Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@18:28:00 GMT

مهارت تصمیم گیری را دست کم نگیرید

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۰۳۳۷

مهارت تصمیم گیری را دست کم نگیرید

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،صدیقه گرایلی مشاور و مدد کار کلانتری ۱۳ رستم کلا با بیان اینکه تصمیم گیری روندی است که در آن یک مسیر از میان چند راه انتخاب می‌شود، گفت: تصمیم گیری یعنی توان تشخیص بهترین راه، از میان راه‌های متعددی است که پیش روی انسان‌ها قرار دارد.
او افزود: تصمیم گیری در همه دوره‌های زندگی انسان نقش مهمی ایفا می‌کند، ولی تصمیم گیری در لحظات حساس و دشوار اهمیت زیادی دارد، چون هر تصمیمی، مسولیت‌ها و نتایجی دارد که بر زندگی انسان تاثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرایلی گفت: مهارت تصمیم گیری توجه و دقت ما را در زمان تصمیم گیری بالا می‌برد و سبب کم شدن خطا‌ها می‌شود.
مشاور و مدد کار کلانتری ۱۳ رستم کلا ادامه داد: بدون داشتن مهارت تصمیم گیری فرد نمی‌تواند انتخاب درست داشته باشد و مجبور است استرس و اضطرابی که بر اثر انتخاب نادرست بر او وارد می‌شود، را تحمل کند.
او افزود: حضور مشاور در هنگام تصمیم گیری نتیجه مناسبی دارد و فرد را از شک و تردید نجات می‌دهد. بیشتر بخوانید: چگونه با احساس کسالت و بی حوصلگی مبارزه کنیم ؟ گرایلی گفت: مهارت تصمیم گیری در دوره نوجوانی و جوانی اهمیت بیشتری نسبت به دیگر دوره‌ها دارد، چون فرد در این دوران انتخاب‌های زیادی مانند انتخاب دوست، انتخاب رشته تحصیلی و انتخاب همسر پیش رو دارد.
مشاور و مدد کار کلانتری ۱۳ رستم کلا افزود: هرچه تصمیم گیری مناسب و درست باشد، بهداشت روانی فرد را تامین کرده و به ایجاد یک زندگی خوب و موفق کمک می‌کند.
او گفت: داشتن اطلاعات لازم در هنگام تصمیم گیری، یکی از پایه‌های مهم تصمیم گیری است، برای مثال داشتن اطلاعاتی مانند میزان حقوق و محل کار در مورد شغل موردنظر ضروری است.
گرایلی با بیان اینکه در تصمیم گیری هدف و مقصد، باید روشن و واقع بینانه باشد، افزود: تعصب داشتن و کم حوصلگی، فرد تصمیم گیرنده را دچار شکست می‌کند.
مشاور و مدد کار کلانتری ۱۳ رستم کلا گفت: در تصمیم گیری‌های جمعی و گروهی نظر همه اعضای گروه پرسیده شود و تعصبات باید کنار گذاشته شود.
او افزود: برنامه‌های فرد تصمیم گیرنده باید قابل انعطاف باشد و در این زمینه بهتر است با افراد آگاه و دانا مشورت کند.
گرایلی ادامه داد: به دیگران اجازه ندهید در مورد مسائل شخصی شما تصمیم بگیرند و به تاثیر طرز تفکر اطرافیان و خانواده در تصمیم گیری توجه کنید.
مشاور و مدد کار کلانتری ۱۳ رستم کلا گفت: تصمیم گیرنده دیدگاه‌های متفاوت را باید جمع آوری کند و سپس از بین آن ها، بهترین را انتخاب کند.
گرایلی با بیان اینکه برای تصمیم گیری منطقی هیجان و احساسات باید به خوبی مدیریت شود، افزود: به عوامل موثر در تصمیم گیری مانند اطلاعات درست، تاثیر فشار‌ها گروه‌ها و دوستان، رسانه‌های جمعی توجه شود.
او گفت: نداشتن اطلاعات و دانش کافی، درن ظر نگرفتن توانایی ها، عجله و شتاب، اضطراب، توچه بیش از حد به نظرات دیگران و سردر گم شدن، تعصب و ترس از شکست از موانع تصمیم گیری محسوب می‌شوند.
انتهای پیام/ س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مهارت تصمیم گیری انتخاب رشته تحصیلی مهارت تصمیم گیری تصمیم گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۰۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی

مهشید سلیمانی سرپرست اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: برای ارتقا سلامت روان آحاد جامعه و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی، خدمات روانشناختی تخصصی و مشاوره‌ای در زمینه‌های فردی، خانواده، زوج، تحصیلی و شغلی در قالب ۶۴ مرکز مشاوره عمومی و تخصصی، سلامت روان و تیم‌های محب به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه پارسال به ۳۳ هزار و ۵۷۴ نفر خدمات مشاوره در استان ارائه شد،  افزود: این خدمات در سه شکل حضوری، تلفنی و مجازی و در دو قالب دولتی و غیر دولتی ارائه می‌شود.

سلیمانی اضافه کرد: مراکز مشاوره حضوری دولتی در مرکز استان و مراکز مشاوره حضوری غیردولتی در دو سطح مراکز مشاوره عمومی و تخصصی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا

وی ادامه داد: خط صدای مشاور ۱۴۸۰ پاسخگوی ۱۵ هزار تماس گیرنده بوده که همه تماس‌های مردمی با این شماره، محرمانه و امن است و افراد می‌توانند مشکلات و مواردی که مطرح کردن آن ها به صورت حضوری دشوار است را به صورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند.

سلیمانی گفت: در قالب اجرای طرح غربالگری اضطراب دو هزار و ۳۷۲ کودک غربال شدند که ۵۳۴ کودک مشکوک به اضطراب شناخته و برای گذراندن مراحل مشاوره و درمان به متخصص ارجاع شدند.

سامانه صدای مشاور بهزیستی (خط تلفنی ۱۴۸۰) برای مشاوره غیرحضوری و تلفنی همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۰ شب به صورت رایگان مشاوره کاملاً ًتخصصی ارائه می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • زندگی سالم و دیندارانه با مشاوره اسلامی
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • پیام تبریک روز مشاوره ۱۴۰۳ + متن، عکس و استوری روز روانشناس
  • ادعای متوهمانه و عجیب مشاور اوباما درباره خیزش دانشجویی در این کشور
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد