته به مطالبات و خواسته‌های مردم توجه کند و همین خودروهای بی‌کیفیت با افزایش قیمت و ماه‌ها انتظار به مردم تحویل می‌شود که مسئولان باید با استفاده از فناوری روز به سمت افزایش کیفیت و کاهش قیمت حرکت کنند و این مطالبه به حق مردم محقق گردد.
 
حجت الاسلام بارانی ضمن بیان آمار جاده سازی در بعد از انقلاب و تحولات و خدمات بزرگ در احداث جاده‌های بین شهری و روستایی در کشور، یادآور شد: ما شاهد انقلاب راه‌سازی در دهه‌های اخیر بوده‌ایم به گونه‌ای که رشد قریب به پنج درصدی در جاده‌های کشور، رشد سیزده برابری در جاده‌های روستایی و هشت برابری در احداث آزاد راه را شاهد هستیم و همگی اینها جدای از رشد و پیشرفت در خطوط ریلی، هوایی و دریایی است.
 
وی با اشاره به محرومیت باقیمانده رودان در حوزه راهسازی علیرغم خدمات فراوان، اظهار کرد: متاسفانه برخی جاده‌ها متناسب با شرایط دهه‌های گذشته است و امروز با توجه به حجم ترافیک و خودرو جوابگو نیست که مسیر روستای آبنما به سمت بخش جغین از جمله این موارد است که هم عرض جاده و هم کیفیت آن موجب گلایه و نارضایتی مردم نجیب این مناطق شده که امیدوارم متولیان حوزه راهداری و راهسازی این صدای مردم را بشنوند و برای حل آن برنامه‌ریزی و تدبیر نمایند.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی رودان، شوراها را نماد حضور اراده مردم در مدیریت شهر و روستا معرفی کرد و ضمن گرامیداشت روز شوراها گفت: توصیه‌ام به شوراها، حضور مستمر در بین مردم و استماع مشکلات و مطالبات و ایده‌های نخبگانی در مسائل مناطق و پرهیز از سیاست زدگی و عوام فریبی در مدیریت شهر و روستاست.
 
امام جمعه شهرستان رودان، با تبریک روز جهانی کار و کارگر ضمن بیان فضائل کارگر و کار از نگاه اسلام، خاطرنشان کرد: نگاه اسلام به این مقوله بسیار متفاوت از نگاه غرب است و به برکت همین نگاه، شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر در پس از انقلاب هستیم به گونه‌ای که در مکتب امامین انقلاب کارگر عنصری ارزشمند و رزمنده میدان جهاد اقتصادی معرفی شده است.
 
وی ضمن تأکید بر توجه دستگاه‌های متولی بر نظارت و حمایت از حق کارگران، یادآور شد: حقوق مکفی، امنیت شغلی وتوانمندسازی علمی و بیمه کارگران از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه شود و غفلت و سهل انگاری در موضوع کارگران قابل قبول و اغماض نخواهد بود.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • به برکت نگاه اسلام، شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر پس از انقلاب هستیم
  • علت عدم ساخت بیمارستان در سلطان آباد شهرستان خوشاب
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفرهای شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • غفلت از سرکشی به والدین شهدا پذیرفتنی نیست
  • توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • همدلی نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است