Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا فلاحی روز سه‌شنبه در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس افزود: چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خردادماه سال جاری آغاز و تا پایان سال ادامه خواهد داشت که در این مدت ۲ هزار برنامه در هفته‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) در بحث مقابله با جنگ تحمیلی دفاع مقدس را نامگذاری کرد و راهبرد ذیل این سخن را به عنوان دفاع همه جانبه آوردند که همین راهبرد باعث پیروزی در جنگ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلاحی اظهار داشت: دشمن جنگ‌ را آغاز کرد تا نظام اسلامی را از بین ببرد اما با رهبری امام و ولایتمداری مردم باعث این نتیجه بزرگ شد و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به جهانیان به اثبات رسید که از دستاوردهای دفاع مقدس بود.

وی سخنرانی ویدیو کنفرانسی رهبر معظم انقلاب در ۳۱ شهریور ماه و افتتاح نمایشگاه اقتدار ۴۰ را از مهمترین برنامه‌های این هفته بیان کرد و گفت: نمایشگاه اقتدار ۴۰ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان اجرا خواهد شد و ‌سعی خواهیم کرد از طریق فضای مجازی و صدا و سیما این نمایشگاه را به خانه‌های مردم ببریم.

وی اظهار داشت: امسال به دلیلی انتشار ویروس کرونا رژه نیروهای مسلح برگزار نخواهد شد اما تجلیل از یک میلیون رزمنده در سراسر کشور و همزمان پنج هزار رزمنده در خراسان جنوبی انجام می‌شود که به صورت سازمانی و عمومی مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی غبارروبی مزار شهدا، رونمایی از ۱۰ کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس، رونمایی از تمبر چهلمین سالگرد دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های محوری در این هفته بیان کرد.

وی از آغاز ساخت مرکز موزه دفاع مقدس مرکز استان خبر داد و افزود: ساخت این موزه از مطالبه‌های خانواده شهدا و ایثارگران است که امیدواریم با نگاه ویژه ملی و استانی به سرانجام برسد.

فلاحی با بیان اینکه در برآورد اولیه این موزه ۳۵ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت‌ها این رقم افزایش پیدا کرده است.

وی یادآور شد: هرچند تاکنون ۲ میلیارد به صورت ملی و استانی برای این پروژه در نظر گرفته شده است اما به طور قطع ناکافی و نیاز به نگاه ویژه است.

فلاحی در ارتباط با موزه طبس گفت: اجرای این پروژه به صورت ملی صورت می‌گیرد و تاکنون پنج میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

وی از کلنگ‌زنی ساخت ۱۴ یادمان شهدای گمنام در استان خبر داد و افزود: نشست‌های مشترک فرماندهان نظامی، پخش فیلم و مستند از بستر صدا و سیما از دیگر برنامه‌ها است که با هدف اطلاع‌بخشی به قشر جوانی که جنگ را درک نکردند انجام خواهد شد.

۳۱ شهریورماه همزمان با آغاز جنگ تحمیلی در سال ۵۹ به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

برچسب‌ها بیرجند خراسان جنوبی هفته دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبی هفته دفاع مقدس بیرجند خراسان جنوبی هفته دفاع مقدس اخبار کنکور هفته دفاع مقدس خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۱۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی

 آیت الله عبادی در دیدار مسئول موسسه بینش مطهر کشور ضمن گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت علامه استاد آیت الله مطهری گفت: آثار شهید مطهری بیش از گذشته ترویج و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: اساتید باید به صورت کلاسیک آثار و اندیشه‌های استاد مطهری، امام راحل، رهبر معظم انقلاب و سایر شخصیت‌ها را در برنامه‌های کاری و درسی قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مجلس و مسئولان فرهنگی وظیفه دارند تا آثار این استاد بزرگوار را در جزو برنامه‌های درسی قرار دهند. 

مسئول موسسه بینش مطهر کشور نیز با اشاره به اینکه امروز در کشور بیش از هزار نفر از اساتید و حوزه‌های علمی مورد تایید برای ترویج آثار و اندیشه‌های استاد مطهری در کشور فعالیت می‌کنند گفت: در این خصوص ۳۰ نفر از اساتید در خراسان جنوبی هستند که با هزار و ۲۰۰ دانش پژوه فعالیت می‌کنند.

هاشمی افزود: استفاده از کتاب‌های استاد مطهری و همچنین ۵ نفر از مراجع بزرگ کشور و بهره گیری از دیدگاه‌های آنان برای اقشار مختلف کودکان، نوجوانان و دانشجویان در برنامه کاری ما است.

وی گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند آثار شهید مطهری در مراکز فرهنگی نیز باید گسترش یابد و جزو برنامه‌های درسی آنان باشد که بنیان فکری افراد را تقویت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • جذب سهمیه ۱۲۸۰ معلم برای خراسان جنوبی
  • ۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند
  • ۳۷۰۰ برنامه ویژه بزرگداشت هفته معلم در هرمزگان اجرا می‌شود
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • ۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه در طول هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند