Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@01:31:27 GMT

انتقاد «خاندوزی» از عدم مدیریت نقدینگی توسط دولت

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۴۰۷۸

انتقاد «خاندوزی» از عدم مدیریت نقدینگی توسط دولت

به گزارش خبرنگار مهر، سید احسان خاندوزی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، به رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی،  گفت: غفلت از علاج ریشه ای مشکلات اقتصادی و محدود شدن به مُسَکن های کوتاه مدت و توجه به طرح های گشایش اقتصادی کم خاصیت، موجب ایجاد مشکلات کنونی شد.

وی با بیان اینکه سیلابی که در ماه های اخیر بازار دارایی از مسکن، ارز و خودرو گرفته تا اوراق بهادار را با خود برد، همان اژدهای نقدینگی ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ هزار هزار میلیارد تومانی است، افزود: زیر آفتابِ انتظارات، کاهش ارزش ریال بیدار شد و با سوءمدیریت دولت برخاست. آنچه اقتصاددانان زنهار می دادند، متاسفانه رخ داد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با طرح این پرسش که اگر دولت می خواست معضل را به شکل ریشه ای حل کند، چه باید می‌کرد؟، افزود: نخستین راهکار، کاهش دور موتور کسری بودجه دولت و کاهش دور موتور ناترازی بانک ها بود.

خاندوزی اضافه کرد: دومین راهکار نیز ایجاد سرعتگیر برای ورود این سیلاب نقدینگی به فعالیت های نامولد از طریق اخذ مالیات بر عایدی سرمایه و درآمد بود.

وی افزود: سومین راهکار برای حل ریشه ای معضلات اقتصادی کشور، مدیریت انتظارات حول عدم کاهش ارزش پول ملی بود، تا پول در دستان مردم داغ نشود.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: هرچند مُسَکن هایی مانند رونق بازار خوب است، اما تمرکز بر تزریق ذخایر ملت ایران برای رونق کوتاه مدت یک چاره اندیشی پایدار به شمار نمی رود.

کد خبر 5024442 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: نقدینگی صحن مجلس مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف صحن مجلس حجت الاسلام حسن روحانی ستاد انتخابات کشور ایالات متحده امریکا شورای نگهبان هیئت دولت رزمایش ذوالفقار ۹۹ سعید خطیب زاده ارتش جمهوری اسلامی ایران رژیم صهیونیستی ویروس کرونا انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۴۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است

«علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اولویت اساسی مجلس دوازدهم از نظر دولت چیست اظهار کرد: اولویت اساسی همه، چه دولت و چه مجلس، توجه به معیشت مردم است؛ امروز اولویت مردم مسائل اقتصادی است و بر همین اساس، شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردم» اعلام شد.

وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا زمینه‌های تحقق شعار سال فراهم شود افزود: ایجاد زمینه‌های مشارکت حداکثری مردم در حوزه‌های مولد اقتصادی، امکان ایجاد رقابت و شرایط مناسب برای تولید اقتصادی، حمایت از فعالیت‌های زاینده و سازنده اقتصادی و عدم رقابت منفی دولت و نهادهای دولتی و حاکمیتی با بخش خصوصی از جمله اقداماتی است که وجه مشترک میان دو قوه مجریه و مقننه است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: نظارت مؤثر بر بازار، مهار مؤثر تورم و حمایت بیش از پیش از فعالیت‌های مولد اقتصادی، باید زبان مشترک مجلس و دولت باشد تا ان شاء الله بتوانیم خدمت‌رسانی موثرتری برای مردم و کشور انجام دهیم.

کد خبر 6090316

دیگر خبرها

  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • دولت گرفتاری اقتصادی مردم را کاهش دهد‌
  • دولت بدون مماشات با سوداگران امنیت اقتصادی کشور مبارزه کند
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • اولویت مجلس خدمتگزاری به بخش مالی اقتصاد باشد
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است