Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@05:57:39 GMT

راهپیمایی‌های گسترده مردم یمن در سالروز شهادت «زید بن علی» (ع) + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۰۴۳۵

راهپیمایی‌های گسترده مردم یمن در سالروز شهادت «زید بن علی» (ع) + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صنعاء و دیگر استان‌های یمن دوشنبه (دیروز) شاهد حضور گسترده مردمی به مناسبت سالروز شهادت «زید بن علی» (ع) بود.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی‌های گسترده در صنعاء، صعده و دیگر استان‌ها شعارهایی در اعتراض به سیاست آمریکا سر دادند و خواستار تحریم کالاهای آمریکایی و صهیونیستی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها همچنین شتاب برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

قیام زید بن علی (فرزند امام سجاد ع) در کوفه علیه حکومت فاسد بنی امیه در سال 122 ه.ق و در زمان حکومت «هشام بن عبدالملک» و دوره امامت امام صادق (ع) انجام شد که وی و بسیاری از یارانش در این قیام به شهادت رسیدند.

بر اساس گزارش منابع، زید برای خونخواهی امام حسین (ع)، امر به معروف و نهی از منکر و گرفتن خلافت از دست بنی امیه قیام کرد. این قیام را مقدمه فروپاشی بنی‌امیه دانسته‌اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: یمن شهادت زید بن علی راهپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۰۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: مراسم محوری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) ، شنبه ۱۵ اردیبهشت در امامزادگان باقریه بیرجند با حضور هیئت های  مذهبی انجام می شود.

حجت الاسلام رحیمی افزود: عزاداری ،تلاوت قرآن کریم، سخنرانی، مداحی،حرکت هیئت های مذهبی به سمت امامزادگان از جمله برنامه های سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) است. 

وی با اشاره به نقش والای امام جعفر صادق (ع) در زنده نگه داشتن مذهب شیعه گفت: مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) با هدف ترویج مفاهیم دینی برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • سیاهپوشی حرم امام رضا (ع) به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع)
  • چهارمحال و بختیاری سوگوار شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • ۲۵ شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • دانشجویان دنیا به دفاع از مردم فلسطین قیام کردند
  • برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع) در قشم اعلام شد
  • تعطیلی اماکن تاریخی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است
  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) تعطیل است
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه