Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@03:05:32 GMT

خانه‌های هلال روستایی بخش معمولان راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۲۴۰۱

خانه‌های هلال روستایی بخش معمولان راه‌اندازی شد

سید حبیب‌الله موسوی امروز در حاشیه افتتاح خانه‌های هلال روستای افرینه و چم‌مورت بخش معمولان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پلدختر، اظهارداشت: خانه‌های هلال روستایی کاری بسیار مهم و ضروری به منظور گسترش آموزش امدادی با مشارکت افتخاری و داوطلب محوری، صلح دوستی و واکنش سریع در مواقع بروز حوادث طبیعی راه‌اندازی  شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایران جز ۱۰ کشور حادثه‌خیز دنیا است و ضرورت دارد سطح آموزش و خدمات امدادی هلال احمر به نقاط مختلف و دوردست از جمله روستاها گسترش پیدا کند تا در زمان بروز حادثه و انسداد راه‌ها و جاده‌ها، با استفاده از ظرفیت نیروهای امدادی آموزش دیده و امکانات و تجهیزات دپو شده کمترین تلفات انسانی ایجاد شود.

بخشدار معمولان بیان داشت : با توجه به  خشکسالی‌هایی که هر2 سال یک بار در منطقه شاهد هستیم، سال آینده ممکن است با بارندگی‌های شدید و سیلابی  مواجه شویم، از این رو وجود خانه‌های هلال در روستاها، دغدغه مردم در جهت کمک‌های امدادی این جمعیت را کاهش و موجب امیدواری و ثبات سکونت در روستا می‌شود.

موسوی گفت: این بخشداری آمادگی دارد  با مشارکت دهیاران و شوراهای اسلامی به جای 2 مرکز هلال احمر در روستاهای افرینه و چم مورت، ۲۰ خانه هلال احمری روستایی راه‌اندازی کند.

رییس جمعیت هلال احمر پلدختر نیز به خبرنگارفارس در پلدختر اظهار داشت: خانه‌های هلال روستایی به عنوان چکیده‌ای از هلال احمر در روستاها و پل ارتباطی این جمعیت با روستاییان هستند.

علی کیانی افزود: خانه‌های هلال در راستای تحقق شعار هر خانواده یک امدادگر و ارائه آموزش‌های همگانی برای مقابله در برابر حوادث و سوانح طبیعی راه‌اندازی می‌شوند که جذب خیران داوطلب در روستاها به منظور آمادگی جهت کمک‌های اولیه در حوادث از مهمترین فعالیت‌های خانه های هلال  است.

وی یادآور شد: تشکیل خانه‌های هلال در روستاها به نوعی واگذار امور به آن دسته از افرادی است که نقطه قوتی برای جمعیت هلال احمر و حلقه‌های به هم پیوسته از توان توانمندان در جهت رفع نیاز و مشکلات نیازمندان می‌باشند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش روستاها مشارکت بخشدار معمولان خانه های هلال راه اندازی هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۲۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در جریان سیل اخیر به ۵۱۱ نفر امدادرسانی شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمود اکبری معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۵۱۱ نفر در سیل اخیر که بیشتر نقاط استان را متاثر کرد، توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند.

وی افزود: عملیات ویژه سیلاب نیرو‌های هلال احمر از پنجم تا هشتم اردیبهشت در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان ادامه یافت و امدادگران همچنان در آماده باش کامل هستند.

وی عنوان کرد: طبس، بشرویه، سرایان، سربیشه، زیرکوه، نهبندان، بیرجند و خوسف از جمله شهرستان‌های درگیر سیل و آبگرفتگی بودند که ۱۵۹ خانوار امدادرسانی شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اسکان اضطراری ۱۴۴ نفر در اماکن عمومی از جمله مدارس، مساجد و حسینیه‌ها گفت: ۵۸ نفر هم به مکان امن منتقل شدند.

وی از رهاسازی ۴۷ نفر در ۱۲ خودرو گرفتار سیلاب خبر داد و افزود: ۴۳ تیم عملیاتی در قالب ۱۳۴ امدادگر در این مدت به افراد گرفتار سیلاب امدادرسانی کردند.

اکبری عنوان کرد: ۱۲ دستگاه موتور پمپ، ۹ دستگاه لجن کش، هشت دستگاه کف کش و ۳۲ دستگاه تخلیه آب منازل مسکونی نیز در این امدادرسانی‌ها به کارگیری شده است.

وی با اشاره به سیل چهارشنبه شب در شهرستان زیرکوه گفت: روستای نوده زیرکوه به دلیل شکسته شدن بند خاکی روستا توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر تخلیه و مردم به مکان امن منتقل شدند.

فعالیت سامانه بارشی اخیر از عصر سه شنبه چهارم اردیبهشت در خراسان جنوبی آغاز شد و از روز بعد در اغلب مناطق استان شدت گرفت به طوری که شامگاه چهارشنبه شهرستان‌های زیرکوه، بشرویه، سرایان و طبس درگیر سیلاب شدند و در زیرکوه شکسته شدن ۲ بند خاکی را در پی داشت.

بارش‌های رگباری و سیل آسا در خراسان جنوبی تا اواخر وقت دیروز (جمعه) از جمله مرکز استان ادامه یافت و سبب جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌های فصلی و خسارات مالی شد، اما تاکنون خسارت جانی ناشی از سیل اخیر در این استان گزارش نشده است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی تا امروز هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • واژگونی خودرو در جاده اراک به ازنا یک کشته بر جای گذاشت
  • نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر
  • افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند