Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@00:22:34 GMT

انجام 70 هزار ماموریت امدادی توسط اورژانس یزد در سال جاری

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۲۱۶۸

انجام 70 هزار ماموریت امدادی توسط اورژانس یزد در سال جاری

دهقان گفت: در سال‌جاری بیش از ۷۰ هزار ماموریت در استان یزد انجام شده که افزون بر ۶۶ هزار مورد آن مربوط به مسائل ترافیکی بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا؛ احمد دهقان در نشست خبری به مناسبت چهل و پنجمین سالروز تأسیس اورژانس کشور اظهار داشت: هم اکنون ۵۶ پایگاه شهری و جاده‌ای و یک پایگاه اورژانس هوایی در استان یزد مشغول امدادرسانی به مردم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته بر اساس استانداردهای تعریف شده این تعداد باید به ۹۰ مورد برسد.

رئیس سازمان اورژانس استان یزد  افزود: روزانه ۱۱۰ مورد انتقال به مراکز درمانی توسط اورژانس یزد انجام می‌شود که بیشترین علت درخواست خدمات از اورژانس در استان مربوط به بیماران قلبی و عروقی و حوادث ترافیکی است.

وی اظهار داشت: در سال‌جاری بیش از  ۷۰ هزار ماموریت در استان یزد انجام شده که افزون بر ۶۶ هزار مورد آن مربوط به مسائل ترافیکی بوده است.

دهقان ادامه داد: سقوط از ارتفاع، مسمومیت‌ها به ویژه مسمومیت با منواکسید کربن در فصول سرد سال و همچنین سوختگی از دیگر مواردی است که از اورژانس برای رسیدگی به آنها درخواست کمک می‌شود.

این مقام مسئول خواستار مشارکت بیشتر خیران برای تجهیز و احداث پایگاه های اورژانس شد و تاکیدکرد: مشارکت خیران استان یزد جهت ساخت فضاها و اماکن مناسب و تامین تجهیزات مورد نیاز ضروری است .

رئیس سازمان اورژانس استان یزد  اظهار کرد: در آینده ای نزدیک سه دستگاه آمبولانس در اختیار پایگاه های اورژانس شهرستان ها قرار می‌گیرد. همچنین در تلاش هستیم تا آمبولانس‌های قدیمی را تجهیز و بروزرسانی کنیم. 

وی اضافه کرد: هم اکنون ۶۰ دستگاه آمبولانس خصوصی تحت تملک شرکت های خصوصی در یزد فعالیت می کنند که بار بسیار از دوش اورژانس بر داشته اند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۲۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، میعاد فر در حاشیه مراسم کلنگ زنی پایگاه اورژانس جاده‌ای آب سفید بویراحمد گفت: این تعداد آمبولانس به زودی به ناوگان اورژانس کشور اضافه می‌شود.
وی همچنین اضافه کرد: بیش از ۳۰۰ پایگاه کانکسی اورژانس در کشور وجود دارد که طی برنامه ریزی انجام شده تا چهار سال آینده جمع آوری و به جای آنها ساختمان احداث می‌شود.

دیگر خبرها

  • لیست بهترین جراح فک و صورت تهران
  • انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • ساخت سه پایگاه امدادی اورژانس در کهگیلویه و بویراحمد
  • اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور
  • مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته