Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:07:09 GMT

آغاز سال تحصیلی جدید در جمهوری آذربایجان

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۲۱۰۳

آغاز سال تحصیلی جدید در جمهوری آذربایجان

با توجه به همه گیری ویروس کرونا، در سال تحصیلی جدید قرار است یک میلیون و ۵۷۴ هزار دانش آموز از جمله ۷۳۳ هزار و ۲۷۹  دانش آموز دختر و ۸۴۰ هزار و ۹۲۷ دانش آموز پسر در سراسر جمهوری آذربایجان آموزش را به صورت حضوری و آنلاین شروع نمایند.    

 بر اساس تصمیم وزارت آموزش و پرورش جمهوری آذربایجان، در سال تحصیلی جدید  ۱۶۵ هزار و ۵۱۱ دانش آموز سال اول دوره ابتدایی فقط سه روز در هفته و دو  ساعت در روز در مدارس حضور خواهند داشت و در روزهای باقی مانده هفته، آموزش آنها به صورت آنلاین ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وزارت آموزش و  پرورش جمهوری آذربایجان همچنین تصمیم گرفته در چنین شرایطی دانش آموزان دوره پیش دبستانی و دوره متوسطه اول، آموزش خود را بصورت حضوری از اول ماه اکتبر  ( ۱۰ مهر ماه) و دانش آموزان دوره متوسطه دوم نیز از ۱۵ اکتبر ( ۲۴ مهر ماه) آغاز کنند.

   این در حالی است که سال تحصیلی جدید در دانشگاههای و کالج  های جمهوری آذربایجان از ۱۰  مهر ماه آغاز می شود.

طبق تصمیم  وزارت آموزش و پرورش جمهوری آذربایجان همچنین مهدکودکها به غیر از شهرهای باکو (پایتخت این کشور) و دو شهر دیگر سومقایت و آبشرون در شهرها و شهرستانهای دیگر از امروز فعالیت خود را از سر می گیرند.

 هیات دولت جمهوری آذربایجان رعایت مقررات  بهداشتی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را شرط عمده فعالیت مراکز آموزشی در این کشور اعلام کرده و بر این مبنا استفاده از ماسک بهداشتی و ضد عفونی دست ها و نیز استفاده از دستگاههای حرارت سنج در مدارس اجباری شده است.

  در حال حاضر در مجموع ۴ هزار و  ۴۰۰  مدرسه در سراسر جمهوری آذربایجان فعال می باشد و با توجه به  همه گیری ویروس کرونا در سال تحصیلی جدید حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نمی باشد.

  "امین  امرالله اف" وزیر آموزش و پرورش جمهوری آذربایجان اخیرا در یک نشست خبری با  اشاره به این که سال تحصیلی جدید در این کشور در شرایط خاص آغاز می شود، گفت: تصمیم گیری در باره رفتن دانش آموزان  به مدارس  برای ادامه آموزش حضوری بر عهده خود اولیا می باشد، چرا که همزمان آموزش آنلاین نیز در کشور راه اندازی شده  است.

    وی همچنین ادامه آموزش حضوری در مدارس و داشنگاههای جمهوری آذربایجان را منوط به شرایط اپیدمیولوژیک در این  کشور دانست.

جمهوری آذربایجان در رابطه با بروز همه گیری ویروس کرونا از سوم مارس سال جاری میلادی ( ۱۳ اسفند  ماه) رژیم قرنطینه ویژه با هدف پیشگیری از شیوع این ویروس در سراسر این کشور به کار گرفته  است.

 تا به امروز  در مجموع ۳۸ هزار و ۴۰۳ نفر در جمهوری آذربایجان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که ۳۵ هزار و  ۸۶۰ نفر از آنها  درمان و  از بیمارستان ترخیص شده و ۵۶۴ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

  در حال حاضر یک  هزار و  ۹۷۹ نفر در جمهوری آذربایجان در رابطه با ابتلای به ویروس کرونا در بیمارستانهای تخصصی این کشور در حال درمان هستند.

 هیات  دولت جمهوری آذربایجان اخیرا در ارتباط با کاهش موارد ابتلای به ویروس کرونا برخی محدودیت های رژیم قرنطینه  ویژه را لغو کرده است.

نا به تصمیم هیات دولت جمهوری آذربایجان محدودیت های ورود و خروج از باکو پایتخت و دیگر شهرهای این کشور  از ۸ سپتامبر ( ۱۸ شهریور ماه) جاری لغو شده  است.

با این اقدام محدودیت های قرنطینه ای شامل تردد شهروندان در سراسر جمهوری آذربایجان برطرف شده است. با این حال حمل و نقل مسافر بین شهری همچنان ممنوع می باشد.

مرزهای زمینی، هوایی و دریایی جمهوری آذربایجان نیز برای سفر شهروندان به کشورهای خارجی و نیز ورود اتباع خارجی به این کشور، مسدود است.

بر اساس تصمیم هیات دولت جمهوری آذربایجان همچنین محدودیت های خدمات مشتری در داخل رستوران ها و غذاخوری ها برطرف شده است.

 هیات دولت جمهوری آذربایجان ۵ سپتامبر گذشته ( ۱۵ شهریورماه) نیز محدودیت های قرنطینه ای را در چند شهر از جمله گنجه، جلیل آباد، ماسالی، مینگچویر، یولاخ، برده، گورانبوی، گویگول، خاچماز و سلیان به دلیل کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا لغو کرد.

این در حالی است که هنوز برگزاری مراسم عروسی و عزاداری در سراسر جمهوری آذربایجان ممنوع و فعالیت مساجد و دیگر اماکن دینی نیز تعطیل شده است.

فعالیت مراکز تجاری بزرگ و نیز حرکت وسایل نقلیه عمومی در دو روز تعطیلات آخر هفته‌ نیز متوقف می باشد.

با توجه به بسته بودن مرزهای زمینی، هوایی و دریایی جمهوری آذربایجان برای ورود اتباع خارجی به این کشور، فعلا  تکلیف دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در دانشگاههای جمهوری آذربایجان مشخص نیست.

برچسب‌ها سال تحصیلی آذربایجان باکو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تحصیلی آذربایجان باکو سال تحصیلی آذربایجان باکو اخبار کنکور پرورش جمهوری آذربایجان دولت جمهوری آذربایجان سال تحصیلی جدید ویروس کرونا دانش آموزان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۲۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای

نصرت‌الله محمودی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: براساس اعلام وزارتخانه در سال ۱۴۰۰ در استان هزار و ۳۳ کودک بازمانده تحصیل بودند که کار شناسایی این کودکان انجام شد و از این تعداد ۳۰۰ کودک به چرخه تعلیم و تربیت بازگردانده شدند و بقیه کودکان به دلایل مختلف از جمله بد سرپرستی، معلولیت و بیماری سخت و مشکلات اقتصادی خانواده به نهاد‌های حمایتی ارجاع داده شدند.

وی افزود: از سال ۱۴۰۰ مدیریت تمام مهد‌های کودک و مراکز پیش دبستانی به آموزش و پرورش محول شد.

بیشتر بخوانید

سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری

محمودی اضافه کرد: هم‌اکنون ۹۰۰کودکستان در استان زیرپوشش آموزش و پرورش قرار دارند که از این تعداد ۸۳۶ کودکستان تطبیق مجوز دادند و برای ۷۲۵ کودکستان استان شهریه مشخص و ابلاغ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پیشرفت و تحول در کشور از مدرسه آغاز می‌شود
  • تشدید بارش‌ها؛ آغاز موج جدید بارش‌های بهاری در سطح کشور
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی / والدین تصمیمات احساسی و هیجانی نگیرند
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان/ شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای
  • ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر استخدام می شوند