Web Analytics Made Easy - Statcounter

باب وودوارد، روزنامه‌نگار مشهور واشنگتن پست در کتاب در دست انتشارش با نام "خشم" می‌نویسد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رئیس جمهور کره شمالی هر دو ادعا می‌کنند که دوستی خاص و نزدیکی شکل داده‌اند، اما فقط زمان تعیین می‌کند که دوستی آن‌ها چقدر واقعی است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری "یونهاپ"، وودوارد در کتابش با ارجاع به ۲۷ نامه که بین ترامپ و کیم رد و بدل شده و به دست او رسیده، می‌نویسد که ترامپ شخصاً گفته است، این نامه‌ها، نامه‌های عاشقانه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش‌هایی از کتاب جدیدش که به دست خبرگزاری یونهاپ رسیده می‌گوید: آن‌ها بیش‌تر از این هستند- آن‌ها تصمیمی از سمت هر دو مبنی بر آغاز دوستی را برملا می‌کنند. اینکه واقعی باشد یا نه، احتمالاً فقط تاریخ مشخص می‌کند.

وودوارد اشاره می‌کند که رهبر کره شمالی، دفعات بیشتری نسبت به ترامپ از آنچه وودوارد "تملق پرگویانه" می‌خواند، استفاده کرده است، در حالی که می‌گوید ترامپ و کیم از زبانی استفاده کرده‌اند که ممکن است توسط شوالیه‌ها یا شاید خواستگارها مورد استفاده قرار گیرد!

ترامپ در نامه‌ای به کیم در تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۱۹ نوشته است: از تو بابت انجام این سفر طولانی به هانوی ممنونم.

بنا بر این کتاب، ترامپ می‌افزاید: همان‌طور که زمان جدایی‌مان به تو گفتم، تو دوست منی و همیشه خواهی بود.

با این حال اون با تملق بیشتری پاسخ داد.

کیم در ۱۰ ژوئن به ترامپ نوشت: من همچنان باور دارم که دوستی عمیق و خاص بین ما به عنوان یک نیروی جادویی کار خواهد کرد. "عالیجناب آقای رئیس جمهور، من هنوز به عزم و اراده‌ای که شما در نشست نخست ما برای حل مسأله منحصر به فرد ما که هیچ‌کس تا به حال برایش سعی نکرده و در نوشتن تاریخ جدید نشان دادید، احترام می‌گذارم و امیدوارم. "

گاهی اوقات به نظر می‌رسد ترامپ در حال استفاده از "دوستی خاصش" با کیم برای تشویق او به تسلیم شدن در خصوص جاه‌طلبی هسته‌ای‌اش است.

ترامپ در نامه‌ای به تاریخ ۱۲ ژوئن ۲۰۱۹ نوشت: "من کاملاً با شما موافق هستم. من و شما یک سبک منحصر به فرد و دوستی خاص داریم. تنها من و شما هستیم که با همکاری با هم می‌توانیم مسائل بین دو کشور را حل کنیم و به نزدیک به ۷۰ سال خصومت پایان دهیم، و دوره کامیابی را در شبه‌جزیره کره به بار بیاوریم که به عالی‌ترین انتظارات ما پاسخ دهد- و برنامه‌ای است که باید دنبال شود. "

زمانی که از ترامپ پرسیده شد اگر او با دیدار با کیم، به او قدرت زیادی داده باشد چه، که ترامپ استدلال کرد هر چه کرده، فقط یک چیز بوده است- آن هم دیدار با کیم.

از او نقل شده که گفته است: " این دیدار دو روز از من وقت گرفت. من هیچ‌چیز را از دست ندادم. من تحریم‌ها را برنداشتم. من به او هیچ‌چیزی ندادم. به او هیچ‌چیز ندادم. "

با این وجود وودوارد اشاره می‌کند که چنین دوستی و به رسمیت شناخته شدنی از سمت یک رهبر جهانی مانند ترامپ، ممکن است همان چیزی باشد که کیم از روز اول خواهان آن بوده است.

ترامپ و کیم سه مرتبه در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ دیدار کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: باب وودوارد دونالد ترامپ کیم جونگ اون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۴۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه

دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه در حاشیه دوازدهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان مقامات عالی کشورها در امور امنیتی یادداشت تفاهم امنیتی امضا کردند.

به گزارش ایسنا، علی اکبر احمدیان در حاشیه اجلاس بین المللی مقامات عالی امنیتی در سن پترزبورگ با همتای روسی خود دیدار و گفتو گو کرد.

در جریان این دیدار دو طرف یک تفاهم نامه امنیتی مشترک امضا کردند.

شایان ذکر است دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدارهای جداگانه با مقامات و همتان خود در کشورهای عراق، چین و برزیل دیدار کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عجیب اما واقعی؛ پرسپولیس با اتوبوس به اراک رفت!
  • معماری و شهرسازی، آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است 
  • رکورد لیگ برتر شکست: بیشترین گل زده تاریخ
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • دیدار آلومینیوم و پرسپولیس بدون حضور زنان برگزار می‌شود
  • نشان عالی «سربداران» به سپاه اهدا شد
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • نشان عالی «سربداران» به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اهدا شد