Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اروپا پرس، بر اساس آمارهای جمع آوری شده از ایالت‌های خود مختار اسپانیا در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۴ سپتامبر (۲۱ تا ۲۴ شهریور ماه) دست کم ۲۱۲ مدرسه در سراسر این کشور اروپایی مواردی از ابتلای دانش آموزان و معلمان به بیماری کووید-۱۹ را ثبت کرده اند که منجر به قرنطینه کلاس و در موارد جدی تر به تعطیلی مدارس انجامیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدارس و مراکز آموزشی ایالت‌های اندلوسیا، پائیس باسک، آراگون، والنسیا، ناواررا، بالئارس، اکسترامادورا از جمله مناطق اسپانیا با گزارش‌هایی از شیوع بیماری همه‌گیر به شمار می‌روند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده، نشانه‌هایی از ابتلا به ویروس کرونا در ۳۴ مرکز آموزشی اندلوسیا مشاهده شده که به این ترتیب این ایالت در صدر مناطق درگیر قرار دارد. مجموع مبتلایان به این بیماری در دانش آموزان، معلمان و کارکنان ۹ مدرسه در ایالت آلمریا نیز به ۴۳ نفر رسیده است.  

در همین حال دانش آموزان دو کلاس درس در ایالت کادیز، شش کلاس در ایالت کوردوبا در قرنطینه قرار گرفتند.  

به دنبال شیوع ویروس کرونا در ۳۰ مرکز آموزشی ایالت پائیس باسک نیز تا این لحظه چهار مدرسه تعطیل شده و در سایر مراکز تدابیر قرنطینه اعمال شده است.  

در حالی که مدارس اروپا با نادیده گرفتن توصیه سازمان جهانی بهداشت به عدم آغاز سال تحصیلی در تاریخ معمول در هفته‌های اخیر در کشورهای قاره سبز بازگشایی شده است، آمار ارائه شده از شیوع پراکنده ویروس کرونا در برخی مدارس و مراکز آموزشی در گوشه و کنار این قاره، نگرانی‌ها از افزایش مبتلایان به این بیماری را تشدید کرده است.

پس از پنج ماهی‌ که دانش آموزان در اسپانیا به دلیل گسترش بیماری همه‌گیر مجبور به خانه نشینی شدند، به رغم اینکه با رسیدن ماه سپتامبر، بار دیگر این بیماری شیوع پیدا کرده، تمایل مشترک دولت‌های ایالتی‌ این کشور این بود که کلاس‌های درسی‌ به طور حضوری برگزار شوند.

تقسیم مراکز آموزشی به قسمت ها و بخش‌های مختلف و انطباق فضاها (نصب دیوارهای شیشه ای بین دانش آموزان، نصب دیوار بین بخش های مختلف برای جلوگیری از تماس بین دانش آموزان یک کلاس با کلاس دیگر مخصوصا در زنگ تفریح)، استخدام معلمان بیشتر برای تقسیم دانش آموزان و تعریف سناریوهای مختلف برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا تدریس باید حضوری باشد یا از راه دور یا نیمه حضوری، استفاده اجباری از ماسک برای دانش آموزان شش سال به بالا و سنجش حرارت بدن در زمان ورود و خروج دانش آموزان و معلمان از جمله تدابیر دولت اسپانیا برای آغاز سال تحصیلی بوده است.

از زمانی‌ که در روز ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن)، نخستین مورد از کووید در اسپانیا شناسایی شد تا کنون  هزار و ۷۳۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۹ هزار و ۸۴۸ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.  

برچسب‌ها ویروس کرونا قاره اروپا اسپانیا آغاز سال تحصیلی پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قاره اروپا اسپانیا آغاز سال تحصیلی ویروس کرونا قاره اروپا اسپانیا آغاز سال تحصیلی اخبار کنکور دانش آموزان ویروس کرونا سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۱۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فدوی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد با اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس و مشارکت خیران بازسازی شدند اظهار کرد: در همین مدت علاوه بر ساماندهی ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، شش چمن مصنوعی هم نصب شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد با بیان اینکه از آغاز سال تحصیلی تا کنون ۳۸ کلاس درس با صرف اعتبار ۱۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال در شهرستان گناباد هوشمندسازی شد، افزود: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به طور متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی کلاس‌های هوشمند را در ارتقا بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری دانش آموزان مؤثر دانست و تصریح کرد: این کلاس‌ها فرصت‌های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می‌کند فناوری‌های جدید را بهتر فرا بگیرند.

فدوی با اشاره به تحصیل ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش‌آموز در مدارس مناطق شهری و روستایی گناباد خاطرنشان کرد: از این تعداد ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 6088736

دیگر خبرها

  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز