Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-30@01:58:07 GMT

سود ۱۰۰ میلیونی یک شبه برای برندگان خودرو

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۴۳۳۴

سود ۱۰۰ میلیونی یک شبه برای برندگان خودرو

رویداد۲۴ مسعود خوانساری امروز در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: جدیدترین ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری روزانه به طور متوسط ۲۲۰۰ میلیارد تومان به نقدینگی کشور اضافه شده است که این عدد نشان می‌دهد میزان رشد نقدینگی حدودا ۱۴ درصد بوده است.

به گفته خوانساری در صورتی که همین روند تا پایان سال ادامه پیدا کند حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان به نقدینگی ایران اضافه می شود که این مساله خود نتایج منفی پرشماری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که نقدینگی سرگردان مانند یک بهمن بازارهای مختلف اقتصادی را تخریب می‌کند، اظهار کرد: تجربه ماه‌های گذشته و همچنین هفته‌های اخیر نشان می‌دهد که این نقدینگی از سوی مردم در بازارهایی مانند سکه، ارز، خودرو یا مسکن وارد می‌شود و همین مساله نظم این بازارها را برهم می‌ریزد.

رییس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: از سوی دیگر اگر رشد نقدینگی با افزایش پایه پولی همراه شود که در هفته‌های گذشته نگرانی‌هایی در رابطه با آن وجود داشت رشد تورم نیز سرعت خواهد گرفت. این در حالی است که با توجه به فشارهای تورمی در ماه‌های گذشته می‌توان با قاطعیت اعلام کرد که مردم تحمل گرانی‌های بیشتر را ندارند و از این‌رو باید در حوزه رشد نقدینگی سیاست‌های مناسبی اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: جزئیات طرح مجلس برای ساماندهی بازار خودرو

خوانساری با انتقاد از نامشخص بودن سرنوشت وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در سال جهش تولید مهم‌ترین وزارتخانه متولی تولید در کشور چهار ماه است که بدون وزیر مانده و این مساله خود را در سرگردانی‌های سیاست‌گذاری وزارت صمت نشان می‌دهد. با توجه به شیوع ویروس کرونا میزان صادرات ما از ابتدای سال بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته، از این‌رو دنبال کردن سیاست‌هایی که مشکلات داخلی را برطرف کند اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

وی ادامه داد: یکی از این مسائل مربوط به صدور کارت‌های بازرگانی است. با وجود مشکلاتی که کشور با آنها روبه‌روست دو ماه قبل ناگهان اعلام می‌شود که سامانه صدور کارت بازرگانی جابه‌جا شده و با توجه به مشکلات موجود در این سامانه امکان صدور کارت‌های بازرگانی جدید به وجود نمی‌آید. از این‌رو ما در کنار تحریم‌ها خودمان نیز در مسیر تجارت خارجی مشکل‌آفرینی کرده‌ایم.

رییس اتاق بازرگانی تهران با انتقاد از محدودیت‌های ایجاد شده در مسیر تولید و قدرت گرفتن دلالی گفت: حتی وقتی دولت قصد اجرای بسته مشوق صادراتی را نیز داشت این بسته بدون مشورت بخش خصوصی به اجرا رسید و از این‌رو ایرادات فراوانی دارد. این در حالی است که ما در حوزه‌های غیرتولیدی فضای عمل بسیار گسترده‌ای به وجود آورده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: تنها اگر افراد بتوانند خودرو ثبت‌نام کنند و نامشان در قرعه‌کشی بیرون بیاید، امکان آن را دارد که یک شبه ۱۰۰ میلیون تومان سود کنند. این در حالی است که شرایط در حوزه‌های تولیدی به هیچ عنوان این چنین نیست.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 قیمت خودرو پیش فروش خودرو نشان می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۴۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه امامی به کانال ۴۱ میلیونی صعود کرد

به گزارش خبرآنلاین ، قیمت طلا و سکه در سومین روز هفته با افزایش ۵۰۰ تومانی قیمت دلار همراه شد.

تجارت نیوز در خبری نوشت:افزایش قیمت در بازار طلا با تلرانس ۱۰۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی بود و تنها قطعه‌ای را که در کانال بالاتر نشاند،‌ سکه امامی بود.

مهار بازار طلا مقطعی است؟

کارشناسان اقتصادی شکل‌گیری هر روندی در بازار طلا را متاثر از نوسانات قیمت دلار می‌دانند. با وجود اینکه سیاست‌گذار همواره درصدد ایجاد چارچوب قیمتی مشخصی برای دلار هستند، اما تحلیلگران اقتصادی اقدامات سیاست‌گذار برای مهار قیمت‌ها را مقطعی می‌دانند و و معتقدند قیمت‌ها مسیر حرکتی خود را می‌روند. با این وجود آنها می‌گویند نباید انتظار رشد عجیب و غریبی را در قیمت طلای داخلی طی هفته‌های آینده داشته باشیم.

توصیه کارشناسان اقتصادی به خریداران بازار فلز زرد خریدهای پلکانی و ممانعت از نقطه‌زنی است.

گفتنی است اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۳۲ دلاری معامله می‌شود و کاهش نزدیک به ۶ دلاری دارد. اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۲۷ دلار و ۲۴ سنتی ایستاده است. هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۴ هزار تومانی معامله شد و رشد ۴۹۰ تومانی نسبت به روز گذشته داشته است.

سکه امامی میلیونی رشد کرد

قیمت روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت با رشد یک میلیون و ۳۹۴ هزار تومانی به کانال ۴۱ میلیونی صعود کرد و روی رقم ۴۱ میلیون و ۶۸۹ هزار تومانی بسته شد. قیمت سکه‌ بهار با افزایش ۶۹۵ هزار تومانی با رقم ۳۷ میلیون و ۶۹۰ هزار تومانی بسته شد.

گفتنی است قیمت نیم‌ سکه با رشد ۳۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی معامله شد. قیمت ربع سکه نیم میلیون تومان گران شد و با رقم ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بسته شد. قیمت سکه گرمی روز دوشنبه ۲۰۰ هزار تومان بالا رفت و با قیمت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا 500 هزار تومان گران شد

قیمت طلا در سومین روز معاملاتی هفته افزایشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۵۶۱ هزار تومان افزایش داشت و با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۸۲ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۱۳۱ هزار و ۴۰۰ تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۵۷ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۴۱۱ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه روز دوشنبه در تمام قطعات افزایش داشت. حباب سکه امامی ۷۷۱ هزار تومان، سکه بهار ۸۷ هزار تومان، نیم‌سکه ۶ هزار تومان،‌ ربع سکه ۳۴۹ هزار تومان و سکه گرمی ۱۲۵ هزار تومان افزایش داشت.

217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901096

دیگر خبرها

  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه امامی به کانال ۴۱ میلیونی صعود کرد
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان
  • تصاویری جدید از میزان خسارت تورنادو مرگبار به شهر ۱۲۵ میلیونی چین!
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • هزینه 5 میلیونی برای هر ایرانی/ ماجرا چیست؟!