Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کل گمرکات کشور با بیان اینکه بیش از ۱۰ میلیون تن کالاهای اساسی وارد کشور شد از واردات بیش از ۱۳ میلیون تن کالاهای اساسی خبر داد. - اخبار استانها -

سیدمهدی میراشرفی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به آخرین وضعیت کالاهای اساسی موجود در گمرکات کشور اظهار داشت: در 5 ماهه امسال بالغ بر 13.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 میلیون تن واردات کالا را در کشور داشتیم که حدود 10 میلیون تن آن کالاهای اساسی بوده است

وی افزود: حدود 3.5 میلیون تن کالا در گمرکات کشور وجود دارد که یک آمار نمرال است زیرا معمولا بخشی از کالاها وارد کشور شده و بخشی هم ترخیص می‌شود که این روال در گمرک وجود دارد و آمار معقول و معمولی را شاهدیم.

میراشرفی بیان کرد: به طور خاصه در ورود ذرت به کشور ما با رشد 14 درصدی روبرو بودیم که این می‌تواند در تامین نهاده‌های دامی و تثبیت تعرفه قیمت‌های مواد پروتئینی می تواند بسیار تاثیر گذار و موثر باشد.

رئیس کل گمرکات کشور با اشاره به بخشنامه اخیر بانک مرکزی درخصوص تسهیل ترخیص کالاهای اساسی گفت: درخصوص کالاهای اساسی بانک مرکزی اعلام کرده که اقلام اعلامی با تعهد بدون تامین ارز و فقط در صف تخصیص باشند گمرک این کالاهای اساسی را ترخیص می‌کند.

وی اضافه کرد: بنابراین هر وارد کننده کالاهای اساسی که مراجعه داشته باشد می‌تواند از تسهیلات این بخشنامه بانک مرکزی که به بانک مرکزی اعلام کرده استفاده کند که روال را هم تسهیل کرده است.

پرونده ترخیص کالاهای گروه چهار و خودرو در گمرک بسته شد/ 1500خودرو در مسیر سازمان اموال تملیکیریز و درشت واحدهای تولید شوینده خراسان رضوی/ مواد اولیه در گمرک معطل است10 پیشنهاد گمرک ایران به ترکیه برای توسعه تجارت بین دو کشور

میراشرفی ادامه داد: درخصوص کالاهای غیراساسی که عمدتا مواد اولیه و ماشین آلات هم هستند اگر جزو پروژه های راهبردی باشند گمرک با بررسی آن و در نظرگرفتن این موارد اقدام به ترخیص بخشی می‌کند، ثسمی هم با موارد واردات در مقابل صادرات را می‌تواند ترخیص کند و بخشی هم واردات با منشا ارز خارجی می‌تواند ترخیص داشته باشد.

رئیس کل گمرکات کشور خاطرنشان کرد: البته پیگیریم تا با برخی اقدامات و باتسهیل امور جاری، یک قسمت از کالاهایی که می‌ماند ماندگاری کالا در گمرک به حداقل برسد.

انتهای پیام/711/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کالاهای اساسی گمرکات کشور بانک مرکزی میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۲۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان

صادق برزگر، ناظر گمرکات گیلان از صادرات ۱۰۵ هزار و ۶۱۸ تن کالای اساسی به ارزش ۵۱ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۹۲۶ دلار از ابتدای امسال تاکنون به کشور‌های همسایه از طریق گمرکات این استان خبر داد.

او با بیان اینکه این کالا‌ها شامل محصولات کشاورزی، معدنی و غذایی است، افزود: محصولات کشاورزی شامل انواع میوه، کیوی، سیب، پرتقال و سبزیجات و محصولات معدنی هم شامل سیمان، سنگ، نمک و شیشه بوده است. 

به گفته ناظر گمرکات گیلان، محصولات شیمیایی، پلاستیکی و صنایع غذایی شامل بیسکوییت، کلوچه، رب گوجه و کنسانتره نیز در این مدت به دیگر کشور‌ها صادر شده است.

برزگر مقصد کالا‌های صادراتی را کشور‌های هند، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، اوکراین، ترکمنستان و بلاروس اعلام کرد.

او تصریح کرد: این مقدار کالا از نظر وزن ۳ درصد و از نظر ارزش یک درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها