Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@03:52:24 GMT

۲۵ درصد اقتصاد ملی باید از طریق تعاونی‌ها محقق شود

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۲۸۵۳

۲۵ درصد اقتصاد ملی باید از طریق تعاونی‌ها محقق شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائم‌شهر، یحیی یوسف پور صبح امروز در همایش تجلیل از تعاونی‌های برتر شهرستان با بیان اینکه نقش تعاونی‌ها در توسعه اقتصادى و اجتماعى کشور بر کسی پوشیده نیست، گفت: این بخش مهم و مردمی در میدان کار و تولید و افزایش سطح درآمد و مشارکت اجتماعى در جامعه مؤثر بوده است.  

وی افزود: تعاون که در دین مبین اسلام بر آن تاکید شده، همواره یادآور مشارکت و همکاری در کارهای نیک و کمک به هم نوعان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسف‌پور خاطرنشان کرد: اشاعه فرهنگ مشارکت و حضور مردم در صحنه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی و مشارکت فکری و مالی آن‌ها زمینه ساز توسعه و شکوفایی ظرفیت‌ها است و تعاونگران باید با باور به نقش و جایگاه خود در مسیر ایفای رسالت خود گام بردارند.  

فرماندار قائم‌شهر گفت: نقش‌آفرینی اتاق تعاون و جایگاه تسهیل‌گرایانه و هدایت‌گونه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان در رسیدگی به مشکلات تعاونی‌ها و کمک به رونق هرچه بیشتر این بخش قابل توجه بوده که در همین زمینه، ۹۳۹ تعاونى در شهرستان ثبت شده که ۴۸۲ تعاونی فعالیت خوبی دارند که نشان‌دهنده رونق این بخش و کمک شایان تعاونی‌های قائم شهر به اقتصاد شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه ۲۵ درصد از اقتصاد ملی باید از طریق تعاونی‌ها محقق شود، تصریح کرد: تعاونی‌ها با نقش موثر می‌توانند بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه را حل کنند.

یوسف‌پور تاکید کرد: جایگاه و نقش واقعی تعاونی‌ها در توسعه اقتصادی با ارتقای مسؤولیت‌پذیری اجتماعی، ضمن کاستن از حجم بالای مسؤولیت‌های دولت و تحقق اصل قانون اساسی، زمینه ورود نخبگان، صاحب‌نظران و متخصصان جدید به عرصه اقتصاد و توسعه اشتغال را فراهم آورده و هم‌جواری تجربه، تخصص و جوان‌گرایی در این حوزه موفقیت‌های بزرگی را رقم می‌زند.

به گزارش فارس، در پایان جلسه از تعاونی‌های برتر و نمونه شهرستان تجلیل شد.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: اقتصاد مشارکت توسعه قائم شهر تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۲۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، گزارش دیوان محاسبات از عملکرد هدفمندی یارانه ها تا پایان سال ۱۴۰۲، حاکی از انحراف در عدم تحقق ۳۱ درصدی منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها است.

دیوان محاسبات کشور تاکید دارد که به منظور مدیریت کارا و اثربخش یارانه‌ها، منابع و مصارف هدفمندی در سرجمع بودجه عمومی دولت لحاظ شود.

همچنین از دست‌دادن کارویژه سازمان هدفمندی، تکالیف غیر متعارف دستوری و استقراض سازمان از موارد حایز اهمیت در گزارش راهبردی این نهاد نظارتی است.

کد خبر 6091837

دیگر خبرها

  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه
  • توانایی ایران در وصل شدن گذر جنوب شرق به اروپای شرقی
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟