Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@23:36:32 GMT

آلمان: ناوالنی به روسیه باز می‌گردد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۲۱۲۸

آلمان: ناوالنی به روسیه باز می‌گردد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، یکی از مقامات ارشد امنیتی آلمان به روزنامه نیویورک تایمز گفت «الکسی ناوالنی» از مخالفان دولت روسیه قصد ماندن در این کشور را ندارد و می‌خواهد پس از بهبودی برای ادامه ماموریت خود به روسیه بازگردد.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از این مقام آلمانی نوشت وبلاگ نویس مخالف دولت روسیه قصد ندارد به آلمان تبعید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌خواهد به خانه خود در روسیه برود و به مأموریتش ادامه دهد.

بنا به گفته این مقام امنیتی آلمان، ناوالنی پس از صحبت با یک دادستان آلمانی، درخواست همکاری روسیه برای تحقیق مشترک در پرونده مسمومیت خود را رد کرده است.

پیشتر دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، اعلام کرد روسیه آماده همکاری با آلمان در انجام تحقیقات کامل در خصوص پرونده مسمومیت این مخالف دولت مسکو است. سخنگوی کرملین خاطرنشان کرد پیش از انتقال ناوالنی به برلین، هیچ ماده سمی در بدن او پیدا نشد.

روز گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: برای اظهارنظر درباره اتفاقی که برای «الکسی ناوالنی» افتاده است، به ارائه برخی اطلاعات از سوی آلمان نیاز داریم. ولادیمیر پوتین در گفتگوی تلفنی با همتای فرانسوی خود اعلام کرد اتهامات بی اساس علیه روسیه در خصوص وضعیت ناوالنی غیر قابل قبول است.

لازم به ذکر است، صدر اعظم آلمان اخیرا گفته بود مقامات کشورش پرونده ناوالنی را «اقدام به قتل از طریق مسمومیت» تلقی می‌کنند و برلین در حال رایزنی با متحدان و شرکای ناتو و اروپایی خود برای تصمیم‌گیری در خصوص واکنش به این ماجراست. بنا به گفته مرکل، بررسی‌های صورت گرفته بر روی ناوالنی نشان می‌دهد او با یک سم عامل عصب از گروه موسوم به نوویچوک، ساخت روسیه، مسموم شده است.

الکسی ناوالنی، رئیس اپوزیسیون (مخالفان) روسیه پس از وخامت شرایط جسمانی برای مداوا به آلمان منتقل شده بود. روز دوشنبه مقامات آلمان اعلام کردند وضعیت ناوالنی بهبود یافته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: الکسی ناوالنی سخنگوی کرملین روابط آلمان و روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۲۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجوم پلیس آلمان به تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در برلین+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در ادامه تظاهرات و تجمع دانشجویان کشورهای مختلف جهان در دفاع از فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، دانشجویان دانشگاه برلین نیز دست به تجمع زدند.

نیروهای پلیس آلمان اما با خشونت زیاد با معترضان حامی فلسطین درگیر شدند و با ضرب‌وشتم تلاش داشتتند این تجمع را متفرق کنند.

کد خبر 6100387

دیگر خبرها

  • کابوسی که بعد از ۱۲ سال دوباره تکرار شد: بایرن مونیخ بدون جام فصل را به اتمام می‌رساند
  • تکرار یک حسرت؛ هری کین در بایرن مونیخ هم جام نمی‌برد
  • هویتزرهای آلمان هم دردی از ارتش اوکراین دوا نکردند
  • حیف شد، موسیالا را به زور به انگلیس می‌بردم!‏
  • آلمان نمایش نمادهای مربوط به روز پیروزی را ممنوع کرد
  • هجوم پلیس آلمان به تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در برلین+ فیلم
  • سم قارچ‌های وحشی با پختن از بین نمی‌رود / آمار افراد مسموم به ۸۷ نفر رسید
  • بغض دی دی، هنگام دیدن تصاویر کشتار مردم غزه
  • مسمومیت ۵ عضو یک خانواده بر اثر گاز گرفتگی
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند