Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@14:36:50 GMT

رهایی یک هزار مددجوی زندانی از حبس در یزد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۹۳۵۳

رهایی یک هزار مددجوی زندانی از حبس در یزد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد در جلسه اجرای دستورالعمل سامان دهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، افزود: با استفاده از تأسیسات ارفاقی و اجرای بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های واصله از قوه قضاییه، علاوه بر آزادی یک هزار نفر، بیش از ۵۰۰ نفر نیز از مرخصی بهره‌مند گردیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با اشاره به آثار و تبعات منفی مجازات زندان برای زندانی، خانواده او و جامعه، اظهار داشت: باتکامل جوامع بشری نوع، شکل، جنس و مصادیق مجازات‌ها دستخوش تحول و تغییراتی شده است؛ به دلیل روحیه انتقام و سزادهی در قرون گذشته، فرایند سزا دهی برای افراد بزهکار مجازات‌های بسیار سنگینی با قساوت قلب در حق محکوم اجرا می‌شد که با رشد اندیشه و تفکرات بشر دوستانه و تقلیل گرایش به سزادهی و برجسته شدن روحیه اصلاح و بازپروری و پیشگیری از وقوع جرم، از شدت مجازات‌ها کاسته شد.
دهشیری ادامه داد: اما مجازات زندان نیز با توجه به آثار و تبعات منفی آن کارایی و اثر بازدارندگی غالب خود را از دست داده و حبس مجازاتی سوخته محسوب می‌شود، لذا باتوجه به پیشرفته شدن بزهکاران و وسایل مورد استفاده در ارتکاب جرم، واکنش‌های نوین را می‌طلبد که تناسب با جرم و بازدارندگی مجازات داشته باشد که در راستای اخلاق و انسانیت و اجرای صحیح مجازات بمنظور تحقق اهداف آن، جایگزین‌های حبس وارد نظام کیفری کشور شد.

او تصریح کرد: در ایران نیز با تصویب قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲ عملاً تأسیسات ارفاقی جدیدی همچون؛ تعلیق، تعقیب مراقبتی، نظام نیمه آزادی، تعویق صدور حکم، معافیت از کیفر و ... در جهت حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری مد نظر قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان یزد از برگزاری جشنوراه آراء برتر جایگزین حبس خبر داد و گفت: قطعا برگزاری این جشوراه می‌تواند در ارتقاء کمیت و کیفیت آراء جایگزین حبس و ترویج فرهنگ حبس زدایی در دادگستری استان نقش داشته باشد.

او هدف از مجازات را اصلاح مجرم و تأمین امنیت جامعه ذکر کرد و بیان داشت: گرچه هنوز برای جرائم خشن، راهی جزء استفاده از مجازات حبس با هدف تأمین امنیت آحاد جامعه وجود ندارد، اما باید اذعان کرد در جرائم خُرد و سبک مجازات‌های جایگزین حبس بالاخص باتحولی که قانون کاهش مجازات حبس ایجاد کرد و شامل جرایم درجه ۲ تا ۴ هم با رعایت شرایطی می‌شود به مراتب تأثیر بیشتری در بازاجتماعی کردن مجرم و اصلاح آنان دارد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آزادی زندانیان ستاد دیه ستاد دیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۹۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان راهداری اعلام کرد با توجه به اجرای عملیات عمرانی در جاده کرج - چالوس، این محور به مدت سه روز بسته است.

انسداد مسیر از میدان امیر کبیر کرج تا سه راهی کندر در ۲ مسیر رفت و برگشت از ساعت ۹ الی ۱۵ از امروز به مدت سه روز صورت می‌گیرد.

رانندگان می‌توانند در طول زمان انسداد مسیر برای سفر به استان مازندران از مسیرهای جایگزین جاده آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران شمال استفاده کنند.

کد خبر 6090703 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • «نقض حکم اعدام» بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • نقض حکم اعدام بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • رهایی: دانشگاهیان آزادی‌خواه در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲