Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@08:18:19 GMT

بازتاب رسانه‌ای کمک‌های پزشکی ایران به قرقیزستان

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۴۱۷۹

بازتاب رسانه‌ای کمک‌های پزشکی ایران به قرقیزستان

خبرگزاری "شینهوآ" چین در این باره نوشت: کمک های پزشکی ایران به منظور مبارزه با کرونا به قرقیزستان تحویل داده شده است. این کمک ها شامل تجهیزات پزشکی مانند ونتیلاتور، دماسنج و پالس اکسیمتر (اکسیژن سنج)، تست های پی‌سی‌آر (PCR) و کیت هایی برای آزمایش ای‌آی‌اِی (EIA) است.
شینهوآ در ادامه نوشت: این دومین محموله کمک های بشردوستانه و پزشکی ایران به قزقیزستان پس از شیوع کووید-۱۹ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام دستگاه ها و تجهیزات وارد شده به قرقیزستان توسط ایرانیان در شرکت های داخلی تولید شده اند.
خبرگزاری "اکی پرس" قرقیزستان نیز در واکنش به تحویل این کمک ها به نقل از هیئت اعزامی نمایندگان ایران در قرقیزستان اعلام کردند که این تجهیزات و کمک ها به منظور مشارکت در مبارزه با ویروس کرونا به کشور دوست و همسایه ارسال شده است.
خبرگزاری ژاپنی "اورینت" نیز با اشاره به این تجهزات و نوع آنها نوشت: این کمک ها در مراسم رسمی با حضور رئیس کمیسیون مشترک قرقیزستان و ایران، وزیر حمل و نقل و جاده ها، معاون وزیر بهداشت و معاون وزیر امور خارجه جمهوری قرقیزستان ارائه شد.
خبرگزاری های "تاجیکستان‌نیوز" و "د استار" نیز از جمله رسانه هایی بودند که به این موضوع پرداختند.
کمک‌های بشردوستانه توسط دولت جمهوری اسلامی ایران بنا به درخواست طرف قرقیزی ارائه شد. دکتر خررازی، سفیر ایران در این باره اعلام کرد: به رغم همه مشکلات و فشارها مانند تشدید شیوع کرونا در داخل ایران، ما ارسال کمک بشردوستانه برای تأمین نیازهای مردم قرقیزستان را وظیفه خود دانسته‌ایم. 
این مقام ایرانی اظهار داشت: ما بارها گفتیم که ایران علاقه‌مند به همکاری سودمند و متقابل است و مردمان دو کشور از این همکاری ها سود خواهند برد.

این در حالی است که روز یکشنبه سفیر قرقیزستان در مسکو نیز در دیدار سفیر ایران در آن شهر از تمایل کشورش برای همکاری با ایران در پروژه های بزرگ اقتصادی خبر داد.

در دیدار «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با «علی‌کبک ژکشنکولوف»، سفیر قرقیزستان در مسکو طرف قرقیز نسبت به برقراری پروژه‌های بزرگ اقتصادی با «تهران» ابراز آمادگی کردند.

سفیر قرقیزستان در این دیدار از کمک‌های بشر دوستانه ایران در مبارزه با بیماری همه‌گیر کرونا به این کشور قدردانی کرد.

لازم به ذکر است، در این دیدار، موضوع تهیه دارو با شرایط سودمند برای هر دو کشور مطرح شد.
طرف قرقیزستان آمادگی خود را برای پیشبرد پروژه‌های بزرگ اقتصادی و افزایش صادرات گوشت و محصولات کشاورزی از قرقیزستان به ایران اعلام کرد.

علاوه بر این، طرفین در مورد لزوم تقویت همکاری بین پارلمانی بین جمهوری قرقیزستان و ایران تاکید کردند.

دو مقام ارشد قرقیزستان و ایران در پایان همچنین بر همکاری در زمینه ارتقا تعاملات بیشتر در سطوح بالا، تقویت روابط تجاری و اقتصادی، سرمایه‌گذاری، روابط فرهنگی و بشردوستانه تاکید داشتند.

برچسب‌ها قرقیزستان آسیای میانه ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قرقیزستان آسیای میانه ایران قرقیزستان آسیای میانه ایران اخبار کنکور کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۴۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجتبی امانی با حسین امیرعبداللهیان دیدار و تبادل نظر کرد.

مجتبی امانی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل مأموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به تسریع در این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: به نظر می‌رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

کد خبر 749961

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم
  • فیلم| کامیون بستنی در قرقیزستان ۲۹ کودک را زیر گرفت
  • کامیون بستنی در قرقیزستان ۱۸ کودک را زیرگرفت (فیلم)
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • تکذیب خبر فوت پزشک طرحی در جاسک
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد