Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@13:12:02 GMT

مدرسه محوري توسط حوزه هاي علميه خواهران پيگيري مي شود

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۴۱۲۷

مدرسه محوري توسط حوزه هاي علميه خواهران پيگيري مي شود

حجت الاسلام بهجت پو، مدرسه‌ محوری را از اهدافی دانست که در دو سال اخیر در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به صورت جدی پیگیری شده است و افزود: یکی از این راهبردهای مهم، مدرسه محوری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور» در نشست مجازی با مدیران و سرپرستان مدارس علمیه و مراکز تخصصی خواهران سراسر کشور ضمن تقدیر از تلاش مدیران سابق که در طول 22 سال موجب رشد حوزه عملیه خواهران شدند، اظهار کرد:  در حال حاضر نزديك به ۵۰۰ مدرسه علیه خواهران در سراسر کشور فعالیت می‌کنند و خواهران طلبه در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاد برجسته حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در دو سال اخیر اقدامات بسیار خوبیدر حوزه‌های علمیه خواهران انجام شده است گفت: در گام اول تلاش کردیم تا کاستی‌ها را برطرف کنیم تا بتوانیم حرکت سریع‌تر و پر‌شتاب‌تری داشته باشیم به همین منظور ۳۳ کاستی بزرگ رو شناسایی کردیم.


حجت الاسلام بهجت پور، مدرسه‌ محوری را از اهدافی دانست که در دو سال اخیر در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به صورت جدی پیگیری شده است و افزود: یکی از این راهبردهای مهم، مدرسه محوری است، مدرسه باید در اولویت باشد، در مدرسه محوری ارکانی مختلف داریم که می توانند نقش آفرینی کنند و مدیر و استاد از جمله این افراد هستند.


وی ادامه داد: به منظور تحقق شعار مدرسه محوری تلاش کردیم تا تمرکز اصلی فعالیت‌ها و حتی‌ها تقسیم بودجه‌ با مدارس علمیه باشد لذا مدارس علمیه در اولویت قرار گرفتند.


مفسر برجسته قرآن کریم بر ضرورت مدرسه‌ محوری در مدیریت امور حوزه های علمیه خواهران تاکید کرد و اظهار داشت: تمام فعالیت های فرهنگی و پژوهشی باید در خود مدرسه انجام شود و مدرسه محوری در حوزه علميه خواهران به عنوان شعار اصلی در اولویت قرار گرفته است.


حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان اینکه استقلال حوزه در همه عرصه‌ ها از جمله اقتصادی، آموزش و تربیت باید به صورت کامل حفظ‌ شود، تصریح کرد: رویه مرکز مدیریت خواهران باید به‌ گونه ‌ای باشد که در نهایت تمام امور خواهران طلبه به خودشان واگذار شود.

 

وی  ادامه داد: با اجرای سیاست مدرسه محوری در حوزه های علمیه خواهران، تلاش کرده‌‌ایم که فعالیت ‌ها از مدارس آغاز ‌شده و مرکز مدیریت، حامی طلبه و مدیران مدارس علمیه خواهران باشد.


مدیر حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: تمام مجموعه حوزه‌های علمیه خواهران تلاش می‌کنند تا به حوزه‌های علمیه خواهران هویت ببخشند و هویت مستقل حوزه‌های علمیه خواهران نمایان شود و برای تحقق این مسئله مهم باید آسیب‌ها را شناسایی و برطرف کنیم و به سمت حوزه‌ بالنده حرکت کنیم.


وی در ادامه با تأکید بر ضرورت دانش‌بنیان شدن حوزه‌های علمیه خواهران گفت: یکی دیگر از اهدافی که در دو سال اخیر پیگیری می‌کردیم، دانش‌بنیان شدن حوزه‌های علمیه خواهران بود.


استاد برجسته حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: در این مدت تلاش کردیم تا استاندارد‌های علمی در حوزه‌های علمیه خواهران ایجاد شود تا یک مرکز علمی با نشاط داشته باشیم.


مفسر برجسته قرآن کریم گفت: دانش بنیانی شدن از اساسی‌ترین اقدامات و اهداف ما در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران است تا براین اساس، آینده حوزه‌های علمیه خواهران را بسازیم و زیرساخت‌های قابل اتکایی را فراهم کنیم.


وی ادامه داد: یکی دیگر از مسائل مورد تأکید در حوزه‌های علمیه خواهران، جایگاه بانوان طلبه در نظام علمی، مدیریت، کارشناسی، تصمیم‌گیری و سازی بوده است.


حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور گفت: بنده معتقدم که حوزه علميه خواهران زمانی توانمند خواهد شد که مهارت‌ها، دقت‌‌سنجی‌ها‌ و موقعیت‌سنجی‌ها از نگاه بانوان در بخش‌های مختلف اشراب شود و باید به بانوان طلبه نيز فرصت دهیم تا در حد ظرفیت و توان در حوزه‌های علمیه خواهران حضور بهم رسانند و تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کنند.

 

وی افزود: ما باید از ظرفیت‌های مدیریتی و کارشناسی بانوان طلبه استفاده کنیم و خوشبختانه در دو سال اخیر اقدامات بسیار مناسبی در این زمینه انجام شده است.


مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه خواهران یک نهاد دانش‌بنیان است، بیان کرد: تصمیم‌گیرندگان یک نهاد دانش‌بنیان باید دانشمندان و محققان باشند و به همین منظور در نظام مدرسه، سهم استادان را در تصمیم‌گیری بیشتر کرده ايم.


وی با تأکید بر حفظ برند علمی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: علم و استانداردهای علم تعریف دارند، نباید یک مدرسه سطح ۳ توسط کسی که مدرک سطح ۳ دارد اداره شود، به‌همین منظور بورسیه‌های تحصیلی را مطرح کردیم و اقدامات زیادی برای حل این مسئله انجام دادیم.


حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور تصریح کرد: برنامه‌ حمایتی ما از هیئت امنا به‌گونه‌ای بود که زمینه و درآمدهای پایداری برای مدارس ایجاد کنیم تا هیئت امنا توسط این منابع پایدار مالی، منابع مدارس علمیه خواهران را تأمین کنند.
وی ادامه داد: هیئت امنای مدارس برای اینکه بتوانند وظیفه خود را به نحو شایسته انجام دهند نیازمند حمایت از مرکز هستند و ما باید آن‌ها رو تقویت کنیم.

استاد برجسته حوزه‌های علمیه با تأکید بر ضرورت تثبیت جایگاه مدیران مدارس علمیه خواهران ادامه داد: در این مسیر رابطه میان هیئت امنا و مدیران مدارس باید منظم و صحیح باشد و نباید هیئت امنا جایگاه مدیران مدارس را متزلزل کند و تغیيرات در مدیریت‌ مدارس باید با یک دلیل موجه انجام شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در پایان بیان کرد: قانون در حوزه‌های علمیه باید محترم شمرده شود چراکه قانون محصول تصمیمات کارشناسی بزرگان است لذا به قانون باید احترام گذاشته شود و نباید قوانین و مصوبات رو نادیده بگیریم.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدرسه محوری هیات امنا حوزه علمیه خواهران حوزه های علمیه خواهران حجت الاسلام والمسلمین دو سال اخیر مدیران مدارس مدارس علمیه مرکز مدیریت مدرسه محوری دانش بنیان هیئت امنا بهجت پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۴۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟

به گزارش تابناک، اعتماد نوشت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هم مطابق همه ساله ردیفی مستقل در بودجه دارد؛ این نهاد فرهنگی و مذهبی در سال گذشته، ۴۱۴ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است. در بودجه ۱۴۰۳، پیشنهاد شده است که ۷۳۰ میلیارد تومان بودجه برای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تخصیص یابد؛ یعنی حدودا ۷۶ درصد افزایش بودجه داشته است. البته این رقم، به غیر از بودجه پیشنهادی اختصاصی است که ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 
در ادامه این گزارش آمده است: شورای عالی حوزه‌های علمیه از دیگر نهاد‌های مذهبی دریافت‌کننده بودجه است؛ سال گذشته ۴ هزار ۷۷۶ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است؛ این بودجه در سال ۱۴۰۳ بناست به ۵ هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان افزایش یابد؛ حدود ۳/۱۴ درصد افزایش بودجه. البته برای امسال، پیشنهاد شده این نهاد مذهبی یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاصی داشته باشد. مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هم در ردیف بودجه مستقلش، برای سال ۱۴۰۲، رقمی معادل ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان دیده می‌شود که این رقم قرار است برای ۱۴۰۳، به ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسد؛ حدودا ۱۷ درصد افزایش.

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند
  • حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس طلبه می‌پذیرد
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • اطلاعیه پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟