Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت ساماندهی و مشاغل شهر از ساماندهی ۶ هزار دستفروش در تهران خبر داد و گفت: رویکرد ما حمایت از دستفروشان به گونه‌ای است که فعالیتشان را بدون آسیب به حقوق شهروندان ادامه دهند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سید علی مفاخریان با بیان اینکه تاکنون 6 هزار دستفروش در تهران شناسایی و جانمایی شده‌اند، گفت: در مجموع اطلاعات 10 هزار نفر در سامانه مربوط ثبت شده است که بخش عمده افراد احراز هویت و در 40 بازار محلی ایجاد شده جانمایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سامانه‌ای به اسم سامان بازار و به آدرسhttp://Samanbazar.tehran.ir را فعال کردیم و کسانی که بخواهند از دستفروشی کسب درآمد کنند باید اطلاعات خود را در این سامانه فعال می‌کنند.

مدیر‌عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران عنوان کرد: فهرستی از دستفروشان فعال در پایتخت وجود دارد اما اطلاعات آن غیرقابل اعتماد است چرا که افراد نگران ارائه اطلاعات کسب و کار خود به مجموعه‌های مدیریت شهری هستند، بنابراین باید در ابتدا اعتمادسازی انجام شود.

مفاخریان با بیان اینکه دو گروه دستفروشی و بساط گستری در پایتخت وجود دارد، گفت: کسانی که با خرد‌فروشی قصد امرار معاش دارند و افرادی که سازمان‌یافته و سودجو هستند.

وی تصریح کرد: در دو سال گذشته پس از مصوبه مرتبط، در این زمینه مطالعات خوبی انجام شده و کار دستورالعمل‌های اجرایی در کمیته‌های مربوطه در حال بررسی است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با تأکید بر اینکه شهرداری تنها یکی از دستگاههای مخاطب این مصوبه است، اظهار کرد: دستگاه‌های مختلفی درباره این مصوبه وظایفی را بر عهده دارند؛ اداره صنعت و معدن، تعزیرات، پلیس و ... باید در اجرایی شدن این مصوبه کمک کنند.

مفاخریان خاطرنشان کرد: مشاغل سیار و بی‌کانون، صنف و اتحادیه ندارند که از آن‌ها حمایت کند؛ ما این کار را انجام می‌دهیم تا این افراد ساماندهی شوند و کسب و کارشان در نقاط مجاز ادامه داشته باشد.

تعلل شهرداری تهران در اجرای مصوبه ساماندهی دستفروشان/ لزوم اجرای تغییر رویکرد از برخورد به ساماندهی دستفروشانسامانه "سامان بازار" برای ثبت‌نام از دستفروشان آغاز به‌کار کردراه‌ حل شهردار تهران برای فعالیت دستفروشان در پایتختستاد مقابله با کرونا با آغاز فعالیت دستفروشان موافقت کرد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۳۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار عباسعلی محمدیان در دیدار با رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: برخورد با سرقت یکی از اولویت‌های اصلی پلیس است و به همین منظور تمهیداتی را برای کاهش سرقت، افزایش قدرت کشف و قطع جریان‌های واسط همچون مالخران و ... اتخاذ کردیم.

­

این مقام انتظامی با بیان اینکه سال گذشته در پایتخت سرقت ۱۲ درصد کاهش داشته است، افزود: امسال اقداماتی برای مقابله و مبارزه با سرقت با قوت و جدیت ادامه می‌دهیم و آمار‌ها نشان می‌دهد در یک ماه گذشته شاهد کاهش ۱۸ درصدی سرقت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.


فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته تعداد تماس‌ها با ۱۱۰، ­ ۲۲ درصد کاهش داشته است، گفت: در حوزه سرقت خودرو شاهد کاهش ۲۲ درصدی و­در حوزه سرقت موتورسیکلت کاهش ۲۰ درصدی داشتیم.

­

سردار محمدیان از افزایش ۲۰ درصدی کشف موادمخدر در پایتخت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در فروردین ماه کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۹ درصد افزایش داشته است.

­

این مقام انتظامی افزود: بخشی از توفیقات کشف مواد مخدر را مدیون مدیریت مسئولان دستگاه قضایی در استان تهران هستیم که علاوه بر تحمل تمامی فشارها، سارقان را در زندان نگهداشته و در مراقبت‌های بعد از خروج زندانیان نیز در زمینه پیشگیری از وقوع جرم­ همکاری صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • ارائه اطلاعات ساخت و سازها به کارگروه ساماندهی
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • بساط دستفروشی از تئاتر شهر جمع می‌شود/ دستفروشان برای دریافت مجوز ثبت‌نام کنند
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است