Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@08:47:58 GMT

طرز تهیه مافین رنگی

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۰۳۱۸

طرز تهیه مافین رنگی

 کلمه مافین از ریشه فرانسوی به معنای نان نرم گرفته شده و در در زبان آلمانی به معنای نوعی کیک می‌باشد. این نان در اندازه‌های کوچک پخته می‌شود و در پخت آن از مایه خمیر جهت فرآوری خمیر و حجیم نمودن آن، استفاده می‌شود و بیشتر آن‌ها شیرین نمی‌باشد.

دو نوع مافین وجود دارد: مافین آمریکایی، مافین انگلیسی. در مافین آمریکایی کره، شکر و بیکینگ‌پودر را به خمیر مافین اضافه می‌کنند و آن را در کاغذ‌های ضخیمی که شبیه فنجان است، می‌پزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مافین آمریکایی، به کیک فنجانی هم معروف است و در واقع نوعی کیک اسفنجی یا کیک کره‌ای است که در قالب‌هایی به شکل فنجان پخته می‌شود.

مافین انگلیسی هم نوعی نان است که شیرینی آن کم است و در پخت آن از خمیر مایه استفاده می‌کنند و آن را در اندازه‌های کوچک می‌پزند.

در تهیه مافین‌های جدید از بیکینگ پودر و گاهی جوش شیرین استفاده می‌شود و چیزی بین کیک و نان هستند و با توجه به میزان کره و شکر استفاده شده در آن، به دو دسته بافت نانی و بافت کیکی تقسیم بندی می‌شوند. همانطور که از نام بافت نانی پیداست، میزان شکر و کره آن نسبت به بافت کیکی کمتر است.

برای تهیه مافین‌ها از دو کاسه جداگانه برای مخلوط مواد خشک و مایعات استفاده می‌شود و از روغن مایع یا کره ذوب شده سرد، استفاده می‌شود و در مدت زمان ۲۰ تا ۲۵ دقیقه می‌پزد.

در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه مافین رنگی آشنا کنیم:

مواد لازم برای تهیه مافین رنگی:

سه عدد تخم مرغ

یک لیوان شکر

یک لیوان آب

نصف لیوان روغن مایع

دو لیوان آرد

سه قاشق غذاخوری پودر کاکائو

دو قاشق چایخوری وانیل

دو و نیم قاشق چایخوری بکینگ پور

طرز تهیه:

برای تهیه این شیرینی خوشمزه ابتدا تخم مرغ و شکر را با همزن برقی سه تا چهار دقیقه می‌زنیم.

آب و روغن مایع را هم اضافه می‌کنیم و دوباره با همزن برقی می‌زنیم و سپس مواد خشک را الک می‌کنیم و به مواد مایع اضافه می‌کنیم و به صورت دورانی و آرام آرام هم می‌زنیم، بدون اینکه پف کیک بخوابد.

بعد از اینکه همه مواد را با هم مخلوط کردیم و وبه اندازه هم زدیم، مایه کیک را در کپسول‌های کیک و یا همان قالب مافین که چرب کرده ایم و در سینی چیده ایم، می‌ریزیم.

فر را هم از قبل روشن می‌کنیم تا گرم شود و این مافین‌ها را داخل فر قرار می‌دهیم تا با دمای ۱۷۵ درجه در حدود ۲۰ دقیقه بپزند.

برای اینکه ببینیم کیک پخته یا نه با خلال چوبی آن را تست می‌کنیم. بعد از پختن کیک‌ها، صبر می‌کنیم تا سرد شوند و بعد از سرد شدن آن‌ها مقداری شکلات سفید را آب می‌کنیم و کیک‌ها را آغشته به شکلات می‌کنیم و بعد کمی پودر پسته به روی آن می‌ریزیم.

نکته: برای تهیه انواع مافین‌ها باید توجه داشته باشید تا بیش از حد خمیر را نزنید و اگر بیش از حد مورد نظر خمیر را بزنید، گلوتن موجود در آرد به مخلوط وارد می‌شود و باعث می‌شود رشته‌های طنابی در مخلوط خمیری شده، ایجاد شود و بافت مافین هم بعد از پخته شدن به صورت فشرده و لاستیکی و دارای حفره‌های عمیق شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مافین نان نرم سبک زندگی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۰۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) نانی که در ترکیه می خرید، به این شکل در نانوایی تهیه می شود

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فرادید

دیگر خبرها

  • واکنش سپاهان به حواشی پیرمرد حاشیه‌ ساز؛ گویا رگ غیرت شما فقط در برخی موارد بیرون می‌زند!
  • واکنش باشگاه سپاهان به حواشی مرد حاشیه‌ساز
  • واگذاری ۱۴۸۳ سند نهضت ملی مسکن و هزار فقره سند مالکیت روستایی در بندر خمیر
  • (ویدیو) نانی که در ترکیه می خرید، به این شکل در نانوایی تهیه می شود
  • واگذاری هزار فقره سند مالکیت در بندر خمیر
  • افغانستان ۱۰۰ سال قبل، به روایت عکس‌های رنگی (عکس)
  • تحویل ۱۴۸۳ سند نهضت ملی مسکن و ۱۰۰۰ فقره سند مالکیت در شهرک علوی
  • (تصاویر) افغانستان ۱۰۰ سال قبل، به روایت عکس‌های رنگی
  • رنگ نقش مهمی در معماری ایفا می‌کند
  • رنگ سال ۱۴۰۳ چیست؟