Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-28@00:24:31 GMT

مقاومت فلسطین قادر به ساخت موشک با قدرت تخریب بالاست

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۰۳۶۹

به گزارش ایرنا، در این برنامه خاطرنشان شده است که مقاومت فلسطین با استفاده از گلوله‌های عمل نشده که ارتش اشغالگر به هنگام حمله به نوار غزه شلیک کرده بود، قادر به تولید موشک‌هایی با قابلیت تخریب بالا شده است.  

در برنامه شبکه الجزیره که پایگاه اطلاع رسانی قدس هم به بخش هایی از آن اشاره کرده ،با فرماندهان یگان‌های مهندسی و ساخت تیپ‌های القسام که درباره پروژه جمع‌آوری این گلوله‌ها از مناطق مختلف غزه تحت نظارت یک کمیته تخصصی و بازسازی آن‌ها در کارگاه‌های مقاومت کار کرده‌اند، گفت و گو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در جریان طرح جمع‌آوری گلوله‌های عمل نکرده رژیم صهیونیستی در غزه ، تعدادی از نیروهای مقاومت فلسطین از جمله فرمانده " إبراهیم أبو النجا " به شهادت رسید.  

گردان‌های القسام فاش کردند که آن‌ها ۷۸ فروند از موشک‌های اسرائیلی بازسازی شده را در جریان درگیری ماه مه ۲۰۱۹ به سوی شهر اشغال شده " عسقلان" شلیک کردند که منجر به تخریب گسترده ساختمانهای شهرک‌های صهیونیست‌نشین شد و این پیام را از زبان یکی از فرماندهان مقاومت داد که این عواقب یکی از ابزارهای جنایتی بود که دشمن به سمت ما پرتاب کرد. 

برنامه آنچه پنهانی بزرگی است از شبکه الجزیره قطر بخشی از تلاش‌های بزرگی که مقاومت فلسطین برای ارتقای توانایی‌های نظامی خود جهت مقابله با برنامه‌های اشغالگران که با مشارکت کشورهای عربی با هدف جلوگیری از رسیدن کمک‌های تسلیحاتی به نیروهای مقاومت انجام شده است را نشان داد. در طول این برنامه تلویزیونی، مقاومت همچنین از  "گنجینه‌های" به دست آمده از عمق دریای نوار باریکه غزه پرده‌برداری کرد و تصاویری که برای اولین بار منتشر شد، نشان داد که واحد غواصی گردان‌های القسام موفق به یافتن دو کشتی جنگی غرق شده مربوط به نیروی دریایی انگلیس شدند. 

تحقیقات نشان داد که این دو کشتی از زمان جنگ جهانی اول در حال برگشت به نیروی دریایی انگلیس در عمق آب‌های غزه غرق شده‌اند.  

فرماندهان یگان‌های مهندسی و ساخت مقاومت گفتند که کمیته ویژه‌ای بر انتقال پوسته گلوله‌هایی که در داخل دو کشتی پیدا شده بود، نظارت داشتند و در عملیات پیچیده امنیتی و نظامی این گلوله‌ها به بیرون منتقل و کمک بزرگی به مقاومت شد.  

در این برنامه تصاویری از داخل یک کارگاه تولیدی گردان‌های القسام نمایش داده شد که نشان دهنده تلاش مقاومت برای بازسازی این پوسته‌ها جهت استفاده در ساخت موشک است.  

این تلاش‌های بزرگ زمینی و دریایی نیروهای مقاومت برای افزایش قدرت نظامی، در حالی انجام می‌شود که کشورهای عربی و رژیم اشغالگر صهیونیستی برای محروم کردن مقاومت از خطوط امدادرسانی، ائتلاف کرده‌اند.   

در این برنامه اقدامات مصر در مرز غزه برای از بین بردن تونلها و ایجاد دیوارهای محافظ امنیتی برای جلوگیری از ورود سلاح به این باریکه به نمایش در آمد و از موافقت برای استفاده اسرائیل از پایگاه نظامی "برنیس" مصر که در دریای سرخ ایجاد شده و با مشارکت " محمد بن زاید آل نهیان" ولیعهد ابوظبی افتتاح شد با هدف قطع امدادرسانی به مقاومت فلسطین، پرده‌برداری کرد.   

این برنامه همچنین به دیدار "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با " عبدالفتاح البرهان " رئیس شورای انتقالی سودان در سال جاری اشاره کرد و افزود: سودان یکی از کشورهای حمایت کننده از مقاومت و یکی از ایستگاههای مهم در انتقال سلاح به غزه بود.  

این برنامه همچنین به ائتلاف امارات با رژیم اشغالگر قدرت و نقش آن در تضعیف مقاومت اشاره کرد و فاش شدن اطلاعات پست الکترونیکی " یوسف العتیبة " سفیر امارات در آمریکا و گفت و گوهای وی با " عوزی روبین " فرمانده سامانه "گنبد آهنین" رژیم صهیونیستی درباره توانایی این رژیم برای مقابله با موشکهای مقاومت فلسطین را نشان داد.  

در هیمن حال، "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: خلع سلاح مقاومت یکی از اهداف راهبردی رژیم اشغالگر و کسانی که در پشت آن قرار دارند، می‌باشد.

وی فاش کرد که دولت آمریکا چند ماه پیش درخواست ملاقات با رهبری جنبش حماس را داشت که جنبش آن را نپذیرفت، زیرا یقین داریم که هدف این دیدار، اجرای "معامله قرن" و درخواست عقب‌نشینی سلاح مقاومت و تاسیس کشور فلسطین، تنها در نوار غزه است. 

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با یادآوری فشارهایی که مقاومت در جریان جنگ‌هایی که توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی بر نوار غزه متحمل شد، گفت: در جنگ ۲۰۰۹، تهدید رژیم اسرائیل از طریق یکی از واسطه‌ها به ما رسید، مبنی بر اینکه حماس باید مقاومت را برای ۱۵ سال متوقف کند، همه تونل‌ها را ببندد و گروه‌های مقاومت متعهد شوند هیچ اقدامی علیه اشغالگران انجام ندهند، اما ما حاضر نشدیم با این شرایط موافقت کنیم و پس از توقف جنگ، آمریکا و رژیم اسرائیل برای محاصره غزه از دریاهای آزاد توافق کردند. 

وی ادامه داد: در جنگ ۲۰۱۴ بصورت غیر مستقیم درخواستی روی میز مذاکره قرار گرفت و آن توقف احداث تونل‌های استراتژیک بود و در غیر این صورت جنگ متوقف نمی‌شود، بلکه شدت می‌گیرد و ما این درخواست را نیز رد کردیم.   

هنیه افزود: به طور کلی می‌خواهیم اطمینان دهیم که حماس هیچ تعهدی که از نظر اصولی، وسیله‌ای یا استراتژی بر تصمیم مقاومت تأثیر بگذارد، متعهد نمی‌شود. 

وی با اشاره به اینکه آمریکا در حال تلاش برای ایجاد ائتلافی در منطقه است که اسرائیل نیز در آن قرار داشته باشد و کشورهای عربی را نیز در بر گیرد، افزود: آشکار است که مقاومت فلسطین دشمن این کشورها خواهد شد. 

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که خشم مقاومت، اشغالگران را متعجب و دوستان و مردم ما را خوشحال می‌کند و دشمنان و کسانی که فریب دشمن را خورده‌اند، شکست می‌دهد.  

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: مقاومت فلسطین رژیم اشغالگر گلوله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۰۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: هیچ پیشنهادی جز آتش‌بس در غزه را نمی پذیریم

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد که هیچ پیشنهادی جز آتش‌بس و خروج نظامیان اسرائیلی از غزه را نمی پذیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یکی از رهبران مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز جمعه در گفت‌وگو با شبکه خبری «المیادین» درباره مذاکرات غیرمستقیم مقاومت با رژیم صهیونیستی گفت که طرف اسرائیلی مجبور شد در پیشنهاد اخیر خود که به واسطه‌ها ارائه داده بود، تغییراتی ایجاد کند.

وی درباره تغییرات ایجاد شده گفت که رژیم صهیونیستی زمانی این تغییرات را انجام داد که حماس و مقاومت را در پیشنهاد اخیرش مطلق و قاطع دید.

این رهبر حماس افزود: اسرائیلی‌ها در حال حاضر مدام در حال تماس با برادران مصری هستند تا به پیشنهادی برسند تا حماس و مقاومت بتواند آن را قبول کند.

وی در ادامه گفت که جنبش حماس به طرف مصری اطلاع داده است که هیچ پیشنهادی را که شامل آتش‌بس و خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از نوار غزه نباشد، نمی پذیرد.

در همین ارتباط رسانه ها گزارش دادند که عباس کامل، رئیس دستگاه اطلاعات مصر امروز به فلسطین اشغالی سفر می کند و قرار است با مقامات صهیونیستی برای احیای مذاکرات بر سر مبادله اسرا دیدار ‌و گفت‌وگو کند.

203 روز از جنگ در غزه می‌گذرد و طبق آخرین آمار وزارت بهداشت غزه، 34305 نفر به شهادت رسیده و 77293 تن دیگر زخمی شده‌اند، پیکر هزاران نفر نیز همچنان زیر آوار ساختمان‌ها مدفون است. از بامداد امروز نیز نیروی هوایی و توپخانه ارتش اشغالگر مناطق مختلف از شمال تا جنوب باریکه غزه را آماج حملات خود قرار داده است.

از سوی دیگر مقامات رژیم تل‌آویو همچنان از قریب‌الوقوع بودن یورش زمینی به رفح سخن می‌گویند.

در سطوح سیاسی نیز شبکه 12 اسرائیل گزارش داد که کابینه جنگ و شورای وزیران این رژیم به زودی در خصوص ادامه مذاکرات یا آغاز یورش به رفح تصمیم‌گیری خواهند کرد.

طرح حماس برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگحماس: تیم‌های تخصصی برای شناسایی اجساد مفقودین اعزام شود

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ۳۰موشک به پایگاه میرون صهیونیستی
  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • رسانه عبری: حزب الله قادر است الجلیل را محو کند
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • محکومیت رژیم صهیونیستی در جمعه خشم
  • خروش علویان در جمعه خشم
  • حماس: هیچ پیشنهادی جز آتش‌بس در غزه را نمی پذیریم