Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@22:05:45 GMT

درگذشت سینماگر مشهور در سن ۸۳ سالگی

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۰۲۴۳

درگذشت سینماگر مشهور در سن ۸۳ سالگی

به گزارش افکارنیوز،

آل کاشا آهنگسازوترانه سرایی که در دهه ۱۹۷۰ میلادی موفق به کسب جایزه آکادمی اسکار برای دو فیلم «ماجرای پوزیدون» محصول سال ۱۹۷۲ و همینطور «آسمانخراش جهنمی» محصول ۱۹۷۴ بود، در سن ۸۳ سالگی در لس آنجلس جان خود را از دست داد البته هنوز علت مرگ او اعلام نشده است.

اخبار چهره ها - کاشا به عنوان تیم آهنگسازی به همراه جوئل هرشهورن، دوبار نامزد جوایز تونی و چهار بار نامزد جوایز گلدن گلوب شده ویک بار هم جایزه برگزیده مخاطبان را دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این زوج چندین جوایز دیگر را در کارنامه هنری خود ثبت کرده است.

آهنگ «صبح فردا» در سال ۱۹۷۲ از فیلم سینمایی «ماجرای پوزیدون» هنوز هم یکی از موسیقی‌های مشهور سینماست. نسخه دیگری از این موسیقی که توسط مورین مک گورن نواخته شد رتبه نخست صد اثر محبوب را در اختیار داشت.

نامزدی‌های دیگر کاشا در اسکار به محصول ۱۹۷۷ دیزنی به نام «اژد‌های پیت» باز می‌گردد که با هرشهورن همکاری کردند. هر دوی آن‌ها با این اثر توانستند در بخش بهترین موسیقی متن و همچنین بهترین ترانه، نامزد اسکار شوند. هرشهورن در سال ۲۰۰۵ جان خود را از دست داده است.

کاشا سابقه نویسندگی نیز داشته و در مجموع سه کتاب را نوشته است. گفته می‌شود او روی چهارمین کتاب خود در زمینه موسیقی کار کرده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آکادمی اسکار دیزنی موسیقی برنده اسکار آهنگساز آکادمی اسکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۰۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت حاج عیسی قلی پور معروف به عیسی بخشی از بزرگان عرصه موسیقی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم.

شادروان حاج عیسی قلی پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.

دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.

اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می نمایم.»

عیسی قلی‌پور از بخشی‌های موسیقی مقامی شمال خراسان، نوازنده دوتار و پیشکسوت موسیقی محلی در این خطه است که چندین دهه سابقه بخشی‌گری دارد و به علت کهولت سن و بیماری سرطان درگذشت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/ سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود
  • مرحوم قلی‌پور کیمیای فرهنگ و هنر ایران اسلامی بود
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود
  • عیسی قلی پور درگذشت
  • نوای موسیقی خراسان خاموش شد
  • هنرمند و بخشی شمال خراسان درگذشت
  • پیشکسوت موسیقی مقامی در خراسان شمالی درگذشت
  • خنیانگر آیینی و مردمی موسیقی شمال خراسان درگذشت
  • هنرمند پرآوزاه موسیقی خراسان شمالی درگذشت