Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، میرآرمان واعظی روز سه‌شنبه در بازدید از محل اجرای پروژه مجتمع آبزی‌پروری و گردشگری نگین کمان اندبیل خلخال افزود: زمستان سال گذشته استخرهای پرورش ماهی سردآبی شهرستتان خلخال دچار خسارت سنگین مالی ناشی از یخ‌زدگی استخر شدند که بخشی از خسارات با توزیع بچه ماهی رایگان در استخرها و مزارع پرورش ماهی در نیمه نخست امسال جبران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه پارسال میزان تولید بچه ماهی در این استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار قطعه بود، گفت: بر اساس برنامه تدوین شده امسال تولید انواع بچه ماهی سردابی و گرمابی در این استان به یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه افزایش می‌یابد.

وی از ارائه بسته‌های ویژه حمایت از تولیدکنندگان ماهی و خسارت‌دیدگان از کرونا در استان خبر داد و اظهارداشت: این اداره کل بخشی از خسارات وارده به تولیدکنندگان ماهی ناشی از شیوع بیماری کرونا را با توزیع رایگان بچه ماهی در بین استخرها و مزارع پرورش ماهی جبران کرده است.

وی گفت: در سال گذشته حدود ۹ هزار و ۷۰۰ تن انواع ماهیان سردابی و گرمابی در استان تولید شد و در سال جاری با تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های آبزی پروری در دست اجرا  این میزان به بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن خواهد رسید.

وی افزایش تعداد مزارع، رشد تقاضای مصرف، صرفه اقتصادی بالا، وجود منابع آبی متعدد و نیز شرایط آب و هوایی مساعد را از جمله دلایل افزایش میزان تولید آبزیان در استان اردبیل ذکر کرد.

او ۶۰ درصد تولیدات آبزیان استان اردبیل را مربوط به ماهیان سردابی دانست و ادامه‌داد: میزان تولید ماهی در استان در سال ۸۶ حدود هزار و ۲۰۰ تن بود که این رقم در ۱۳ سال گذشته بیش از ۸.۵ برابر شده است.

واعظی با اشاره به فعالیت ۵۴۰ مزرعه پرورش انواع ماهی در این استان افزود: این ماهی‌ها در استخرها، مزارع نوین، منابع آبی محصور، مخازن آبی خرد و منفرد و نیز در دریاچه‌های محلی پرورش داده می‌شود.

وی تولید و تکثیر آبزیان و تلاش برای افزایش مصرف آبزیان را از جمله اهداف کلی سازمان شیلات در کشور و استان اردبیل دانست و با اشاره به مطالعات جامع آبزی پروری در شهرستان‌های خلخال ،مشگین‌شهر و پارس‌آباد گفت: در سایر شهرستان‌های استان نیز با استقرار اداره شیلات، امور مربوط به آبزی‌پروری به صورت جامع پیگیری می‌شود.

مدیرکل شیلات استان اردبیل اظهارداشت: با اجرای طرح‌های مکانیزه، میزان تولید در مزارع پرورش ماهیان استان افزایش یافته طوری که پیش از این به ازای هر ۱۰ لیتر دبی آب، یک تن ماهی تولید می‌شد ولی اکنون به ازای هر یک لیتر دبی آب، یک تن ماهی استحصال می‌شود.

واعظی با بیان اینکه اداره کل شیلات استان اردبیل ۷۰ تا ۸۰ درصد منابع مالی مورد نیاز برای راه‌اندازی واحدهای تولید آبزیان را به صورت تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد برای هرگونه همکاری جهت تکمیل و راه‌اندازی با سرمایه‌گذار بخش خصوصی مجمتع آبزی‌پروری نگین کمان اندبیل خلخال  که با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی هم‌اکنون در حال اجرا است، اعلام آمادگی کرد .

او با بیان اینکه تولید ماهی در خلخال ۱۰ درصد ظرفیت این شهرستان است، اظهارکرد: سالانه ۷۰۰ تن ماهی از مجموع ۲۷ استخر پرورش ماهی خلخال تولید می‌شود که برای رساندن این میزان به هزار و ۵۰۰ تن در سال تلاش می‌کنیم.

وی گفت:هم‌اکنون ۷۰ نفر بصورت مسقیم و ۱۴۰ نفر به صورت غیرمستقیم در بخش آبزی پروری خلخال اشتغال دارند که با اجرای طرح‌های پیشنهادی و یا در دست اجرای سرمایه‌گذاران طرح‌های آبزی پروری شهرستان این میزان در آینده به چندین برابر افزایش پیدا می‌کند.

استان اردبیل از قطب‌های مهم پرورش و تولید ماهیان سردابی در کشور محسوب می‌شود.

برچسب‌ها خلخال استان اردبیل سازمان شیلات ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال استان اردبیل سازمان شیلات ایران خلخال استان اردبیل سازمان شیلات ایران اخبار کنکور استان اردبیل میزان تولید آبزی پروری پرورش ماهی بچه ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۳۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد/ خسارت به کشاورزی + فیلم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: طوفان شب گذشته در این استان تلفات جانی نداشته است. - اخبار استانها -

علیرضا نیکروز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج اظهار داشت: شب گذشته طوفان میهمان نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد بوده، ولی تاکنون هیچ‌گونه تلفات جانی از شهرستان‌های مختلف گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه طوفان خسارت زیادی به زیرساخت‌ بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و راهسازی وارد کرده است، عنوان کرد: گزارش‌های اولیه حاکی از خسارات فراوان به کشاورزی و باغداری است.

.

نیکروز از اعزام کارشناسان به شهرستان‌های مختلف برای ارزیابی خسارات وارده در بخش‌های مختلف خبر داد و افزود: به محض نهایی شدن خسارات وارده، موضوع اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد این را هم گفت که این شرایط تا روزهای آینده ادامه دارد و ضروری است عشایر و ورزشکاران از هم اکنون به فکر باشند و از رفتن به ارتفاعات و حضور در کنار مسیل‌ها خودداری کنند.

میزان بارش‌ها در مناطق مختلف

.

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بارش های اخیر (از چهارشنبه تا شنبه صبح)استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: دوگنبدان 79.1، دلی خمسیر 78، باشت 78، فیلگاه 76، ماهورباشت 75، امامزاده جعفر 72، سوق 70، امامزاده پهلوان 69، برم سبز 69 و دیشموک 68 میلیمتر بوده است.

علی کریمی اظهار داشت: همچنین میزان بارش‌ها در علی کرمی دمچنار 67، بوستان 65.5، دهدشت 65.4، دیل 64، گنجگون 63.8، سی سخت 63.7، دشتروم 63.5، ستنگان 62.5، سرفاریاب 61، سرآب ننیز 58، یاسوج فرودگاه 57.8، چرام 56، منصورخانی کاکان 56، گنجه‌ای 55.8 و درغک 55 میلیمتر بوده است.

وی ادامه داد: همچنین میزان بارش در مناطق وزگ 54، کریک 54، تنگ پیرزال 53، تل گاه 53، ممبی 53، تنگ سرخ 51، چیتاب 50، لیکک 48.8، مارگون 48، جاورده 47، سرآسیاب یوسفی 44، قلعه دختر 44، لنده 43، قلعه رئیسی 40، پاتاوه 38.5، تنگ رواق 36، موشمی زیلایی 34 و سیرون شبلیز 24 بود.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • ساخت شهرک شیلات در شهر غیرساحلی ایران
  • آغاز تکثیر میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۵۵ نفر حادثه دیده سیل و آب گرفتگی در خلخال
  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد+ فیلم
  • طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد ؛ شدت طوفان را ببینید | تصاویر
  • طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد/ خسارت به کشاورزی + فیلم
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟