Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود ۳۹ میلیارد تومان برای احداث سردخانه‌های این شهرستان سرمایه گذاری شده که از این میزان،  ۲۸ میلیارد تومان سهم آورده شخصی مجریان و ۱۱ میلیارد تومان نیز به صورت تسهیلات کم بهره بانکی در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سه واحد سردخانه به ظرفیت ۱۶ هزار تن نیز در دست احداث است، افزود: شهرستان دهگلان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی استان کردستان است که در تولید برخی محصولات استراتژیک همچون گندم رتبه اول تا سوم را دارد لذا نیاز به سردخانه و انبارهای فنی بیشتری برای نگهداری محصولات خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی با اشاره به دغدغه‌های کارشناسان بخش آب و کشاورزی درباره مدیریت بهینه آب بخصوص در بخش کشاورزی اضافه کرد: برنامه‌هایی در این زمینه در دست اقدام است که از جمله می‌توان به تغییر زمان کاشت بعضی محصولات کشاورزی مثل کشت انتظاری و پاییزه سیب زمینی که سه سال است شروع شده و این موضوع در صرفه جویی آب بسیار نقش موثری دارد، اشاره کرد.

مدیر جهاد کشاورزی دهگلان یادآور شد: علاوه بر آن کشت‌های نشایی و محدود کردن کشت‌های آب بر جزو برنامه‌ها و اولویت‌های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان است.

احمدی درباره احداث گلخانه‌ در این شهرستان نیز گفت: در حال حاضر بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای استان در دهگلان است و بزودی تولید خود در زمینه سبزی و سیفی را به بازار مصرف عرضه خواهد کرد.

وی ایجاد صنایع تبدیلی را راهکار مناسبی برای پایداری تولید و همچنین افزایش درآمد کشاورزان اعلام کرد و افزود: این اقدام در جلوگیری از خام فروشی محصولات و همچنین کاهش ضایعات بخش کشاورزی نقش موثری دارد.

احمدی تاکید کرد: حمایت از زنجیره تولید و توجه به صنایع تبدیلی و تکمیلی از اولویت های مهم جهاد کشاورزی است.
شهرستان دهگلان در ۴۸ کیلومتری شرق سنندج قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کردستان برداشت محصول دهگلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کردستان برداشت محصول دهگلان وزارت جهاد کشاورزی کردستان برداشت محصول دهگلان اخبار کنکور جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۱۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  فرماندار شهرستان فریدن گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۱۵ میلیارد تومان مجموع اعتبار جذب شده در زمینه اشتغالزایی شهرستان فریدن بوده که زمینه اشتغال هزار و ۷۱۶ نفر فراهم شده است. در سال ۱۴۰۲ نیز هزار و ۲۰۰ نفر با اعتبار جذب شده و پرداخت تسهیلات ۱۶۲ میلیاردتومانی مشغول کار و فعالیت شدند.


عباس نصیری بخشدار بخش زنده رود فریدن نیز گفت: تلاش شده است با پرداخت تسهیلات کم بهره در سطح روستا‌های بخش زنده رود این شهرستان و ایجاد کارگاه‌های اشتغالزایی، زمینه کار و فعالیت را برای کارآفرینان، مردم روستا و جوانان فراهم سازیم که این امر در سال جاری با توجه به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم با جدیت بیشتری در جهت پویایی اقتصاد روستا‌ها پیگیری می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


اصغر احمدی تولید کننده و کارافرین روستای چهلخانه فریدن گفت: ۵ کارگاه خیاطی در سطح روستا‌های شهرستان فریدن و شهرستان‌های های همجوار با محوریت کارگاه روستای چهلخانه مشغول فعالیت هستند که در همین راستا برای ۱۵۰ نفر از مردم روستا بویژه بانوان اشتغالزایی صورت گرفته است.

این تولید کننده پوشاک افزود: از صفر تا صد فرایند تولید پوشاک شامل بُرش، خیاطی، سنگ‌شور و بسته بندی در روستا صورت می‌پذیرد و در نهایت پوشاک تولیدشده به سراسر شهر‌های کشور ارسال و همچنین به کشور‌های همسایه صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه