Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس تصمیمات شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز، با توجه به پیش بینی‌های مسئولان بهداشتی در خصوص تداوم روند همه گیری ویروس کرونا شیوه‏ نامه‏ آموزشی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۹۹ دانشگاه اعلام شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بر اساس سیاست‌های ابلاغی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین تصمیمات شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز، با توجه به پیش بینی‌های مسئولین بهداشتی کشور در خصوص تداوم روند همه گیری ویروس کرونا در پاییز و با آگاهی از مسئولیت‌های خطیر دانشگاه، به منظور ایجاد وحدت رویه و افزایش سطح مشارکت و بازدهی امور آموزشی، شیوه‏ نامه‏ آموزشی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۹۹ دانشگاه ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، شروع نیمسال تحصیلی برای دانشجویان کلیه مقاطع تحصیلی قبل از سال ۱۳۹۹، ۲۲ شهریور ماه بوده است و برای ورودی‌های جدید در کلیه مقاطع تحصیلی پس از اعلام نتایج توسط سازمان سنجش اطلاع رسانی خواهد شد.
کلیه دروس نظری و عملی به صورت الکترونیکی ارائه خواهد گردید. بر این اساس با توجه به ارتقای زیر ساخت‌ها و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، کلیه فعالیت‌های آموزشی صرفا از مسیر سامانه اتوماسیون آموزشی و نرم افزار Adobe connect انجام خواهد شد.
تاکید می‌شود که ابزار‌هایی مانند پیام رسان‌های مجاز برای اطلاع رسانی و هماهنگی مورد استفاده قرار گیرد و به هیچ عنوان نباید برای تدریس و یا اخذ آزمون از آن‌ها استفاده شود.
ارایه کلاس‏های دروس عملی و کارگاهی و بخش عملی دروس عملی-نظری که با تایید شورای بخش امکان اجرای الکترونیکی ندارند، منوط به ارایه شیوه نامه اجرایی از طرف بخش و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی قابل بررسی می‌باشد. برنامه و شیوه ارائه این دروس باید از طرف معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده حداکثر تا پایان هفته اول سال تحصیلی به حوزه‌ی معاونت آموزشی اعلام شده باشد.
با توجه به تاخیر در برگزاری کنکور و اعلام نتایج، برای دانشجویان مقطع کارشناسی ورودی جدید، تعداد واحد‌های درسی نیمسال اول حداقل ۱۲ و حداکثر ۱۵ واحد درسی است.
اساتید پیش بینی و برنامه ریزی لازم برای ارزشیابی دانشجویان به صورت مستمر در طول نیمسال و کاهش سهم نمره آزمون پایان نیمسال در تعیین نمره نهایی را داشته باشند.
لازم است در برنامه ریزی انجام شده، تعداد و نوع ارزشیابی‌های به همراه سهم هر نوع ارزشیابی از نمره کل، کاملاً مشخص و در شروع کلاس‌ها به اطلاع همه دانشجویانِ درس رسانیده شود. تاکید می‌گردد سهم امتحان پایان ترم حداکثر ۳۰ درصد نمره کل درنظر گرفته شود.
به منظور ارائه موثرتر فعالیت‌های مشاوره‌ای و راهنمایی دانشجویان، حضور حداقل دو روز غیر متوالی (در هفته)، اعضای هیئت علمی در محل کار خود الزامی است.
طبق شیوه نامه مشاوره الکترونیکی استادان و اختصاص اتاق مشاوره الکترونیکی به هریک از همکاران لازم است هریک از اعضای هیئت علمی در برنامه هفتگی خود، حداقل ۳ ساعت را به صورت مشخص به ارائه مشاوره دانشجویی برخط اختصاص دهند.
روسای بخش‌ها موظف اند ساعات مشاوره همکاران را به همراه برنامه هفتگی، به نحو موثر به اطلاع کلیه دانشجویان برسانند.
با توجه به بازدهی بیشتر کلاس‌های برخط (on line) در مقایسه با کلاس‏های برون خط (off line)، به منظور ایجاد تعامل بهتر با دانشجویان و برای جلوگیری از ایجاد وقفه در امور آموزشی، لازم است تمامی دروس بر بستر کلاس‌های الکترونیکی، به صورت برخط و در ساعت مقرر و اعلام شده، طبق برنامه‏‌ی درسی برگزار شود.
بازه شروع و پایان کلاس‌ها و امتحانات سال تحصیلی برای کلیه دروس در تمام مقاطع، مطابق تقویم آموزشی خواهد بود. حضور مستمر دانشجویان در کلاس‌های درس الزامی و غیبت بیش از حد مجاز، مشمول اعمال مقررات آموزشی خواهد شد.
شرایط حذف نهایی و اضطراری برای دانشجویان کلیه مقاطع، طبق مقررات آموزشی دانشگاه خواهد بود.
سقف تعداد دروس نظری قابل ارائه در مقطع کارشناسی و دکتری عمومی دامپزشکی از طریق «معرفی به استاد» طبق مقررات آموزشی تا دو درس امکان‌پذیر است. شرایط دروس مشمول ارائه به‏صورت معرفی به استاد، همچنان به روال قبل و مطابق مقررات آموزشی دانشگاه است.
جهت پایش دقیق‌تر و موثر مسائل آموزشی دانشجویان، روسای بخش‌ها و اساتید بر اجرای به موقع طرح استاد مشاور تحصیلی اهتمام جدی کنند. لازم است حتماً فایل تخصیص دانشجو به استادان مشاور، تهیه و به حوزه معاونت آموزشی اعلام شود.
دانشجویان دوره‌های آموزش الکترونیـکی با توجه به ماهیت این دوره‌ها، به‏جز نحوه‏ برگزاری آزمون میان ترم و پایان ترم، تابع مقررات قبلی خود است.
اجرای سایر موارد آموزشی اعلام نشده در این شیوه نامه، مطابق مقررات آموزشی دانشگاه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه شیراز وزارت علوم آموزش مجازی مقررات آموزشی سال تحصیلی اعلام شد کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۰۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا/ به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید

در پی دستگیری صدها دانشجوی حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس آمریکا، رئیس دانشگاه میبد در حمایت از دانشجویان دستگیر شده و جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین به رؤسای چندین دانشگاه آمریکا از جمله دانشگاه اوهایو، دانشگاه اِموری، دانشگاه کلمبیا و... نامه‌ای ارسال کرد.

به گزارش ایسنا،‌ متن نامه عباس نیک نژاد، رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا به شرح زیر است:

پروفسور می‌نوشه شفیق عزیز

رئیس دانشگاه کلمبیا

خبر تأسف بار دستگیری تعدادی از دانشجویان دانشگاه شما توسط پلیس، باعث نگرانی شدید شده است. دانشجویان باید بتوانند روحیه عدالت خواهی خود را آزادانه بیان کنند. رژیم غاصب اسرائیل بیش از ۳۴۰۰۰ انسان بی‌گناه از جمله هزاران کودک و هزاران زن را عمداً به قتل رسانده است. دانشجویان نمی‌توانند این همه ظلم را تحمل کنند. همانطور که هیچ انسان آزاده‌ای نمی‌تواند تحمل کند.

نمی دانم چگونه حاضرید این صحنه‌های دلخراش را ببینید و سکوت کنید. دنیا از شما به عنوان یک دانشمند انتظار دارد که این جنایات را محکوم کنید و به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید. سزاوار نیست، دانشجویان را به دست پلیس بی‌رحم انداخت.

لطفاً به احترام انسانیت، برای آزادی همه دانشجویان، پیگیری کنید و شخصاً به آن‌ها گل تقدیم کنید. لطفاً، فراموش نکنید که شما در مصر متولد شده‌اید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیا وقت آن نرسیده است که شریان‌های حیاتی رژیم جنایتکار صهیونیستی قطع شود؟
  • نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا/ به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
  • نامه رئیس دانشگاه میبد به رؤسای تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود
  • دفترچه سوالات هنر و زبان‌های خارجی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد + لینک سایت sanjesh.org
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی