Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا نشست تعیین تکلیف اراضی واگذار شده به شهرک‌های صنعتی روز سه‌شنبه در حالی برگزار شد، که شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران عزم خود را برای مقابله با جلوگیری از رکود سرمایه و بدون استفاده ماندن زمین‌های صنعتی استان جزم کرده‌اند.

«استان تهران ۱۸ شهرک و ناحیه صنعتی دارد که ۹ هزار و ۷۷۰ هکتار از زمین‌های آن از سند برخوردار است» این جمله‌ای است که «صابر پرنیان» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران جلسه را با آن آغاز کرد و ادامه داد: هفت هزار و ۲۸۳ هکتار از این اراضی در مرحله عملیاتی است و چهار هزار و ۸۵۲ هکتار جدید برای واگذاری آماده‌سازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته پرنیان ۹ هزار و ۱۴۹ قرارداد واگذاری منعقد شده است که از این تعداد سه هزار و ۴۴۴ مورد در مرحله واگذاری قرار دارد؛ همچنین طی سال ۱۳۹۸ نیز ۳۳۴ مورد و طی ۶ ماه گذشته امسال ۲۹۵ مورد قرارداد واگذاری زمین منعقد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران می‌گوید: در مجموع ۶۶ درصد از ۹ هزار و ۱۴۹ قرارداد معادل پنج هزار و ۹۲۲ مورد منعقد شده به بهره‌برداری رسیده است، ۱۲ درصد در مرحله تخصیص زمین، پنج درصد در بخش دیوارکشی، ۱۳ درصد در مرحله نصب سوله و چهار درصد دیگر در مرحله نصب ماشین‌آلات قرار دارد.

«پرنیان» جزئیات بیشتری را بیان و عنوان می‌کند: در پنج هزار و ۹۲۲ طرح به بهره‌برداری رسیده، ۱۵۰ هزار نفر مشغول به کار شده‌اند و برای راه‌اندازی آنها ۱۷ هزار و ۷۲۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

به گفته وی از مجموع پنج‌هزار و ۹۲۲ واحد به بهره‌برداری رسیده، چهار هزار و ۹۰۳ واحد معادل ۸۳ درصد آنها فعال است و ۱۷ درصد غیرفعال محسوب می‌شود که در صورت فعال‌سازی آنها، می‌توان برای ۱۵ هزار نفر اشتغالزایی کرد.

وی به آخرین وضعیت ساخت‌وسازها در شهرک‌های صنعتی استان تهران هم اشاره و اعلام می‌کند: اکنون سه هزار و ۱۵۴ واحد در دست اجراست که از میان آنها یکهزار و ۵۱۹ واحد معادل ۴۸ درصد فعال و یک‌هزار و ۶۳۵ مورد غیرفعال است و عملیات اجرایی آنها راکد محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با بیان اینکه از یکهزار و ۱۱۳ واحد صنعتی که زمین به آنها اختصاص یافته، ۴۶۰ مورد فعال و ۶۵۳ مورد غیرفعال است، می‌گوید از ۴۹۴ واحدی که در مرحله دیوار کشی قرار دارد، ۱۳۵ مورد فعال و ۳۵۹ مورد راکد است؛ همچنین از یکهزار و ۲۰۰ طرح در مرحله نصب سوله، ۶۹۸ مورد فعال و ۵۰۲ مورد راکد است و از ۳۴۷ طرح در مرحله نصب ماشین آلات ۲۲۶ مورد فعال و ۱۲۱ مورد غیر فعال محسوب می‌شود.

به گفته وی در صورت حمایت از واحدهای در مرحله نصب سوله و ماشین‌آلات می‌توان امکان بهره‌برداری از یک‌هزار و ۵۴۷ طرح را نیز فراهم کرد.

«پرنیان» با بیان اینکه تعداد طرح‌های صنعتی منعقد شده در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به ۶.۹ مورد می‌رسد، تصریح می‌کند که از این تعداد طرح ۷۵ درصد در مراحل مختلف فعال است و ۲۵ درصد مابقی غیرفعال یا راکد قلمداد می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران بیان می‌کند که تعداد طرح‌های صنعتی منعقد شده در سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۶ به ۵۲۷ مورد می‌رسد که از این تعداد ۶۵ درصد فعال و ۳۵ درصد غیرفعال به شمار می‌آید.

همچنین تعداد طرح‌های صنعتی منعقد شده از سال ۱۳۶۷ تا ۱۳۹۵  ۲ هزار و ۱۸ مورد است که ۳۵ درصد این واحدها در مراحل مختلف آماده‌سازی برای بهره برداری و فعال بوده و مابقی غیرفعال است. 

ثروت بر زمین‌مانده

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران تصریح کرد: در آخرین روند رسیدگی به پرونده زمین‌های واگذار شده و بررسی میزان فعالیت آنها مشخص شد که تعداد قابل توجهی از این زمین‌ها فقط واگذار شده‌ و هیچ عملیاتی بر روی آنها انجام نشده است.

«پرنیان» تاکید کرد: از سوی دیگر تعداد بسیاری از طرح‌هایی که زمین را دریافت کرده، فقط در مرحله نصب سوله یا دیوارکشی قرار دارد و از نزدیک به ۲۰ سال قبل به همین نحو رها شده است.

به گفته وی و بر اساس اطلاعات بررسی شده، بناست همه صاحبان شرکت‌های دریافت‌کننده زمین برای اعلام وضعیت فعالیت و سرمایه‌گذاری دعوت و علت رکود آنان بررسی شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران بیان کرد: بسیاری از این شرکت‌ها فقط زمین را دریافت کرده یا عملیات اجرایی اندکی بر روی آن انجام داده‌اند تا به ظاهر مشخص کنند که سرمایه‌گذاری بر روی زمین انجام گرفته است و مانع از بازپس‌گیری اراضی صنعتی شوند.

وی با بیان اینکه از دادستانی تهران برای حضور در جلسات تعیین تکلیف این زمین‌ها دعوت به عمل آمده است، افزود: تحت هیچ شرایطی اجازه فعالیت به آن دسته از شرکت‌هایی که سال‌هاست زمین صنعتی را رها کرده‌اند یا اقدام به فروش آن در فضای مجازی و مشاوران املاک کرده‌اند، داده نخواهد شد و باید به تخلف آنها رسیدگی شود.

منافع در خطر زمین‌خواران صنعتی

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز در ادامه این جلسه تصریح کرد: از این پس تکاپوی بسیاری از شرکت‌هایی که زمین دریافت کرده‌اند و آن را راکد نگاه داشته‌اند، به علت به خطر افتادن منافعشان برای رایزنی با مقام‌های مختلف دولتی و قضایی آغاز خواهد شد.

محمدرسول محمدیان تاکید کرد: از مسئولان استان در هر پستی خواهشمند هستیم تا در برابر این افراد مقاومت کنند و مانع از ادامه فعالیت این افراد شوند.

وی اضافه کرد: برخی از این زمین‌ها ارزش افزوده بالایی دارد و به همین علت شرکتها از نگهداری یا خرید و فروش آن منافع قابل توجهی کسب می‌کند که با ساماندهی زمین‌های صنعتی، ادامه این روند جلوگیری می‌شود.

وی مقاومت جدی استانداری تهران در برابر افرادی که نسبت به این روند رسیدگی معترض هستند و زمین خود را سال‌ها راکد نگه داشته‌اند را خواستار شد.

محمدیان اعلام کرد: با دستگاه قضایی برای جلوگیری از خرید و فروش زمین‌های شهرک‌های صنعتی استان تهران در فضای حقیقی و مجازی هماهنگی مکاتبه شده است.

حمایت استانداری از تعیین تکلیف زمین‌های صنعتی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران نیز در پایان این جلسه معقتد است که شرکت شهرک‌های صنعتی این استان با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت باید موضوع تعیین تکلیف زمین‌های صنعتی واقع در شهرک‌های صنعتی را با جدیت دنبال کند و بداند که از حمایت قاطع استانداری برخوردار است.

حشمت‌الله عسگری می‌گوید شهرک‌های صنعتی این استان بیش از حد توسعه یافته است و اکنون متقاضیان با توسعه زیرساخت‌ها مواجه هستند و از همین‌رو شاید ادامه این روند به مصلحت استان نباشد.

وی یادآورشد: مجموعه فرصت سرمایه‌گذاری در زمین‌های شهرک‌های صنعتی به طور قابل توجهی افزایش یافته است اما این موضوع نیز پذیرفته نیست که سه هزار و ۵۰۰ طرح فقط در مرحله دیوارکشی متوقف شده باشد.

وی اعلام کرد: این زمین‌ها به عنوان سرمایه بزرگی در اختیار عده‌ای قرار گرفته است؛ بدون آنکه عملیات خاصی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد ارزش افزوده بر روی آنها انجام شود.

عسگری بیان کرد: این افراد که زمین‌ها را راکد نگاه داشته‌اند، آن را از ابتدا با نیت سرمایه‌گذاری و تولید در اختیار نگرفته‌اند و به دنبال سودجویی هستند؛ از همین‌رو باید برای بررسی وضعیت، قصد و برنامه شرکت‌های دریافت‌کننده این زمین‌ها اقدام کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران اضافه کرد: بدون‌شک این افراد با مشاهده به خطر افتادن منافع‌شان به استانداری سرازیر می‌شوند اما درخواست‌ آنان در صورت مشاهده هر نوع کمبود یا اشتباهی رد می‌شود.

عسگری تاکید کرد: هیچ کسی در این زمینه کوتاه نیاید و بررسی گروهی و سریع وضعیت زمین‌ها و تعیین تکلیف آنها انجام شود. 

استان تهران ۱۸ شهرک و ناحیه صنعتی دارد که ۹ هزار و ۷۷۰ هکتار از زمین‌های آن از سند برخوردار است.

برچسب‌ها شهر تهران شهرک صنعتی پرند استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران شهرک صنعتی پرند استان تهران شهر تهران شهرک صنعتی پرند استان تهران اخبار کنکور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران مرحله نصب سوله زمین های صنعتی سرمایه گذاری تعیین تکلیف بهره برداری مورد فعال زمین ها تعداد طرح منعقد شده منعقد شد ۹ هزار شرکت ها بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۳۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولتیماتوم ۱۸ ماهه برای تعیین‌تکلیف شبکه فاضلاب بندرعباس

استاندار هرمزگان گفت: پروژه ایجاد شبکه فاضلاب در محلاتی هم که فاضلابشان مستقیم به خورها می‌ریزد و در طرح اولیه فاضلاب دیده نشده‌اند با سرعت بیشتری از محل مولد سازی املاک دولت آغاز خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان ظهر امروز در بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بندرعباس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه فاضلاب یکی از نیازهای اساسی شهر بندرعباس است، این پروژه در ابتدای دولت یک بخش توسعه محدود بود کل قراردادهای منعقد شده آن نهایتا 17 میلیارد تومان بود اما الان به بیش از 3 هزار میلیارد تومان قرارداد رسیده که بخشی قابل توجهی نیز پرداخت شده است. 

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت پروژه قابل قبول است و 3 فاز از پروژه به پایان رسیده افزود: سه فاز دوم هم آغاز شده و پیشرفت مناسب و مطابق برنامه دارند یک سری مشکلات هم وجود دارد یکی از مسائل ثبت سفارش و مسائل ارزی است که برای تامین آن از تهران پیگیری خواهیم کرد.

استاندار هرمزگان با اشاره به لزوم پوشش کامل شهر بندرعباس در این طرح اظهار داشت: این پروژه بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد این میزان همه فاضلاب بندرعباس را پوشش نمی‌دهد اما مشکل اساسی را حل می‌کند اما لازم است این پوشش به تمام سایر طرح‌ها از جمله نهضت ملی مسکن و مسکن مهر نیز برسد.

وی با تاکید بر اینکه با برنامه‌ریزی صورت گرفته و پیش‌بینی آینده شهر بندرعباس این پروژه 15 سال آینده نیاز شهر را پوشش می‌دهد گفت: برنامه داریم تا سال 1404 این پروژه و بخش‌هایی که آغاز شده به پایان برسد فعلا متناسب با برنامه، پروژه در حال انجام است.

نماینده عالی دولت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه متوسط پیشرفت کلی پروژه 57 درصد است به غیر از فاز چهارم سایر فازها پیشرفتی بالای 65 درصد دارند اظهار داشت: فاز چهارم به عنوان فاز اصلی چند مسئله دارد در حوزه مهندسی و تامین کالاهای زمان بر دارد که در جلسه مشترکی که برگزار شد تصمیماتی برای تأمین برق این پروژه گرفته شد. 

وی ادامه داد: چون پروژه در انتهای کار قرار دارد باید شبکه انتقال قدرتش دیده شود بر همین مبنا برق مورد نیاز تامین شده شبکه انتقال هم کشیده خواهد شد و با رفع معارض می‌توانیم برق را تا محل پروژه تامین کنیم. 

دوستی با اشاره به سه مسئله مهم فاضلاب بندرعباس شامل ریختن مستقیم فاضلاب از برخی محلات به خورها، فرسودگی خطوط فاضلاب و شکستگی لوله‌ها و افزودن برخی تأسیسات برای رفع آلودگی فاضلاب گفت: بر همین اساس در جلسه مشترک مصوب شد از 130 کیلومتر بافت لوله و شبکه فرسوده در فاز اول 38 کیلومتر به فوریت آغاز شود. 

وی ادامه داد: پروژه ایجاد شبکه فاضلاب در محلاتی هم که فاضلابشان مستقیم به خورها می‌ریزد و در طرح اولیه فاضلاب دیده نشده‌اند با سرعت بیشتری از محل مولد سازی املاک دولت آغاز خواهد شد و تا 18 ماه آینده بخش عمده‌ای از فاضلابی که به خورها ریخته می‌شود جمع‌آوری کنیم و نوسازی لوله‌ها را نیز سرعت ببخشیم. 

استاندار هرمزگان با اشاره به لزوم بر اهمیت ساماندهی فاضلاب شهرک پیامبر اعظم بندرعباس گفت: برای این شهرک تصمیم‌گیری شد شبکه فاضلاب از طریق سرمایه‌گذار با اعتبار 1500 میلیارد تومان ایجاد شود و تا ماه‌های آینده این پروژه نیز شروع شود تا پرونده فاضلاب شهر بندرعباس برای بلند مدت بسته شود. 

وی با اشاره به افتتاح 3 هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال و بهره‌برداری از 1500 واحد دیگر در سال 1404 در شهر بندرعباس گفت: با توجه به پروژه 15 هزار واحدی شهر بندرعباس و همچنین برخی شهرک‌های مسکونی و اضافه شدن حجم فاضلاب، افق طرح تصفیه فاضلاب بلند مدت و جامع دیده شده است. 

گفتنی است استاندار هرمزگان با حضور در تصفیه خانه شهر بندرعباس از طرح فاز یک، فاز دو و فاز چهار این پروژه بازدید و به مناسبت روز کارگر از کارگران این مجموعه با اهدای گل تجلیل کرد. 

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • اولتیماتوم ۱۸ ماهه برای تعیین‌تکلیف شبکه فاضلاب بندرعباس
  • آزادسازی۲۰ هزار مترمربع زمین راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • آزادسازی زمین های راکد در شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • تعیین تکلیف پساب یزد
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود