Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@18:31:05 GMT

قیمت واکسن آنفولانزا

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۳۹۹۱

قیمت واکسن آنفولانزا

مدیر دارو و فرآورده های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه توزیع واکسن آنفلوآنزا از مهرماه آغاز و در سه فاز توزیع خواهد شد، گفت: در فاز اول شاهد توزیع رایگان این واکسن برای زندانیان، زنان باردار و کادر بهداشت و درمان سال خواهیم بود. ناطقان: امیر بقایی  با بیان اینکه تزریق واکسن آنفلوآنزا برای همه اجباری نیست، اظهار کرد: تزریق این واکسن برای گروه‌های حساس و خاص مثل کودکان زیر شش سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، افراد بالای ۶۵ سال، کادر بهداشت و درمان و زنان باردار ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!






وی با اشاره به اینکه توزیع این واکسن از هفته اول یا دوم مهر ماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: این واکسن در سه فاز در اختیار جامعه هدف قرار می‌گیرد.

بقایی افزود: در فاز اول شاهد توزیع رایگان این واکسن برای زندانیان، زنان باردار و کادر بهداشت و درمان سال خواهیم بود.

مدیر دارو و فرآورده های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی البرز توضیح داد: در فاز دوم این واکسن با نرخ ۴۰ هزار تومن در اختیار افراد مسن و کسانی که دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند قرار می‌گیرد.

وی توضیح داد: در فاز دوم توزیع، متقاضیان باید به سامانه معرفی شده ورود و با درج کد ملی خود نسبت به خرید این واکسن با نرخ دولتی اقدام کنند.

بقایی تاکید کرد: در فاز سوم هم واکسن آنفلوآنزا  توسط داروخانه‌ها برای افراد عادی جامعه توزیع می‌شود و سعی داریم قیمت آن همان ۴۰ هزار تومان مرجع باشد.

وی در پاسخ به اینکه چطور واکسن اصل از تقلبی را تشخیص دهیم، گفت: واکسن آنفلوآنزا اختصاصا برای همان سال تولید می شود یعنی ما از دو هفته بعد باید شاهد توزیع واکسن تولید ۲۰۲۰ – ۲۰۲۱ باشیم و در غیر این صورت واکسن‌های عرضه شده یا تقلبی‌اند و یا انبار شده از سال‌های قبل هستند که اثرگذاری لازم ندارند.

بقایی اظهار کرد: مردم می‌توانند واکسن اصل را از داروخانه‌ها و مراکز بهداشت تهیه کنند و از خرید اینترنتی آن هم با قیمت ۳۰۰- ۴۰۰ هزار تومان خودداری کنند.
منبع: ایسنا برچسب ها: واکسن ، ناطقان ، آنفولانزا ، زنان باردار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: واکسن ناطقان آنفولانزا زنان باردار واکسن آنفلوآنزا زنان باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۳۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان مادر باردار در نهبندان

۱۵ اردیبهشت در روزی که بر اثر سیلاب و جاری شدن رودخانه های فصلی تمامی جاده های روستایی مسدود شده بود، امدادگران پایگاه چاهداشی شهرستان گزارشی مبنی بر گرفتار شدن آمبولانس حامل مادر باردار پشت رودخانه فصلی روستای میغان دریافت کردند.

خودروی آمبولانس که برای انتقال مادر باردار از روستای بصیران به شهرستان نهبندان راهی این روستا شده بود، پشت رودخانه فصلی روستای میغان گیر افتاد و با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر خراسان جنوبی تماس گرفت و درخواست کمک کرد.

بلافاصله پس از دریافت گزارش، خودروی آمبولانس هلال احمر پایگاه چاهداشی شهرستان نهبندان به روستای بصیران اعزام و مادر باردار را به سلامت به بیمارستان رساند.

نوزاد این مادر باردار به محض رسیدن به بیمارستان به سلامت به دنیا آمد و گرمابخش خانواده ۵ نفره شد.

دختر تازه متولد شده این مادر در سلامتی کامل به سر می برد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • نجات ۴۳ هزار زن باردار در مناطق درگیر سیل بلوچستان
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • 16 اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • نجات جان مادر باردار در نهبندان