Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@05:16:20 GMT

درخواست کمک راهنمایان گردشگری از بهارستان نشینان

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۱۳۲۳

درخواست کمک راهنمایان گردشگری از بهارستان نشینان

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان اصفهان گفت:راهنمایان گردشگری بیمه نیستند و در این مدت نتوانستند که حتی حقوق بیکاری دریافت کنند؛ نمایندگان مجلس و مسئولان باید برای بیمه راهنمایان گردشگری فکری بکنند زیرا این مسئله بسیار مهمی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از ابتدای اسفندماه و با آغاز شیوع ویروس کرونا در ایران، بسیاری از مشاغل دچار آسیب شدند؛ اما یکی از بزرگترین صنعت‌های آسیب دیده صنعت گردشگری بود که برای به طور کلی تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بین اجزای مختلف صنعت گردشگری بیشتری آسیب را راهنمایان گردشگری دیدند، این کروه مرکز ثقل این صنعت هستند و نقشی کلیدی در گردشگری ایفا می‌کنند. اما در چند ماه گذشته وضعیت راهنمایان به شدت ناگوار بوده و این قشر فشار بسیاری را متحمل شدند.

مریم هدائیان، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان اصفهان در همین رابطه به خبرنگار ایمنا گفت: انجمن صنفی راهنمایان گردشگری اصفهان، یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین انجمن در نوع خود است. تلاش‌های زیادی انجام دادیم که اهمیت شغل راهنما را به مسئولان و مردم نشان دهیم. در گذشته راهنما به عنوان مترجم شناخته می‌شد، اما در حال حاضر، مردم متوجه اهمیت ویژه گردشگری و راهنمایان گردشگری شدند. با این حال، تأثیر جهانی شیوع کرونا شرایط گردشگری را تحت تأثیر قرار داد؛ با این حال امید ما از بین نرفته و تلاش می‌کنیم که همه چیز بار دیگر درست شود.

وی افزود: راهنمایان از مهم‌ترین بخش گردشگری و متخصص‌ترین منابع انسانی آن هستند؛ آزمون و خطا در کنار تجربه و مطالعه برای تبدیل شدن به راهنمای گردشگری حیاتی است و باید حمایت‌های لازم از آنها انجام شود. اگر راهنمایان گردشگری را از دست دهیم، هرزمان که این صنعت به رونق دوباره برسد باید چندین سال زمان صرف تربیت راهنمایان حرفه‌ای جدید شود. راهنمایان گردشگری بیمه نیستند و در این مدت نتوانستند که حتی حقوق بیکاری دریافت کنند؛ نمایندگان مجلس و مسئولان باید برای بیمه راهنمایان گردشگری فکری بکنند زیرا این مسئله بسیار مهمی است.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری اصفهان، خاطرنشان کرد: استفاده از راهنمایان گردشگری در پروژه‌های کوتاه مدت و بلند مدت راهکار دیگری است که می‌تواند این قشر را موقتاً از رکود خارج و به آن‌ها کمک کند. باید در پروژه‌های مرتبط از این قشر استفاده شود تا آنها درآمدی داشته باشند؛ اگر کسی از صنف راهنمایان گردشگری خارج شود، بسیار بعید است که به این شغل برگردد، زیرا عدم توجه مسئولان و بی وفایی گردشگری را دیده است پس دوباره ریسک نمی‌کند. تسهیلات دیگری نیز برای جامعه راهنمایان گردشگری نیاز است؛ پیش‌تر وامی کشوری برای فعالان گردشگری ارائه شد و با مشکلات فراوان راهنمایان نیز جز مشمولین اخذ این وام گنجانده شدند و بین ۶ تا ۱۲ میلیون تومان وام دریافت کردند.

وی ادامه داد: البته این وام با گذشت نزدیک به هفت ماه از شیوع کرونا در کشور، مبلغ قابل توجهی نیست و باید مسئولان استانی نیز برای این صنف تسهیلاتی را مهیا کنند. همینطور تسهیلات دیگری مثل تخفیف‌های ویژه برای امکانات رفاهی و امورات روزمره بسیار مورد نیاز جامعه راهنمایان گردشگری است. تعداد راهنمایان زیاد نیست و برنامه‌ریزی برای آنها بسیار آسان است؛ این کار فقط نیاز به دلسوزی و احساس مسئولیت دارد.

هدائیان همینطور در مورد تأثیر رونق دوباره گردشگری داخلی در حل شدن مشکلات راهنمایان، اظهار کرد: رونق گردشگری داخلی مشروط بر برخی فرهنگ سازی‌ها، می‌تواند مشکلاتی از جامعه راهنمایان گردشگری رفع کند. در حال حاضر مشغول تعریف شیوه‌نامه‌ای برای برگزاری تورها در زمان شیوع کرونا هستیم.

کد خبر 444370

منبع: ایمنا

کلیدواژه: راهنمایان گردشگری گردشگری جاذبه های گردشگری گردشگران گردشگری و کرونا صنعت توریسم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق انجمن صنفی راهنمایان گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مأمور دولتی در بهارستان قلابی از آب درآمد

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان، گفت: یک سارق با عنوان مأمور دولتی در بهارستان با ۱۴ فقره سرقت دستگیر شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهارستان، سرهنگ مجید عسکری نیا در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت از منزل در محله سبزدشت بهارستان، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با اشاره به تعامل خوب مردم با پلیس افزود: در بررسی‌های اولیه پلیس مشخص شد یک نفر مأمورنما با معرفی خود به‌عنوان مأمور ادارات دولتی وارد منازل شده و با تهدید و ارعاب به‌وسیله سلاح سرد اقدام به سرقت لوازم منزل می‌کرده است.

 فرمانده انتظامی بهارستان، تصریح کرد: مأموران پلیس آگاهی پی شهرستان با اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی هویت سارق شده و با استفاده از منابع موثق توانستند محل اختفای سارق در بهارستان را شناسایی کنند.

 عسکری‌نیا با اشاره به اینکه در عملیاتی از سوی پلیس، سارق مأمورنما در بهارستان دستگیر شد، خاطرنشان کرد: سارق در بازجویی‌های پلیس به 14 فقره سرقت اعتراف کرد و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است
  • مأمور دولتی در بهارستان قلابی از آب درآمد
  • سارق مامورنما در «سبزدشت» بهارستان دستگیر شد
  • حمایت بانوان شهر بهارستان از اجرای طرح نور(حجاب وعفاف)
  • درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!
  • راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند
  • شورای اسلامی نسیم‌شهر منحل شد
  • متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی همزمان با عید پسح+ فیلم
  • تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی