Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «هادی العامری» رئیس ائتلاف عراقی «الفتح»،‌ در بیانیه‌ای به اقدام «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور در تغییر برخی پُست‌های مهم دولتی واکنش نشان داد.

طبق خبرگزاری رسمی عراق «واع»،‌ رئیس ائتلاف الفتح در این خصوص گفت: «[در ارتباط با] پُست‌هایی که امروز اعطا شد و زیاد شدن اظهارنظرها درباره آن مبنی بر اینکه [این اقدام] بازگشت به مسئله سهم‌خواهی است، ائتلاف الفتح اعلام برائت می‌کند و اطلاعی در این خصوص ندارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هادی العامری در ادامه گفت با اشاره به انتصاب «سامی المسعودی» به عنوان رئیس هیأت حج و زیارت عراق گفت که او از زمان نخست‌وزیر پیشین این کشور هم به عنوان سرپرست این پست خدمت می‌کرده است».

العامری تأکید کرد: «ائتلاف الفتح از همان ابتدا بارها و بارها تکرار کرده است که تمام آنچه از دولت می‌خواهد دو چیز است: اول زمانبندی خروج نیروهای آمریکایی در اسرع وقت و دوم بازگرداندن شکوه کشور و ایجاد فضایی مناسب برای اجرای انتخاباتی آزادانه، بی‌طرف، عادلانه و به دور از تأثیر پول و تسلیحات».

خبر دیگر این که نیروهای حشدشعبی عراق چندین مخفیگاه و انبار مهمات و نیز مقادیر زیادی بمب و موشک متعلق به تروریست های داعش را در شمال و غرب این کشور کشف کردند.

«قاسم مصلح» فرمانده عملیات الحشد الشعبی در استان الانبار اظهار داشت که طی عملیات روز دوشنبه در این استان سه مخفیگاه داعش شناسایی، دو تروریست تحت تعقیب این گروه دستگیر و مقادیری تجهیزات و پلاک‌های خودرو و اسناد هویتی هم از تروریست‌ها کشف گردید.

در این عملیات همچنین چندین بمب دستی و کمربندهای انفجاری آماده انفجار و مقادیر زیادی سوخت هم کشف و ضبط گردید.

از سوی دیگر، نیروهای حشدشعبی موفق شدند در عملیاتی جداگانه ۱۳۰ راکت از جمله ۶۰ راکت کاتیوشا متعلق به تروریست‌های داعش را در جنوب غربی کرکوک کشف و ضبط نمایند.
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۹۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، در حمله شاخه غرب آفریقای گروهک تروریستی داعش (ISWAP) و باندهای مسلح به ایالت‌ های بورنو و سوکوتو واقع در نیجریه علیه نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی (CJTF)، ۲۵ نفر جان باختند.

به گزارش رسانه‌ های محلی نیجریه، مین کارگذاشته شده توسط شاخه غرب آفریقای گروهک تروریستی داعش در جاده منطقه گامبورو نگالا در ایالت بورنو (واقع در شمال غرب نیجریه) حین عبور خودروی نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی منفجر شد.

تیجانیما عمر، رئیس نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی اعلام کرد که در نتیجه این انفجار ۱۱ نفر از اعضای نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی جان خود را از دست داده و ۲ تن دیگر زخمی شده‌ اند.

اسماعیل هارونا، از کارکنان نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی نیجریه در ایالت سوکوتو نیز اعلام کرد که در حمله‌ ای که توسط اعضای باندهای مسلح در منطقه ایسا در ایالت سوکوتو انجام شد، ۱۴ نفر از اعضای نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

منابع رسانه ای در این خصوص اضافه کردند که تعداد زخمی های این حادثه تا کنون به صورت دقیقی مشخص نشده است؛ اما بیم آن می رود که تعداد کشته شدگان به دلیل شدت برخی جراحات وارده، افزایش یابد.

گفتنی است، نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی در نیجریه برای کمک به ارتش در مبارزه با باندهای مسلح و همچنین گروه‌ های تروریستی بوکوحرام و داعش در مناطق مختلف این کشور ایجاد شده است.

کد خبر 6092356

دیگر خبرها

  • (عکس) روز‌های تلخ موشک باران در تهران
  • نشست منتخبان مجلس توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است