Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در خصوص الزام این بانک جهت حداکثر سازی کارآمدی و اثربخشی تسهیلات اشتغال روستایی مطالبی را تبیین نمود.

به گزارش ایران اکونومیست-سید باقر فتاحی رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در جلسه بررسی عملکرد استان‌ها در مرحله پنجم طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری اظهار داشت: این بانک طی مرحله اول تا چهارم طرح مذکور، 25 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت‌نموده است و برنامه پرداخت تسهیلات به میزان 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات در مرحله پنجم طرح در حال اجرا می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتاحی افزود: مطابق بررسی‌های صورت پذیرفته در معاونت اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ عملکرد بانک توسعه تعاون در مصرف صحیح و به‌موقع منابع و اعطای کارآمد تسهیلات در مرحله سرآمدی قرار داشته است به‌گونه‌ای که ایجاد منافع اجتماعی طرح‌ها سهم بسیار مهم‌تری در مقایسه با ارزیابی معمول هزینه فایده طرح‌ها داشته است.

وی بازگشت به‌موقع تسهیلات را در ادامه طرح بسیار مهم قلمداد نمود و افزود: دستگاه‌های بالادستی به‌عنوان سیاستگزار طرح؛ برنامه گسترده‌ای برای اجرای چندین‌باره این طرح از محل بازگشت اقساط تدارک دیده‌اند.

رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون به حضور بانک در سایر طرح‌های ملی به‌ویژه تسهیلات موضوع بند الف تبصره 18 قانون بودجه، تسهیلات مقابله با کرونا، حمایت از تعاونی‌های مسکن کارگری و کارمندی اشاره نمود و گفت: حضور بانک در این طرح‌ها موجب پدیدار شدن ظرفیت‌هایی در واحدهای استانی بانک شده است که امکان هدایت مشتریان کارآفرین و تعاونگر را در استفاده از این منابع فراهم نموده است.

شایان‌ذکر است در این جلسه معادی معاون استان‌ها و بازاریابی، احمدی معاون حقوقی و نظارت و مدیران استانهای قم، قزوین، کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان حضور داشتند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بانک توسعه تعاون طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۰۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه سامانه جست‌وجوی شغل راه‌اندازی شده است، گفت: مازندران با انجام اقدامات صورت گرفته، پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور را دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری،  علی باقری گفت: با توجه به اینکه هفته کار و کارگر را در پیش داریم و این ایام ،ایام جشن کارگران است باید زمینه رشد و توسعه کارگران را فراهم کنیم چون هر جامعه‌ای مرهون بازوان توانمند کارگران است و همچنین چرخ اقتصادی هر کشوری با دستان کارگران می‌چرخد .

وی با بیان اینکه وزارت کار و تعاون یک وزارت خانه کاملا مردمی است، افزود: این وزارتخانه در میان سایر وزارتخانه‌ها پرکارترین وزارتخانه کشور است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: بیش از 70 درصد مردم مازندران از این وزارتخانه در بخش‌های مختلف خدمات می‌گیرند.

باقری با بیان اینکه سعی کردیم در این ایام از همه جامعه کار و کارگری تجلیل کنیم، گفت: 20 نفر از این عزیزان به عنوان کارگر برتر در سطح استان تجلیل شدند و یک نفر هم در سطح کشور به عنوان کارگر نخبه تجلیل خواهد شد.

باقری ادامه داد: پایین‌ترین نرخ بیکاری در سطح کشور با توجه به آمار سامانه رصد اشتغال متعلق به مازندران است.

وی گفت: در حوزه اشتغال در این استان اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است، به طوریکه در سال گذشته در مازندران 100 درصد از برنامه‌های ما در حوزه کار محقق شد.

باقری با بیان اینکه در حوزه اشتغال سامانه جست‌وجوی شغل راه اندازی شده و همه می توانند رزومه خود را به این سامانه منتقل کنند، گفت: تاکنون 12400 نفر در این سامانه ثبت نام کردند و 9هزار نفر مشغول به کار شدند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به شناسایی 1400 کارفرما به ویژه در شهرستان آمل و غرب استان،  ادامه  داد: این سامانه از طریق وزارتخانه راه اندازی شده و در بخش اشتغال و شناسایی کارفرماها و معرفی اشتغال بسیار مفید بود.

 وی افزود: با اجرای این طرح در بخش‌های مختلف و رشته‌های مختلف یک بانک اطلاعاتی خوب راه اندازی شده است. 

باقری افزود: سامانه جامع روابط کار هم راه اندازی شده و افراد می‌توانند شکایات خود را در این سامانه ثبت کنند و با ورود کارشناسان در این سامانه با کمتر از بیست روز رای صادر می‌شود.

 این مسئول با اشاره به اینکه در سطح مازندران در این دولت 6200 مورد بازرسی از کارگاه های پرخطر انجام شده است، گفت: در حوزه روابط کار، رتبه اول را داریم و کارشناسان ما در شهرستان آمل رتبه اول در کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر کل کار، رفاه اجتماعی و تعاون همچنین با اشاره به افزایش حقوق کارگران نسبت به کارمندان افزود: در این دولت 170 درصد افزایش حقوق داشتیم و برای کارگران در مقایسه با کارمندان 40 درصد افزایش حقوق داشتیم. در حوزه تعاون هم یکی از ارکان اصلی شعار سال توجه کردن به بخش تعاون است، چون اقتصاد در بخش تعاون کاملا مردمی است و در این حوزه سالانه دو درصد رشد داشتیم  و همچنین سند توسعه تکلیف کرده است که 25 درصد اشتغال از طریق تعاون باید انجام شود.

باقری افزود: در اجرای طرح کالابرگ هم بیش از 700 هزار خانوار از دهک یک تا هفت از این طرح استفاده کرده‌اند. طرح امنیت غذایی هم از دهک یک تا سه، کودکان زیر پنج سال و آسیب پذیر را پوشش می‌دهد و ماهانه یک میلیون تومان با تشخیص مرکز بهداشت دریافت خواهند کرد .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • کاهش مطالبات غیرجاری در بانک نتیجه اثربخشی اصلاحات در حوزه حقوقی است
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن