Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-09@02:03:25 GMT

جمع آوری معتادان متجاهر استان در سه مرحله اجرا شد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۸۵۲۲

جمع آوری معتادان متجاهر استان در سه مرحله اجرا شد

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان گفت: سه مرحله از طرح جمع آوری معتادان متجاهر در استان اصفهان اجرا شده است و درصورت همکاری دیگر دستگاه‌ها، این طرح‌ ادامه خواهد داشت.

سمیه کریمی، در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اجرای سه مرحله از طرح جمع آوری معتادان متجاهر، اظهار کرد: به دلیل شرایط پیش آمده و شیوع بیماری کرونا، امکان جمع آوری معتادان مانند سال‌های گذشته نبود و برای فراهم شدن ساز و کارهای جمع آوری معتادان متجاهر باید در کمیته درمان و ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر به نتیجه می‌رسیدیم که پس از برگزاری جلسات متعدد قرار بر این شد که با یک سوم ظرفیت و با حفظ فاصله اجتماعی، پذیرش صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شروع طرح جمع آوری از خردادماه سال جاری، افزود: مرحله اول این طرح از ۲۶ خردادماه آغاز شد و جمع آوری از طرف نیروی انتظامی انجام گرفت. با وجود مشکلاتی‌که پیش آمد اما تجربه موفقی صورت گرفت. افراد جمع آوری شده ۴۲ روز در قرنطینه سازمان بهزیستی اسکان پیدا کردند، سم زدایی و مراقبت‌های اولیه روی آنها صورت گرفت و پس از این اقدامات به مرکز امام علی سپاه واقع در شهرستان مبارکه منتقل شدند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: در ۱۵ و ۱۶ مردادماه سال جاری مرحله دوم آغاز شد. با پذیرش افرادی که از سوی دادستانی اصفهان و پلیس ارجاع شده بودند، همچنین با جمع آوری معتادان از پاتوق‌های اصفهان، خمینی شهر و فلاورجان، افراد برای مراحل درمان به مرکز قرنطینه منتقل شده و پس از ۱۴ روز به مرکز امام علی منتقل شدند همچنین اجرای مرحله سوم در ۱۷ شهریور و با حجم بالای جمع آوری از شهرستان‌های اصفهان، برخوار، خمینی شهر، لنجان و دیگر شهرستان‌های اطراف اصفهان که دارای معتاد متجاهر بودند، صورت گرفت و باعث تکمیل شدن ظرفیت کمپ‌های بهزیستی شد.

وی با اشاره به جمعیت پذیرش، در سه مرحله مذکور، گفت: نمی‌توان ادعا کرد که همه معتادان متجاهر استان در این سه مرحله جمع آوری و سازماندهی‌شده‌اند اما به نظر می‌رسد نسبت به جمعیتی که نیروی انتظامی به بهزیستی اعلام می‌کند نسبتاً تعداد خوبی‌جمع آوری شده است هرچند آمارها نشان می‌دهد ممکن است هنوز هم معتاد متجاهر در سطح شهر موجود باشد. البته تفکیک بین کارتن خواب‌ها و معتادان متجاهر صورت نگرفته و بعضاً گمان می‌شود هر دو گروه یک دسته هستند. در کل می‌توان ادعا کرد که فارغ از ظرفیت‌ها تا جایی که در توان معاونت پیشگیری بهزیستی بوده، جمع آوری و ساماندهی‌ها صورت گرفته است.

کریمی با بیان اینکه طرح جمع آوری معتادان متجاهر برای مدتی متوقف می‌شود، افزود: همان طور که اشاره شد ظرفیت‌های فعلی مراکز نگهداری تکمیل است، با فعالیت‌های مددکاری که روی افراد صورت می‌گیرد ممکن است تعدادی ترخیص شوند و جمعیت به گونه‌ای باشد که بتوانیم طرح مجددی را اجرا کنیم، قطعاً این مراحل ادامه دارد. گفتنی است مراکز اقامتی خود معرف بهزیستی همچنان ظرفیت پذیرش دارد و به فعالیت خود با تمام توان ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به لزوم نگاه ویژه شورای مبارزه با مواد مخدر کشور به استان اصفهان، تصریح کرد: سازمان بهزیستی استان اصفهان در خصوص ماده ۱۶ مبارزه با مواد مخدر نیاز به حمایت ویژه‌ای از سوی شورای مبارزه با مواد مخدر کشور دارد تا علاوه بر تأمین هزینه‌های درمان، از نظر زیر ساختی نیز تقویت شود.

معاونت پیشگیری بهزیستی با اشاره به اجرای طرح موبایل سنتر در اصفهان، افزود: در سال گذشته این طرح آغاز شد و برخی شهرستان‌ها شامل اجرای آن شدند اما در حال حاضر با توجه به آمارهای شورای مبارزه با مواد مخدر و همچنین پلیس، شهرستان‌های برخوار، شاهین شهر و منطقه شمال اصفهان به عنوان مناطق آسیب پذیر معرفی شده و اقدامات مرتبط صورت گرفته است. در این طرح تلاش شده از خدمات کاهش آسیب به معتادان متجاهر استفاده شود.

وی در خصوص مزیت طرح‌های موبایل سنتر اضافه کرد: موبایل سنتر ها پس از پذیرش افراد، آنها را به مراکز نگهداری منتقل می‌کنند. در واقع مناطق آسیب پذیر شناسایی شده، طرح‌ها اجرا می‌شوند و در نهایت پس از پاکسازی منطقه که طی چند ماه صورت می‌گیرد، موبایل سنتر مذکور به مکان دیگری منتقل می‌شود.

کریمی، نوید افزایش ظرفیت‌های نگهداری را در صورت کمک شهرداری اصفهان داد و افزود: تعدادی کانکس از سوی بهزیستی اصفهان تهیه شده است که اگر شهرداری اصفهان به معاونت پیشگیری محل نگهداری واگذار کند می‌توان ظرفیت پذیرش معتادان متجاهر را افزایش داد تا آمار به حداقل برسد. در واقع کانکس‌ها جز مراکز سیار به حساب می‌آیند و می‌توان آنها را در مناطق پرخطر مستقر کرد.

معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی اصفهان در پایان تصریح کرد: بهزیستی آمادگی هرگونه ساماندهی و پذیرش معتادان متجاهر حتی بیشتر از این ظرفیت را دارد اما این منوط به هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مثل پلیس مبارزه با مواد مخدر، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و شهرداری اصفهان است تا با همکاری یکدیگر این روند رو به رشد باشد.

کد خبر 444312

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان بهزیستی معاون پیشگیری بهزیستی طرح جمع آوری معتادان جمع آوري و پاكسازي اعتیاد موبایل سنتر مبارزه با مواد مخدر ساماندهی معتادان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جمع آوری معتادان متجاهر مبارزه با مواد مخدر پیشگیری بهزیستی معاونت پیشگیری استان اصفهان طرح جمع آوری موبایل سنتر شهرستان ها صورت گرفت سه مرحله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۸۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حوزه تخلفات شهری بیش از ۱۱۳۷ مورد تخریب و جمع‌آوری صورت گرفت

شهردار منطقه ۱۰ شیراز ضمن توصیه به شهروندان که از هرگونه تفکیک و تغییر کاربری و ساخت‌وساز غیرمجاز در محدوده و حریم شهر خودداری کنند تا متحمل خسارات در این خصوص نشوند، گفت: در سال گذشته در حوزه تخلفات شهری با بیش از ۱۱۳۷ مورد برخورد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰ شیراز، شهرام سبزیان‌فرد، امروز _ سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: در سال گذشته و ابتدای سال‌جاری میزان اجرای آرای قطعی و لازم‌الاجرای کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها و همکاری در اجرای آرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در منطقه ۱۰ با جدیت دنبال و انجام شده است.

وی افزود: جمع‌آوری و تخریب بیش از ۱۱۳۷ مورد تخلفاتی در سال گذشته و اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰۰، جمع‌آوری وسایل تخلفات ساختمانی، جمع‌آوری سایه‌بان غیرمجاز، پلمپ مغازه و اجرای رأی تخریب ساختمان از جمله مواردی است که در حوزه تخلفات شهری که با آنها برخورد شده است.

شهردار منطقه ۱۰ شیراز تاکید کرد: اجازه سو استفاده به افراد سودجو در اراضی فاقد کاربری و اراضی کشاورزی و در حریم را نخواهیم داد و به شهروندان توصیه می‌شود از هرگونه تفکیک و تغییر کاربری و ساخت‌وساز غیرمجاز در محدوده و حریم شهر خودداری کنند تا متحمل خسارات در این خصوص نشوند.

سبزیان‌فرد ادامه داد: متأسفانه در سال گذشته باوجود توصیه‌هایی به شهروندان برای خودداری از ساخت‌وسازهای غیر مجاز، برخی از شهروندان به توصیه‌ها عمل نکردند و با اجرای آرای تخریب کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری و تخریب‌های موضوع تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی متحمل خسارت شدند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از دستگاه قضائی و نیروی انتظامی استان و مجموعه فرمانداری شهرستان شیراز و امور اراضی، با اعلام این مطلب که در اجرای آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ برای متخلفین و ساخت‌وسازهای غیرمجاز و پیشگیری از تخلفات ساختمانی مصمم هستیم، خاطرنشان کرد: در برخی نقاط حریم شهر در منطقه ۱۰ متأسفانه در محور شمال‌غرب شیراز گویا یک روند غلط در حوزه ساخت‌وسازهای غیرمجاز وجود دارد که با رویکرد شهرداری منطقه ۱۰ در دو سال گذشته سعی شد فضای ساخت‌وساز غیرمجاز برای افراد متخلف را ناامن و آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ را در خصوص ساختمان‌هایی که مجوزی از شهرداری ندارند، اجرایی نکنیم.

شهردار منطقه ۱۰ شیراز در ادامه با اشاره به وسعت منطقه و امکانات لجستیکی، عملیاتی و نیروی انسانی برای مقابله با پدیده‌های تفکیک و تغییر کاربری‌های غیرمجاز و خلاف‌سازی در منطقه افزود: شهرداری منطقه ۱۰ با وسعت خدماتی بالغ بر چهار هزار هکتار و مساحت حریم بالغ بر ۱۹۰۰۰ هکتار و جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر و ۱۸ شهرک با چالشی بزرگ در حوزه تخلفات ساختمانی روبه‌رو است.

سبزیان‌فرد اظهار کرد: با تمام این مشکلات عزم برای مقابله جزم شده است و انجام ده‌ها عملیات گسترده تخریب، پیگیری و اجرای آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ در حوزه تخلفات ساختمانی در محور شمال‌غرب شیراز در سال گذشته و ۴۵ روزه سال‌جاری نشان از این دارد که متخلفان این حوزه با رویکرد جدیدی در حوزه تخلفات ساختمانی مواجه خواهند بود.

وی عزم منطقه برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز را جدی اعلام کرد و افزود: مهمترین عاملی که باعث می‌شود، شهرداری، شهروندان را به سمت ساخت‌وساز اصولی و با مجوز تشویق کند، جلوگیری از سوداگری عده‌ای سودجو و پیشگیری از دست‌اندازی به اراضی زراعی، ملی و ایمن‌سازی شهر به لحاظ شهرسازی است که در ساخت‌وسازهای غیرمجاز به دلیل اینکه نظارت موضوع سه‌گانه شهرسازی، بهداشت و ایمنی رعایت نمی‌شود، در مقابل کوچک‌ترین حادثه مشکلاتی را برای خود شهروندان و شهر ایجاد می‌شود.

شهردار منطقه ۱۰ شیراز اضافه کرد: رعایت قوانین شهرسازی و اخذ مجوزهای قانونی علاوه بر حفظ ساختار شهرسازی یک شهر و جلوگیری از هرج‌ومرج و کوتاه شدن دست سوداگران، به شهرداری برای ارائه خدمات شایسته به شهروندان نیز کمک می‌کند.

سبزیان‌فرد خاطرنشان کرد: پس از اقدامات انجام گرفته شاهد کاهش گزارش‌های مردمی به مرکز ۱۳۷ در حوزه ساخت‌وسازهای غیرمجاز بودیم که قطعاً این روند به صورت مستمر و روزانه در دستور کار کارشناسان و مأمورین ما برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز است.

وی ادامه داد: هر فردی که اقدام به ساخت‌وساز ساختمان‌ها و بناهای مختلف می‌کند، باید با قوانین ساختمان‌سازی و همچنین تخلفات ساختمانی آشنا باشد، از این رو رعایت این قوانین و ضوابط در زمان ساخت‌وساز به نفع خود مردم است، چرا که اگر این کار را انجام ندهند، در مراحل بعدی باید با دردسرها و مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

به گفته شهردار منطقه ۱۰ شیراز، اگر در هر ساختمانی در زمان ساخت تخلفی صورت گرفته باشد، سازنده یا مالک موظف خواهند بود که جریمه‌های مربوط به آن را به صورت کامل پرداخت کنند یا با آرای تخریب کلی مواجه خواهند شد و حتی ممکن است علاوه بر پرداخت جریمه‌های نقدی، مجبور به تخریب بخش‌هایی از ساختمان خود بشوند.

کد خبر 751440

دیگر خبرها

  • معتادین متجاهر در شیروان جمع‌آوری شدند
  • بهزیستی آسیب‌های اجتماعی نوظهور را شناسایی کند‌
  • ۳۰ خرده فروش مواد مخدر در اصفهان دستگیر شدند
  • رویکرد اصلی دولت حل قاعده‌مند مسئله حقوق و دستمزد است
  • عملیات پلیس علیه مواد مخدر در کیش
  • ۴ هزار مددجوی بهزیستی اصفهان شاغل شدند
  • دستگاه‌ها در راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد با شهرداری ایلام همکاری کنند
  • در حوزه تخلفات شهری بیش از ۱۱۳۷ مورد تخریب و جمع‌آوری صورت گرفت
  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • مرکز نگهداری معتادان متجاهر از نیازهای اساسی استان ایلام است