Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:29:14 GMT

مشق شکست کرونا در جنوب استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۹۹۰۴

مشق شکست کرونا در جنوب استان مرکزی

امسال شور و حال مهر و بوی مدرسه در سال تحصیلی جدید متفات از سال‌های قبل بود و با دستور وزیر آموزش و پرورش و تصمیم ستاد ملی کرونا مدارس به‌شکل حضوری، اختیاری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کارشان را آغاز کردند و این در شرایطی است که خانواده دانش‌آموزان در برخی استان‌ها و شهرستان‌ها به‌دلیل  وضعیت قرمز کرونا چندان تمایلی به آموزش حضوری ندارند و درس غیرحضوری در فضای مجازی نیز به‌خاطر نوبودن شیوه برای معلم‌ها و خانواده‌ها با مسایلی روبه‌رو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماری کرونا امسال آزمونی جدید در نظام تعلیم و تربیت است و سال تحصیلی در میان ترس و نگرانی خانواده‌ها شروع شده اما فارغ از همه مشکلات پیام اصلی آموزش در مدارس شکست کرونا است و معلم‌ها، خانواده‌ها و دانش‌آموزان در سایه همکاری و رعایت دستورات بهداشتی هم‌پیمان شده‌اند که دشواری‌ها را به جان بخرند علم‌آموزان را به سلامت و با موفقیت از راه پرخطر کرونا بگذرانند.
ماسک‌های رنگی و طرح دار، دستکش‌های سفید و ژل‌های ضدعفونی کننده امسال به نوشت‌افزارهای دانش‌آموزان اضافه شده و نوآموزان پایه اول الفبای واژگانی را در کنار فرهنگ زیست سالم با کرونا می‌آموزند.

۲۰۸هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۱۰۷ فضای آموزشی با هشت هزار و ۲۷۸ کلاس درس در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند که ۳۵ هزار و ۸۰۰ نفر آنان در جنوب استان مرکزی  و شهرستان‌های خمین، محلات و دلیجان مشغول به تحصیل هستند.

تمهیدات سختگیرانه مقابله با کرونا در مدارس استان مرکزی
استاندار مرکزی گفت: حلقه مدیریتی این استان به والدین اطمینان می‌دهد که تمهیدات مقابله با کرونا به‌طور سختگیرانه در مراکز آموزشی رعایت شود و می‌دهند در صورتی که خطر شیوع جدی باشد اجازه برگزاری حضوری کلاس‌ها در مدارس داده نخواهد شد.
سید«علی آقازاده»  با بیان اینکه بازدهی آموزش حضوری بیشتر از مجازی است، افزود: نیاز است دانش آموزان در تمامی دوره‌ها همکاری و هماهنگی لازم را با معلمان داشته باشند تا زمینه برگزاری آموزش به صورت حضوری و به دور از هرگونه نگرانی فراهم شود.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های متولی در استان به‌صورت مستمر رصد مدارس ب و رعایت نکات بهداشتی را در دستور کار دارند و ۱۰۰ درصد فضاهای آموزشی استان مرکزی در شرایط آموزش حضوری دانش‌آموزان نظارت می‌شود و  کوچکترین اهمال نادیده نخواهد بود.

شبکه شاد همراه و دوست آموزشی علم آموزان
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: حفظ سلامت دانش آموزان اولویت اصلی آموزش و پرورش در پیگیری فرآیند نظام آموزشی در کشور است اما باید به این نکته نیز توجه داشت که آموزش حضوری به مراتب بهره‌وری بیشتری برای دانش آموزان دارد.
««شهریار فولادوند» افزود: مشارکت خانواده‌ها در امر آموزش و برگزاری بهتر کلاس‌های مجازی اهمیت زیادی دارد و امسال باید همه آگاهانه بکوشند تا وضعیت خاص کرونا پشت سر گذاشته شود.
وی اضافه کرد: ۲۰ درصد دانش‌آموزان استان مرکزی پارسال  به‌دلیل نبود زیر ساخت‌ اینترنتی در برخی روستاها از خدمات آموزشی فضای مجازی و شبکه شاد محروم بودند که در سال تحصیلی جدید با برنامه‌ریزی‌ انجام شده تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس و ارایه محتوای الکترونیکی اندیشیده شده‌ است.
 

۱۷ هزار و ۷۰۱ دانش‌آموز در خمین و تجربه‌ای متفاوت در ایام کرونا

مدیر آموزش و پرورش خمین گفت: ۱۷ هزار و ۷۰۱ دانش‌آموز این شهرستان فصل آموزششان را در ۲۴۰ مرکز آموزشی آغاز کردند که ۱۰۵ باب از مدارس این شهرستان ویژه آموزش ابتدایی است.
« عبدالرضا پیرحسین‌لو افزود: ۷۲ واحد آموزشی در مناطق روستایی این شهرستان و ۳۳ واحد ابتدایی در حوزه شهری برای خدمات آموزشی به دانش‌آموزان خمین دایر است.
وی گفت: یک‌هزار و ۶۳۳ نفر از دانش‌آموزان خمین کلاس اولی هستند که آموزش حضوری برای آنان اهمیت ویژه دارد و این مهم با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در جریان است.
مدیر آموزش و پرورش خمین اظهار داشت: ۴۰ درصد دانش‌آموزان این شهرستان اواخر سال تحصیلی گذشته با شیوع کرونا به‌دلیل نبود زیرساخت‌ اینترنتی در برخی روستاها از خدمات آموزشی فضای مجازی و شبکه شاد محروم بودند که این نقیصه با آغاز سال تحصیلی جدید و با برنامه‌ریزی‌ انجام شده و ارایه محتوای الکترونیکی در حال رفع شدن است.
پیرحسین لو ادامه داد: محور برنامه‌های آموزشی در سال تحصیلی جدید تصمیمات ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا است و تمام مراکز آموزشی خمین آمادگی آموزش به‌صورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی را دارند.

فاصله‌گذاری اجتماعی درس مهم مدارس در محلات
مدیر آموزش و پرورش محلات بیان کرد: هشت هزار و ۶۰۰ دانش آموز در این شهرستان سال تحصیلی جدید را  با رعایت پروتکل های بهداشتی به‌صورت، حضوری، نیمه حضوری و مجازی آغاز کردند و درس اصلی علم آموزان امسال مقابله با کرونا با فاصله‌گذاری اجتماعی تعریف شده است.
« حجت الله محمدی » گفت: وضعیت شیوع بیماری کرونا در این شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌ها در استان مرکزی مناسب تر است و همراهی خانواده‌ها با آموزش و پرورش در آموزش مسایل بهداشتی به فرزندان و تاکید بر استفاده از ماسک در جلوگیری از ابتلای دانش آموزان به بیماری کرونا تاثیرگذار است.
وی اظهار داشت: فاصله‌گذاری اجتماعی در تمام کلاس‌های درس این شهرستان اولویت تعیین شده و خانواده‌ها هیچ‌گونه دغدغه‌ای از آموزش حضوری دلبندانشان نداشته باشند.

راهبردهای پدافند زیستی محور سلامت دانش‌آموزان دلیجانی
مدیر آموزش و پرورش دلیجان گفت: ۹ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در ۳۶۰ کلاس درس  این شهرستان به تحصیل اشتغال دارند و بازگشایی مدارس تابعه زیر نظر تصمیمات ستاد ملی کرونا و کارگروه پدافند زیستی استان مرکزی صورت گرفته است.
« مهدی دلاوری» بیان کرد: نظام آموزشی در دلیجان با تعمیر و تجهیز مدارس، سازماندهی نیروی انسانی و چیدمان کلاس‌ها زمینه آموزش حضوری در فضایی بهداشتی و امن را فراهم کرده است.
وی تاکید کرد: کرونا نباید وقفه‌ای در امور مهم جاری نظیر تعلیم و تربیت وارد کند و در ایام شیوع این بیماری باید هوشمندانه با رعایت دستورات بهداشتی و رفتارهای مبتنی بر فاصله‌گذاری اجتماعی فضایی امن فراهم کرد تا دانش‌آموزان از تحصیل عقب نمانند.
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی اراک بر اساس آخرین آمار وضعیت شهرستان‌های استان از لحاظ میزان شیوع کرونا دلیجان و خمین همچنان قرمز و وضعیت شهرستان خمین به مراتب پرخطرتر است و محلات براساس این تقسیم بندی در وضعیت زرد قرار دارد.
ویروس کرونا از اسفند ماه پارسال در کشور شایع شد و نخستین موارد بیماری پس از قم در استان مرکزی مشاهده شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا مدارس استان مرکزی وزارت آموزش و پرورش پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مدارس استان مرکزی وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا مدارس استان مرکزی وزارت آموزش و پرورش اخبار کنکور فاصله گذاری اجتماعی مدیر آموزش و پرورش سال تحصیلی جدید سال تحصیلی دانش آموز استان مرکزی دانش آموزان آموزش حضوری خانواده ها شهرستان ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۹۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان خواستار ارتقا و توسعه رشته‌های فنی در این شهرستان شد.

محمد ناظری امروز (دهم اردیبهشت ماه) در جلسه‌ شورای آموزش و پرورش شهرستان، گفت: با نفوذترین و محبوب‌ترین فردی که می‌تواند در همه مراحل حساس زندگی، دانش‌آموز را یاری کند، معلم است و به همین دلیل، دانش‌آموزان معلم خود را به‌عنوان الگو و اسوه می‌پذیرند و خود را با او همسان و همانند می‌کنند.

او ارتقا و توسعه رشته‌های فنی را در این شهرستان خواستار شد و افزود: تمام اقشار بویژه جوانان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان باید از ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای حرفه‌آموزی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه همه دانش‌آموزان معمولانی این است که علم‌آموزی و مهارت‌آموزی را به بهترین شکل یاد بگیرند، اظهار کرد: باید تلاش شود جهت فکری جامعه به‌گونه‌ای باشد که خانواده‌ها به رشته‌های فنی تمایل پیدا کنند تا دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای تشویق و هدایت شوند.

سرپرست فرمانداری معمولان با بیان اینکه علاوه بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در مدارس باید به مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی آنها توجه شود، گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت و ارائه آموزش‌های متناسب با سن دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی در تعطیلات تابستان از دیگر مسائلی است که باید به‌صورت جدی به آن توجه شود.

او با تاکید بر لزوم تقویت مهارت‌آموزی در مدارس، ادامه داد: تحصیل در مدارس فنی حرفه‌ای و کار و دانش به معنی کم‌سواد بودن دانش‌آموزان نیست و این موضوع باید به‌عنوان یک فرهنگ بین خانواده‌ها نهادینه شود.

وی افزود: معلمان همیشه سرمشق و الگوی اثرگذار دانش‌آموزان برای آینده روشن هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • مشق نوشتن دانش‌آموزان چینی زیر سرم/ شکست اصلاحات آموزشی چین برای تکالیف منزل (فیلم)
  • دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است