Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@03:24:01 GMT

امارات: دنبال صلح گرم با اسرائیلیم

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۹۸۰۸

امارات: دنبال صلح گرم با اسرائیلیم

یک مقام وزارت خارجه امارات با انتشار یادداشتی در روزنامه صهیونیستی هاآرتص گفت که کشورش به صلح گرم با اسرائیل چشم دوخته است. ناطقان:  «هند العتیبه» مدیر ارتباطات استراتژیک وزارت امور خارجه و همکاری بین الملل امارات  توافق کشورش و رژیم صهیونیستی را یک پیروزی برای دیپلماسی و نشانه‌های امیدواری جدید برای منطقه خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





او در یادداشتی که در روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» منتشر کرد، مدعی شد:« این صلح، یک فرصت تاریخی و اساسی است، اما جایگزین صلح بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها نیست».

العتیبه ادامه داد: «دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات فردا توافق صلح را رسمی می‌کنند، اما مسئولیت تحقق آن بر عهده دو ملت امارات و اسرائیل است».

این مقام وزارت خارجه امارات با تاکید بر اینکه کشورش به دنبال صلح گرم و روابط متقابل با تل آویو است که به نفع هر دو طرف است، افزود: «اما تعهد عمیق ابوظبی به مردم فلسطین همچنان محکم است و امارات عربی متحده به شدت از راه حل دو دولتی و حق تعیین سرنوشت فلسطینیان حمایت می‌کند».

او  با محدود کردن مناقشه اعراب و اسرائیل به مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی، گفت که اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها همسایه هستند و باید یک راه حل عادلانه و پایدار برای مناقشه بین آنها یافت.

العتیبه یادداشت خود را با تبریک سال جدید یهودیان به صهیونیست‌ها به پایان رساند و آرزو کرد که این سال به تعبیر او سال صلح، پیشرفت، امید و مدارا باشد.

رژیم صهیونیستی و امارات پنجشنبه ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ای مشترک، رسماً از عادی‌سازی روابط میان خود خبر دادند. روز جمعه بحرین هم از دستیابی به توافقی برای برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی تحت نظارت آمریکا خبر داد.

گروه‌های فلسطینی عادی‌سازی روابط را محکوم کرده و آن را خیانت به آرمان فلسطین برشمرده‌اند.
منبع: فارس برچسب ها: صلح ، اسراییل ، ناطقان ، امارات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: صلح اسراییل ناطقان امارات رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۹۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنروا: حمله به رفح تبعات ویرانگری دارد/ تا حد امکان می‌مانیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الخلیج آنلاین، آژانس امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) از تداوم فعالیت در رفح با وجود هشدارهای رژیم صهیونیستی برای حمله به این منطقه خبر داد.

آنروا هشدار داد: حمله احتمالی اسرائیل به رفح رنج بیشتر غیرنظامیان را به دنبال خواهد داشت. این حمله کشتار غیرنظامیان را به همراه خواهد داشت.

همچنین آنروا اعلام کرد: تبعات حمله اسرائیل برای یک ملیون و چهارصد هزار نفر در رفح ویرانگر خواهد بود.

آنروا تاکید کرد که به شکل طولانی مدت در رفح خواهد ماند و به کمک رسانی برای نجات جان مردم ادامه خواهد داد.

این موضع گیری آنروا به دنبال تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح و درخواست از ساکنان برای تخلیه این منطقه رخ می دهد.

کد خبر 6098364

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی به دنبال فشار نظامی بر مذاکرات است
  • آنروا: حمله به رفح تبعات ویرانگری دارد/ تا حد امکان می‌مانیم
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • تاکید کلمبیا به اسرائیل برای برقراری آتش‌بس در غزه
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • بلینکن: اسرائیل هنوز جان غیرنظامیان رفح را تضمین نکرده است