Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@15:03:04 GMT

۱۱تعاونی در استان سمنان تشکیل شده است

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۹۹۶۴

۱۱تعاونی در استان سمنان تشکیل شده است

اسماعیل غنیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به تشکیل ۱۱ تعاونی در پنج ماهه نخست سال جاری در سطح استان سمنان با هدف ارتقا و تثبیت شغل و درآمدهای روستایی و شهری، بیان کرد: استان سمنان دارای ظرفیت‌های عظیم تعاونی در بخش‌های تولیدی و خدماتی است که در سال‌های اخیر به خصوص در بخش تعاون روستایی، این استعدادها بهتر دیده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اشتغال ۱۱ تعاونی جدیدالتاسیس استان سمنان ۱۷۳ نفر عنوان شده است، افزود: این تعاونی‌ها در مجموع ۱۶۷ نفر عضو خواهند داشت و می‌توانند ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های صنایع دستی، کشاورزی، خدمات و… باشند.

توجه به ظرفیت‌های استان سمنان

دبیر کارگروه اشتغال استان سمنان با بیان اینکه آمار بیکاری در سطح استان نسبت به میانگین کشور پایین‌تر است، ابراز کرد: اگر از ظرفیت تعاونی‌ها بیشتر و بهتر استفاده کنیم، جایگاه سمنان در زمینه بیکاری به نسبت دیگر استان‌ها ارتقا نیز پیدا خواهد کرد.

غنیان با بیان اینکه باید تعاونی‌ها بر حسب نیاز روز و بازار کار شکل گیرند و ما نیز از آنها حمایت می‌کنیم، بیان کرد: هم اکنون تعاونی‌های استان در حوزه‌های شرکت‌های فناوری، حمل و نقل، فرش، خدمات، صنعت و… مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه کشاورزی، دامپروری، تولید زعفران و زیتون، باریجه و گیاهان دارویی و پسته و… در زمره مهمترین ظرفیت‌های استان است که می‌توان از آنها در بخش تعاونی بهره گرفت، گفت: ارتقای تعاونی‌ها به خصوص در روستاهای مولد می‌تواند به ما در عدم مهاجرت، تثبیت شرایط روستاها، اشتغال‌زایی، توانمندی روستایی و… کمک شایانی کند.

کد خبر 5024204

منبع: مهر

کلیدواژه: تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان سمنان ویروس کرونا شیراز بازگشایی مدارس شهرکرد بوشهر آمار کرونا گرگان انتخابات مجلس شورای اسلامی توهین به پیامبر محرم 99 شیوع کرونا کرمانشاه انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم هفته دفاع مقدس استان سمنان تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۹۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران

به گ زارش خبرنگار مهر، علی باقری شامگاه سه شنبه در در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بخش تعاون با محوریت اقتصاد تعاونی و مردم محور در راستای اجرا شدن شعار سال گام بر می دارد، تصریح کرد: در راستای عملیاتی کردن شعار سال باید تعاونی ها احیا شده و به همین دلیل بخش تعاونی ها امسال در نمایشگاه حضور پررنگ داشته تا در عرصه داخلی و بین المللی توانمندی خود را به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه سهم تعاونی ها در صادرات محصولات و تولیدات افزایش یافته است، گفت: در دوسال گذشته تعاونی های مازندران، ۸۰میلیون دلار صادرات داشته اند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه اقتصاد تعاونی به دنبال افزایش سهم خود در اقتصاد کشور براساس شعار سال مقام معظم رهبری است، تاکید کرد: فعالیت تعاونی ها با مشارکت مردم در دستور کار است و بخش تعاون باید براساس سند توسعه این بخش سالانه دو درصد رشد را در سهم خود از اقتصاد ملی برعهده گیرد.

وی یادآور شد: این مهم با کمک تمامی دستگاه های اجرایی استان محقق می شود تا سهم بخش تعاون از ۵ به ۱۵ درصد طی ۱۰ سال ارتقا یابد.

کد خبر 6093556

دیگر خبرها

  • پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور
  • تشکیل تعاونی تامین مسکن برای کارگران گلستانی
  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی