Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@23:04:23 GMT

کارگاه طراحی پوستر «قافله عاشقی» در رشت بر گزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۰۷۲۰

کارگاه طراحی پوستر «قافله عاشقی» در رشت بر گزار می شود

صمدی از برگزاری کارگاه تعاملی از ایده تا اجرای پوستر «قافله عاشقی» با موضوع اربعین حسینی در رشت خبرداد.

«حسن صمدی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت از برگزاری سومین کارگاه تولیدمحور خانه طراحان انقلاب اسلامی در رشت خبر داد و اظهارکرد: ارتقا سطح آموزشی هنرجویان در عرصه گرافیک و توانمندسازی رابطین رسانه مجموعه‌های فرهنگی و تربیتی استان از اهداف برگزاری این کارگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر خانه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی گیلان از برگزاری کارگاه تعاملی ایده‌پردازی و تولید پوستر قافله عاشقی همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی در رشت خبر داد و گفت: این کارگاه ساعت ۱۷ عصر چهارشنبه(۲۶ شهریور) در خانه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی گیلان واقع در استاسرا رشت برگزار می شود.


وی اضافه کرد: با توجه به شیوع کرونا ویروس، ظرفیت این کارگاه آموزشی محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی خواهد بود.


صمدی با بیان اینکه مرور بررسی آثار تجسمی با موضوع اربعین حسینی از دیگر برنامه‌های این کارگاه است افزود: آثار تولیدی این کارگاه به صورت مجموعه پوستر در نمایشگاه‌های محیطی، دیوارنگاره‌ها و آگهی نماهای شهری و همچنین در فضای مجازی منتشر می‌شود.

 

صمدی تصریح کرد: اساتید و شرکت‌کنندگان کارگاه‌های تعاملی خانه طراحان درصددند که علاوه بر استفاده از نمادهای ماه محرم و صفر، با تلفیق مفاهیم انقلاب اسلامی و نهضت امام‌حسین(ع) و بهره‌گیری از المان‌های بومی برای ارائه پیام پوستر به مخاطبان و ترویج فرهنگ عاشورا گام بردارند.


مدیر خانه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی گیلان اظهار داشت: از تجربیات و خاطرات زوار هنرمند که هر ساله در تجمع عظیم کاروان‌های گیلان در باب القبله و کاروان‌های پیاده‌روی اربعین تحت عنوان قافله عاشقی حضور داشتند نیز در این کارگاه بهره خواهیم برد.

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: آثار تجسمی اربعین حسینی انقلاب اسلامی قافله عاشقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۰۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مریم طهماسبی در حاشیه بازدید از طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» که در روستای ایزی سبزوار اجرا می شود،‌ گفت: هدف وزارت جهاد کشاورزی، تبدیل هر خانه‌ روستایی به یک کارگاه تولیدی به منظور کمک به اقتصاد و معیشت خانوارهای روستایی است.

وی افزود:‌ وزارت جهاد کشاورزی با این طرح تلاش می‌کند با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغالزا، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص را متناسب با ظرفیت هر منطقه، امکان‌پذیر کند.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز گفت:‌ طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد»، برای نتخستین بار در استان خراسان رضوی،‌ با هدف بهبود معیشت خانوار روستایی در روستای ایزی از توابع بخش مرکزی شهرستان سبزوار، به اجرا درآمده است.

علی اصغر امانیان افزود:‌ زنان عضو صندوق اعتباری خرد زنان روستایی، به عنوان زنان کارآمد در این طرح حضور دارند و توسعه نقش آفرینی زنان در عرصه اقتصادی و اجتماعی به عنوان بخش مهمی از جمعیت فعال جامعه یکی از ارکان مهم توسعه همه جانبه کشور و اهتمام بخشی به توسعه پایدار است.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی سبزوار این طرح را به منظور توسعه کشاورزی خانوادگی، توسعه مشاغل مکمل کشاورزی و بهبود معیشت خانوار روستایی به صورت نمونه در روستای ایزی به اجرا درآورده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار اظهار کرد: با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغال‌زا و تشکیل زنجیره تولید پرورش مرغ بومی و تولید تخم مرغ، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص حاصل خواهد شد.

بازدید از چند طرح تولیدی زنان روستایی در روستاهای ایزی و دولت آباد از جمله برنامه های سفر مشاور وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان سبزوار است.

روستای ایزی، با جمعیتی حدود سه هزار نفر در پنج کیلومتری شمال شرق سبزوار قرار دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ
  • ببینید | پوستر متحرک سروده‌ رهبر انقلاب در آستانه حمله سپاه به اسرائیل
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست/تاریخ پراز جنایت استکبار
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • اعزام ۱۵۰۰ عمره‌گزار به حج در ۳ روز
  • مست عشق و حواشی یک پوستر
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • اعتبار سدسازی در ایلام قطره چکانی است