Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان شمار مبتلایان قطعی به بیماری نوظهور کروناویروس در مجموعه دو دانشگاه علوم پزشکی مستقر در استان سمنان از مرز 3130 نفر گذشت.

دکتر نوید دانایی از مثبت شدن آزمایش کروناویروس 17 بیمار دیگر در 6 شهرستان تحت‌پوشش علوم پزشکی سمنان خبر داد و اظهار کرد: با شناسایی این تعداد در 48ساعت گذشته شمار مبتلایان در شهرستان‌های تحت‌پوشش علوم پزشکی سمنان به یک‌هزار و 533 نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تداوم شرایط قرمز کرونایی در این استان خبر داد و افزود: متاسفانه روند ابتلا در استان سمنان همچنان سیر صعودی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان تصریح کرد: رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز جدی از اجتماعات و دورهمی‌ها می‌تواند همکاران ما را در کنترل این بیماری در استان کمک کند تا کمتر شاهد ابتلاء و مرگ هم‌استانی در اثر این ویروس منحوس جهان‌گیر باشیم.

به گزارش ایسنا همچنین دکتر رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با شناسایی 25 مورد دیگر در هفته جاری، شمار مبتلایان قطعی در دو شهرستان تحت پوشش این دانشگاه به یک‌هزار و 601 نفر رسیده است.

وی بر ضرورت توجه عموم شهروندان به توصیه‌های وزارت بهداشت تاکید و تصریح کرد: رعایت فاصله فیزیکی ، استفاده از ماسک و پرهیز جدی از حضور در اجتماعات و دورهمی‌ها و...همچنان مورد تاکید ویژه است و انتظار جدی داریم که عموم شهروندان با همکاری و همراهی با ایثارگران حوزه سلامت، به کنترل این بیماری عالم‌گیر و مقابله با آن کمک کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به لزوم شناسایی سریع مبتلایان و ناقلان گفت: همکاران ما در مراکز 16 ساعته و بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود آماده خدمات درمانی و تشخیصی به بیماران مشکوک به کرونا هستند.

این متخصص اپیدمیولوژی از معاینه ، معالجه و تهیه نمونه برای آزمایش‌های تشخیصی از بیماران مشکوک در این مراکز خبر داد و تصریح کرد: انتظار می‌رود افراد دارای بیماری زمینه‌ای، سالمندان و آن دسته از شهروندانی که علائم بیماری‌های ویروسی و شبه کرونایی را دارند با حساسیت بیشتری به این توصیه توجه کرده و در صورت مشاهده این علائم در اولین فرصت به مراکز 16ساعته و یا بیمارستان شاهرود مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا- استان سمنان از معدود استان‌هایی است که دارای دو دانشگاه علوم پزشکی است. دو شهرستان شاهرود و میامی تحت پوشش علوم پزشکی شاهرود و شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، آرادان، سرخه و مهدیشهر نیز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان هستند. مجموع مبتلایان قطعی به کروناویروس براساس آزمایش های تشخیصی انجام شده از ابتدای شیوع این بیماری نوظهور تاکنون در مجموع دو دانشگاه به سه هزار و 134 نفر رسیده که یک هزار و 601 نفر در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و یک هزار و 533 نفر در مراکز وابسته به دانشگاه علوم پزشکی سمنان تحت درمان قرار گرفتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی سمنان علوم پزشکی شاهرود کروناویروس سمنان شاهرود دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی شاهرود علوم پزشکی سمنان شمار مبتلایان مبتلایان قطعی استان سمنان یک هزار تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۲۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان سیم و کابل در شاهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ️ سردار جلیل موقوفه ئی گفت: با توجه به سرقت‌های سریالی سیم و کابل برق و بروز خسارت به شبکه جریان برق شهری و خانگی موضوع  در دستور کار ماموران پلیس آگاهی و ۱۲ بسیج شهرستان شاهرود قرار گرفت.
وی افزود: ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۲ بسیج شاهرود در ساعات پایانی شب هنگام گشت زنی هدفمند مشاهده کردند فردی در حال قطع کردن کابل برق است که در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد.
موقوفه ئی تصریح کرد: متهم که دارای اعتیاد و سابقه کیفری است در تحقیقات تکمیلی پلیس به ۱۳ فقره سرقت کابل‌های برق هوایی در شهرستان شاهرود اعتراف کرد.
 فرمانده انتظامی استان سمنان همچنین از دستگیری اعضای باند سارقان غیر بومی و حرفه‌ای سیم و کابل برق  یک عملیات ضربتی دیگر پلیس در شاهرود خبر داد.
سردار جلیل موقوفه ئی افزود : مأموران گشت انتظامی کلانتری ۱۱ آزادی شهرستان شاهرود طی ساعات پایانی شب هنگام گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو تیبا با پلاک غیر بومی که در حال تردد بود مشکوک شدند.
راننده وسیله نقلیه پس از اینکه متوجه حضور پلیس شد  قصد فرار از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه خودرو متوقف شد.
سردار موقوفه نی از دستگیری راننده به همراه ۲ نفر سرنشین آن خبر داد و افزود: متهمان غیر بومی معتاد و دارای سابقه کیفری در تحقیقات فنی و پلیسی به ۱۰۶ فقره سرقت سیم و کابل‌های برق هوایی اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی استان سمنان به کشف مقادیری سیم و کابل برق در مخفیگاه سارقان اشاره کرد و اظهار داشت: در بازرسی از خودرو آنان تعدادی ابزار آلات برش سیم و کابل کشف شد.
وی با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مراجع قانونی از شهروندان خواست ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس، به سرعت با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و موضوع را اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • دستگیری سارقان سیم و کابل در شاهرود
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • اولین کاروان حج عمره مفرده از استان سمنان راهی سرزمین وحی شد