Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل ازالعالم، النخاله در گفت‌وگو با روزنامه "القدس" تصریح کرد: این‌که جهاد اسلامی تشکیل دولت فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ را نمی‌پذیرد، برای این است که این موضوع در حد توهم و خیال است نه تشکیل دولت فلسطین و هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: فروپاشی رژیم‌های عربی و اقدام آنان برای عادی کردن روابط با دشمن ناراحت کننده است و این مسئله ضعف و تحقیر این کشورها در برابر آمریکا و اسرائیل را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

النخاله اظهار کرد: امت اسلامی بدون فلسطین پراکنده خواهد ماند و هیچ ارزشی نخواهد داشت. ما به عنوان یک جنبش، همچنان بر موضع خویش استوار هستیم و از به رسمیت شناختن اسرائیل در کوتاه مدت و بلند مدت امتناع می‌ورزیم.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بخش دیگری از سخنانش گفت: اتحاد گروه‌های فلسطینی عامل کلیدی در پایداری مردم فلسطین و تعهد آنها به حقوق تاریخی خود در خاک فلسطین است و همه ما باید به صورت جدی در تمام فعالیت‌های مشترک تلاش کنیم.

وی افزود: صرف نظر از موضوع اسیران، دشمن هرگز غزه مسلح را نخواهد پذیرفت و ما هیچ وقت نباید فراموش کنیم که دشمن بر ظلم و جور و بی‌عدالتی استوار است.

النخاله در ادامه به موضوع تبادل اسیران با رژیم صهیونیستی پرداخت و تأکید کرد: پرونده مبادله اسیران با [رژیم صهیونیستی] باز است و مقاومت با هر فهرستی از اسیران که از سوی آنان ارائه شود، آمادگی دارد، اما دشمن در تمام مدت سعی می‌کند معامله شالیط را تکرار نکند.

النخاله تصریح کرد: آزادی زندانیان فلسطینی در رأس اولویت‌های مقاومت قرار دارد، حتی اگر مجبور باشیم برای آزادی آنها به نبردهای جدیدی روی خواهیم آورد.

وی گفت: دشمن تلاش می‌کند مقاومت و رزمندگان آن را در هر کجا که می‌تواند هدف قرار دهد. ترور شهید المبوح در ابوظبی، ترور مهندس شهید البطش در مالزی و ترور شهید الزواری در تونس و نیز حمله به منزل اکرم العجوری یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی، تخریب محل زندگی‌اش و به شهادت رساندن پسرش معاذ و یکی از همراهانش از جمله این اقدامات است.

وی در باره روابط جنبش جهاد اسلامی فلسطین با ایران گفت: روابط جهاد با ایران بسیار خوب است و این روابط لحظه‌ای قطع نشده است تا بخواهیم آن را ترمیم کنیم.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: امارات اسرائیل فلسطین جنبش جهاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۹۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی جهاد اسلامی از جنبش‌های دانشجویی برای حمایت از غزه

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی با تمجید از جنبش عظیم دانشجویی در حمایت از غزه که از آمریکا آغاز شد و به سراسر جهان گسترش یافت تاکید کرد که جنگ تنها در صورت توقف کامل تجاوزات دشمن صهیونیستی و خروج نیروهای آن از غزه پایان می‌یابد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «مصعب البریم» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی سخنانی اعلام کرد که تا زمانی که تجاوزات رژیم اشغالگر به طور کامل متوقف نشود و نیروهای صهیونیستی از نوار غزه عقب‌نشینی نکنند جنگ پایان نخواهد یافت و ما هرگز از این شروط خود عقب نشینی نخواهیم کرد.

سخنگوی جهاد اسلامی در گفتگو با المیادین اظهار داشت که مقاومت در انتظار عقب نشینی دشمن صهیونیستی است که شکست خود را در عرصه میدانی ثابت کرده است.

وی با تاکید بر هماهنگی و وحدت موضع همه گروه‌های مقاومت اعلام کرد که مقاومت همچنان با قدرت در میدان حضور دارد و موضع قدرت آن در روند سیاسی نباید کمتر از روند میدانی باشد.

این مسئول جنبش جهاد اسلامی در ادامه به جنبش عظیم دانشجویی در سراسر جهان از جمله آمریکا و اروپا و کشورهای عربی در حمایت از غزه اشاره کرده و به همه دانشجویان و آزادگان جهان که این جنبش‌ها و تظاهرات‌ها و اعتصابات را برای حمایت از غزه برگزار می‌کنند درود فرستاد.

در سایه تحولات اخیر مربوط به مذاکرات آتش بس غزه که در قاهره برگزار شد یک منبع فلسطینی آگاه جزئیات روند این مذاکرات و آخرین نتیجه آن را اعلام و تاکید کرد که در سند پیشنهادی جدیدی که به جنبش حماس ارائه شده شاهد عقب نشینی طرف صهیونیستی از برخی مواضع آن هستیم.

این منبع فلسطینی آگاه در گفت‌وگو با شبکه المیادین اعلام کرد که سند پیشنهادی که اخیراً به جنبش حماس تحویل داده شد شامل نکات مثبت و عقب نشینی در موضع رژیم صهیونیستی است. البته حماس همچنان باید موضوعات کلیدی به ویژه آتش بس دائمی و عقب‌نشینی کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه را بررسی کند.

این منبع افزود که جنبش حماس بعد از سفری که هیئت آن اخیرا به قاهره داشت، همچنان در حال بررسی پیشنهاد جدید طرف صهیونیستی بوده و در حال انجام رایزنی‌های فشرده است و تماس دائمی با میانجی‌های مصری و قطری دارد.

منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کردحماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حماس خواستار قطع روابط کشور‌ها با رژیم صهیونیستی شد
  • حماس خواستار قطع روابط کشورها با رژیم صهیونیستی شد
  • السنوار بر این باور است که پیروز نهایی جنگ غزه خواهد بود
  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی
  • روایتی دیگر از چهره جدید دانشگاه کلمبیا
  • قدردانی جهاد اسلامی از جنبش‌های دانشجویی برای حمایت از غزه
  • درگیری لفظی میان لاپید و وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و ادامه جنگ غزه
  • تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان همچنان ادامه دارد
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد