Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی شهسواری مدیرکل دفتر شوراها و شهرداری‌های استانداری کرمان پیش از ظهر امروز در همایش شهرداران استان اظهار داشت: براساس آمار آخرین سرشماری یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت شهری استان است که توسط 82 شهرداری کار خدمات‌دهی آنها در حال انجام است.

مدیرکل دفتر شوراها و شهرداری‌های استانداری کرمان عنوان کرد: سال گذشته در مجموع یک هزار و 500 میلیارد تومان بودجه شهرداری‌های استان بود که امسال با پیگیری و برنامه‌ریزی یک هزار و 300 میلیارد تومان به بودجه آنها اضافه شد و با 2 هزار و 850 میلیارد تومان کار خدمات‌دهی به شهروندان در شهرداری‌های استان کرمان دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در مجموع سال گذشته از بودجه شهرداری‌ها 720 میلیارد تومان مربوط به هزینه‌های جاری و 782 میلیارد تومان هزینه عمرانی بوده است و 740 میلیارد تومان از محل اعتبارات ارزش افزوده و حق آلایندگی، 121 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و 61 میلیارد تومان اعتبار استانی به شهرداری‌های استان کرمان پرداخت شده است.

شهسواری تصریح کرد: امسال تا پایان مرداد ماه 264 میلیارد تومان از محل ارزش افزوده و آلایندگی به شهرداری‌ها پرداخت شده که نسبت به سال قبل کاهش دارد و 43 میلیارد تومان اعتبار ملی و 3.5 میلیارد تومان از محل ماده 58 به شهرداری‌های استان کرمان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: همچنین 19 میلیارد تومان کمک خرید قیر رایگان امسال پرداخت به شهرداری‌ها داشتیم و 7.5 میلیارد تومان نیز از محل جرائم رانندگی به آنها اختصاص پیدا کرده است که بیشتر برای رفع نقاط حادثه‌خیز هزینه می‌شود.

شهسواری عنوان داشت: 52 دستگاه تجهیزات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی به شهرداری‌های استان تحویل شده و تعدادی کامیون در حال دریافت هستند.

وی خاطرنشان کرد: در دوره پنجم شوراهای اسلامی شهرها تا الان 6 هزار و 158 جلسه با 16 هزار و 424 مصوبه داشتند که 12 هزار و 977 مصوبه معادل 79 درصد آنها به تایید کمیته انطباق رسیده است، یک هزار و 561 مورد از مصوبات مورد اعتراض کمیته انطباق و یک هزار و 886 مصوبه مبهم بوده که به شوراها برگشت داده شده که اصلاح و یا تکمیل مدارک صورت گیرد.

شهساواری اظهار کرد: در دوره تدبیر و امید 15 شهرداری به استان کرمان اضافه شده که 10 شهرداری طی یک سال گذشته کار خود را شروع کردند و دو شهرداری در رحمت‌آباد و عباس‌آباد شهرستان ریگان نیز مجدد به شهرداری‌ها اضافه می‌شوند و مجموع شهرداری‌های استان کرمان به 84 مورد خواهیم رسید.

وی متذکر شد: با افزایش هزینه‌های جاری و عمرانی، کاهش اعتبارات ارزش افزوده و حق آلایندگی، فرسودگی ماشین‌‌آلات، خیلی از شهرداری‌ها با مشکل بودجه‌ای مواجه شده‌اند.

انتهای پیام/80017/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: شهسواری بودجه شهرداری شهرداری های استان کرمان میلیارد تومان از محل شهرداری ها یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۱۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی جوی نسبتاً پایدار و آرام برای کرمان در هفته جاری

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری جوی نسبتا پایدار و آرام برای اکثر مناطق در استان مورد انتظار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، امین دریافر، امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز و فردا در مناطق مرکزی، برخی مناطق شمالی و جنوب شرقی به ویژه ارتفاعات و مناطق کوهپایه‌ای مناطق مذکور ضمن افزایش ابر، رگبار باران محتمل است.

وی افزود: طی همین مدت در مناطق جنوب‌شرقی، برخی مناطق مرکزی و نیمه‌غربی استان وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری جوی نسبتاً پایدار و آرام برای اکثر مناطق استان مورد انتظار است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان با بیان اینکه بیشینه و کمینه دمای هوای شهر کرمان به‌ترتیب ۱۸.۴ و ۹.۴ درجه سانتی‌گراد است، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته لاله‌زار با دمای (۱-) سردترین و منوجان با دمای (۳۴) گرم‌ترین نقطه استان بوده است.

کد خبر 748359

دیگر خبرها

  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • روند کاهشی جرم سرقت در استان کرمان
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • دستگاه‌ها برای مقابله با سرقت، توپ را به زمین یکدیگر نیندازند
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در جلسات هفته جاری مجلس
  • پیش‌بینی جوی نسبتاً پایدار و آرام برای کرمان در هفته جاری
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان