Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجری طرح خودکفایی گندم در وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۶۸، قیمت خرید تضمینی گندم باید قبل از شروع سال زراعی جدید (اول مهر) اعلام شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اسفندیاری‌پور مجری طرح خودکفایی گندم در وزارت جهاد کشاورزی در برنامه 2 شنبه شب تیتر امشب شبکه خبر گفت: در کشور ما 150 روز فرصت برداشت گندم وجود دارد و پس از آن باید قیمت خرید تضمینی گندم اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال 1368، قیمت خرید تضمینی گندم باید قبل از شروع سال زراعی جدید (اول مهر) اعلام شود.

مجری طرح خودکفایی گندم در وزارت جهاد کشاورزی همچنین افزود: تولید گندم هم امسال از روند خوبی برخوردار بوده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس هم به اهمیت راهبردی تولید گندم اشاره کرد و گفت: براساس قانون، آخر شهریور هر سال باید قیمت تضمینی گندم اعلام شود و اگر قیمت با هزینه واقعی کشت آن برابر نباشد، (سال آینده) کشت و تولید گندم دچار چالش می‌شود و نیاز به واردات گندم خواهیم داشت.

سیدجواد ساداتی‌نژاد افزود: زمان اعلام قیمت تضمینی گندم، مبلغ خرید و زمان پرداخت مطالبات کشاورزان در تصمیم گیری کشاورزان برای کشت گندم مهم است لذا شورای اقتصاد باید قیمت گندم را به موقع و عادلانه اعلام کند.

عضو هیات مدیره بنیاد گندم‌کاران هم گفت: الگوی کشت و اعلام به موقع قیمت تضمینی گندم، بر تصمیم گندم کاران تاثیر مهمی دارد.

 شهرام شاهین‌فر با بیان اینکه در چند سال اخیر قیمت تضمینی گندم با تاخیر اعلام شده است افزود: در قدم اول، برنامه ریزی کشت باید بر اساس یک الگوی مدون باشد.

کارشناس اقتصاد کشاورزی نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه با اشاره به فرایند تعیین نرخ تضمینی گندم گفت: در قانون نرخ خرید تضمینی مجلس شورای اسلامی، قانونگذار نرخ را بر اساس هزینه‌های واقعی تولید، سود متعارف، نرخ تورم سالانه و نرخ مبادله بخش کشاورزی در داخل و خارج تعیین کرده است.

 مهدی سروی افزود: در 7 سال اخیر فقط در یک مورد، موارد تعیین کننده تعین نرخ تضمینی قیمت لحاظ شده است و اگر امسال قیمت مناسبی برای گندم تعیین نشود و آن را به موقع اعلام نکنند تولید این محصول راهبردی با چالش مواجه می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خرید تضمینی گندم قیمت تضمینی گندم اعلام شود بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۸۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، امید جهان‌نژادیان با اشاره اینکه فصل خرید تضمینی گندم استان از 20 فروردین‌ماه سال جاری آغاز شد، اظهار داشت: عملیات خرید محصول گندم از شهرستان هندیجان آغاز شد و تا به امروز بیش از 770 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری و از این میزان تاکنون بیش از 500 هزار تن گندم به سیلوهای استاندارد منتقل شده است.

وی با بیان اینکه عملیات برداشت و خرید در اکثر شهرهای خوزستان در حال انجام است، افزود: در حال حاضر در پیک خرید گندم استان قرار داریم و روزانه بیش از 60 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به آمادگی کامل اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان جهت خرید محصول گندمکاران و فعالیت 103 مرکز خرید در استان، عنوان کرد: سیلوهای ذخیره‌سازی استاندارد به صورت 24 ساعته آماده هستند تا گندم را دریافت کنند.

جهان‌نژادیان یادآور شد: در سال زراعی قبلی در خوزستان بیش از یک میلیون و 720 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید