Web Analytics Made Easy - Statcounter

پزشک مشاور سلامت و کرونا مرکز درمانی کرمان گفت: اگر علائم متعدد و بی دلیل مانند تب، گلودرد، التهاب گلو، درد در قفسه سینه و ... در فردی ایجاد شود به کرونا مشکوک می شویم و فرد باید به مرکز درمانی ۱۶ ساعته مراجعه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان دکتر افشین اسدی دوشنبه شب ( 24 شهریور ) در برنامه مجازی مطب در خانه به سوال شخصی 36 ساله که پرسید آیا انگل موجب می شود شخص چاق نشود و لاغر بماند؟ درمان آن چیست؟ گفت: تا حدی هرگونه انگل یا موجود  خارجی که از بدن ما استفاده می کند می تواند موجب لاغری باشد امّا ابتدا باید تشخیص داده شود و سپس نوع آن هم مشخص و درمان شروع شود؛ در کنار آن بیشتر به رعایت بهداشت و مراقبت های بهداشتی لازم که شامل محیط دستشویی، حوله و دست شستن است دقت داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

پزشک مشار سلامت و کرونا و پزشک مراکز بهداشتی و درمانی کرونا در کرمان در پاسخ به شخصی 47 ساله که دارای دیابت نوع 2 ، چربی خون و فشار خون است و علّت درد چند روزه در استخوان بین سینه را جویا شد؛ بیان کرد: متأسفم با اینکه سن بالایی ندارید دچار بیماری های سختی هستید، امیدوارم با دقت بتوانید درمان لازم را برای درمان آن ها ادامه دهید زیرا دیابت اگر درمان شود مثل فردی سالم خواهید بود، فشارخون اگر کنترل شود مثل فرد سالم خواهید بود بنابراین  شما می تواندی  با مراقبت های تقویتی، دارویی و ورزشی همه این ها را نزدیک به فرد سالم کنترل کنید، در رابطه با درد استخوان هم، اصولاً در دیابتی ها دردهای سینه را جدی  می گیریم چون سکته های خاموش در آن ها زیاد است امّا در شما چون توأم با دیابت، فشار خون است؛ بهتر است در وهله اوّل فشار و نبض شما کنترل شود و بعد نوار قلبی بگیرید و نسبت به کرونا نگران نیستیم.

 

 

 

وی در پاسخ فردی که پرسید بچه های من 3 ماه پیش به بیماری کرونا مبتلا شدند و بهبود یافتند امّا الان چند روز است که دچار گلودرد و آبریزش بینی شدند و آب بینی هم چرکی است آیا امکان دارد که به کرونا مبتلا شده باشند؟ توضیح داد: بله؛ احتمال ابتلای مجدد به کرونا مخصوصاً با گذشت زمانی بالاتر از 2 ماه بیشتر می شود و وجود دارد؛ بدن فردی که از کرونا درمان شده نیازمند توجه بیشتر است امّا یک علامت ساده و گرفتگی بینی و ترشح خلط به هیچ وجه ما را به کرونا مشکوک نمی کند حتماً تجربه کرونای قبلی را دارید می توانید مشابهت های علائم را دقت کنید؛ در مجموع علائم به یک سرماخوردگی ساده یا حساسیت فصلی نزدیک تر باشد که می توان با مراجعه به مرکز درمانی تشخیص داد.

 

 

پزشک مرکز بهداشتی درمانی کرمان در پاسخ به سوال شخصی که پرسید چند روز است شانه هایم درد می کند و حالت گرفتگی عضلات هم دارم ضمن اینکه بعضی وقت ها احساس می کنم نفسم خیلی گرم است و باعث خشکی لب و دهان می شود آیا می تواند از علائم کرونا باشد؟ گفت: این علائم، برای شک اولیه به کرونا کافی نیست امّا اگر برای بدن دردتان علّت خاصی سراغ ندارید مشکوک می شویم لذا پیشنهاد می کنم در یک مرکز ارجاع کرونا معاینه شوید و تا آن موقع مراقبت ها را از جمله استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی دست ها انجام دهید.

 

 

وی در پاسخ فردی که پرسید 4 روز پیش حالت گرفتگی بینی و بی حالی داشتم که خوب شد، از روز گذشته هم گلویم قرمز و ملتهب شده و بدون درد است و حس سوزش در گلو دارم، 3 بار هم عطسه کردم که با تب سنج دمای بدنم 36.2 درجه است، 24 سال سن دارم و بیماری زمینه ای هم ندارم ضمن اینکه همسرم هم علائم من را داشتند امّا تب و لرز داشته و با قرنطینه خانگی حال هر دوی ما خوب است اما تعریق همسرم و سوزش گلوی من هنوز خوب نشده آیا این علامت ها ممکن است به علّت کرونا باشد؟ توضیح داد: مجموع علائم ذکر شده خصوصاً اینکه هم برای شما و هم همسرتان در یک مقطع شروع شده علّت خاصی را ذکر نکردید مثلاً اینکه آب تنی کرده باشید یا در ناحیه سردسیری بودید و یا شب سردی را  پشت سر گذاشتید؛ مجموع این علائم به کرونا شک داریم و پیشنهاد داریم به مرکز مشاوره سلامت و کرونا مراجعه کنید تا همکاران تشخیص دهند و در صورت لزوم تست های لازم انجام شود؛ در مجموع با توجه به علائم متعدد و بی دلیلی که ایجاد شده نسبت به کرونا مشکوک هستیم.

 

 

دکتر اسدی به شخصی که پرسید گلودرد داشتم که با انجام تست کرونا ضعیف و مثبت بود به دکتر مراجعه کردم، گفتند 2 هفته استراحت کنید و مجدداً آزمایش دهید آیا نیاز به انجام تست هست؟ گفت: اگر بعد از 2 هفته علائمی نداشته باشید نگران وجود ویروس زنده در دستگاه تنفسی شما نیستیم بنابراین نیازی  به انجام تست مجدد نیست امّا همچنان باید مراقب خود باشید تا از ابتلای مجدد جلوگیری شود.

 

 

وی در خصوص سوال خانمی که 7 ماه و نیم باردار است و 13 روز قبل به بیماری کرونا مبتلا شده اما نسبت به روزهای قبل بهتر است و گاهی اوقات سردرد شدید، ضعف و بی حالی دارد، آیا به خاطر ماه های آخر بارداری است یا به خاطر کرونا؟ پاسخ داد: با توجه به گذشت 13 روز از بروز  علائم کرونا، دیگر نگران نیستیم خوشبختانه دوره حاد و دشوار را پشت سر گذاشتید امّا یادمان باشد باید مراقب ابتلای مجدد باشیم و این بدن از مبارزه با ویروس مهلک و پرتوان بیرون آمده و  باید برای تقویت این بدن کاملاً توجه داشت و مراقبت های لازم را از جمله تغذیه سالم، نوشیدن مایعات گرم، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شستشوی دست ها و پرهیز از بیرون رفتن ها به جز در موارد ضروری انجام داد.

 

 

این پزشک در پاسخ سوال شخصی که پرسید 2 هفته است دندان درد دارم، به خاطر عفونت کپسول آمپی سیلین 500 و مترونیدازول، به خاطر تسکین درد مگافن مصرف می کنم آیا این قرص ها سیستم ایمنی بدن را پائین نمی آورند؟ بیان کرد: بدون شک مصرف آنتی بیوتیک ها باید به صورت دوره ای باشد، مترونیدازول را در مواقعی توصیه می کنیم که شک به یک عفونت بی هوازی یا آبسه داشته باشیم، آمپی سیلین یا آموکسی سیلین را در مواقعی که عفونت ها و تورم خاص خود را ایجاد کند، تجویز می کنیم بنابراین هردوی این ها با دقت و وسواس تجویز شوند،  در مورد مصرف نوافن و مگافن و به طور کلی داروهای بر پایه استامینوفن، بروفن و کافئین استفاده گاه گاه در مواقعی که درد دندان آزار دهنده است اشکالی ندارد.

 

 

وی به کاربر دیگری که پرسید 4 ماه است که حالت خارش در گوش ایجاد و بعد به گلو منتقل می شود که با مراجعه به پزشک گفتند حساسیت است، در حال حاضر هم به درد در پشت پرده گوش تبدیل شده و گاهی هم سردرد میگرنی از پشت سر شروع می شود و علاوه بر آن جدیداً گرفتگی عضلات هم پیدا کردم که آیا می تواند از عفونت دندان باشد یا تیروئید؟ پاسخ داد: در مورد تیروئید به راحتی قابل تشخیص است یعنی آزمایش خون تیروئید به سادگی نشان می دهد  که آیا مشکلی در آن منطقه وجود دارد یا خیر؛ راجع به بحث میگرن و درد دندان هم تیپ دردهای شما چندان میگرنی نبود، در مورد دندان ها موضوع جدی است و توجه شما را به بهداشت دهان و دندان می طلبد از سوی دیگر مشاوره با دندانپزشک به شما کمک می کند و در مجموع برای کرونا نگران نیستیم و در مورد میگرن هم پرهیزات غذایی و درمان های خاص خود را دارد.

 

 

دکتر اسدی به فردی که شرح حال داد « مدّت 4  تا 5 شب است که به علّت سردرد از خواب بیدار می شوم و استامینوفن مصرف می کنم؛ گلودرد، تنگی نفس، درد قفسه سینه و درد پشت کتف هم به طور خفیف دارم» پاسخ داد: علائم ذکر شده شباهت هایی با برخی علائم کرونا دارد جهت احتیاط به مرکز ارجاع کرونا مراجعه و معاینه شوید.

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: علائم کرونا ویروس مراقبت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۲۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد

 فریبا ولیپور عالم در جلسه جوانی جمعیت لرستان بیان کرد: در شناسنامه مادرانی که فرزند سوم آنها پس از قانون جمعیت متولد شده، شناسه‌ای تعریف می‌شود که با مراجعه به هر یک از مراکز تفریحی مربوط شهرداری و میراث فرهنگی از تخفیف برخوردار می‌شوند.

وی اظهار داشت: شناسه‌دار شدن مادران دارای سه فرزند از جمله مواردی است که در سال جدید روند مطلوبی به خود گرفته است.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با اشاره به بیمه رایگان بازنشستگی زنان روستایی ادامه داد: هزینه‌های درمان ناباروری به شکل مطلوبی رو به کاهش است و خانواده‌هایی که دارای سه فرزند زیر ۲۰ سال و یا چهار فرزند زیر ۲۰ سال هستند، می‌توانند از تخفیف ۵۰ و ۷۵ درصدی انشعابات آب و برق و گاز استفاده کنند.

ولی پور عالم با اشاره به افزایش سطح تسهیلات فرزندآوری عنوان کرد: پرداخت سریع‌تر این تسهیلات به متقاضیان طی سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امکان جذب در آزمون‌های استخدامی از دیگر شرایطی است که دولت برای افراد متاهل و دارای فرزند در حال فراهم‌سازی است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد
  • سایپا فراخوان داد / این افراد به سایت سایپا مراجعه کنند
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • 70 نفر با قارچ‌های سمی مسموم شدند/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ استفراغ عمدی اولین راه جلوگیری از مسمومیت
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود