Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا امروز (سه‌شنبه) یک هشدار جدید گسترده علیه سفر به چین و هنگ‌کنگ به دلیل آنچه خطر "بازداشت خودسرانه" و "اجرای خودسرانه قوانین محلی" عنوان شد، اعلام کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این هشدار مشورتی احتمالاً تنش‌ها بین طرفین را که از زمان اعمال قانون امنیت ملی سخت‌گیرانه بر هنگ‌کنگ توسط چین در ماه ژوئن آغاز شده، افزایش خواهد داد و همین حالا نیز باعث انجام مجموعه‌ای از اقدامات تنبیهی از سوی آمریکا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این هشدار آمده: "شهروندان آمریکایی به چین یا هنگ‌کنگ سفر می‌کنند یا مقیم آنجا هستند، ممکن است بدون دسترسی به خدمات کنسول‌گری آمریکا یا اطلاعاتی درباره جرم انجام شده، بازداشت شوند. شهروندان آمریکا ممکن است تحت بازجویی و بازداشت طولانی، بدون طی شدن روند قانونی قرار گیرند. "

در این هشدار تاکید شده است که قانون جدید هنگ‌کنگ، شامل جرایم مرتکب شده توسط ساکنان غیرهنگ‌کنگی یا سازمان‌های خارج هنگ‌کنگ هم می‌شود؛ بنابراین امکان دارد در مورد شهروندان آمریکایی اجرا شود که به طور علنی از چین به خاطر ریسک فزاینده دستگیری، بازداشت، اخراج و پیگرد قانونی انتقاد کرده‌اند.

در این هشدار آمده، شهروندان آمریکایی زمان حضور در هنگ‌کنگ باید شدیداً احتیاط کنند که از محیط پیرامون خود آگاهی داشته و از تظاهرات بپرهیزند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هنگ کنگ چین آمريكا شهروندان آمریکا هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۴۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت کلاهبردار اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ گودرزی گفت: یکی از خواننده‌های مطرح در کشور به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد، یک صفحه جعلی با نام و تصاویر وی در شبکه‌های اجتماعی ساخته شده و اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از شهروندان می‌کند. 

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۴۰۰ هزار نفر دنبال کننده با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی و محبوبیت شاکی با جعل هویت وی با استفاده از تصاویر آرشیوی و ترفند کمک به افراد بی بضاعت از کاربران کلاهبرداری می‌کند. 

وی افزود: کارآگاهان سایبری پلیس فتا پایتخت با بهره گیری از روش‌های علمی مجرم را در فضای مجازی شناسایی و با به دست آمدن اطلاعات هویتی وی، پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق شمال تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد. 

سرهنگ گودرزی گفت: مجرم در تحقیقات به‌عمل‌آمده به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از ۳۰ نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد، وی همچنین انگیزه خود را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای مجازی عنوان کرد. 

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد؛ به طور معمول افراد سودجو با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی و هویت‌های مجازی جعلی که با جذابیت‌های ظاهری اغواکننده آراسته شده، اقدام به فریب قربانیان خود کرده و از جملات زیبا و فریبنده برای رسیدن به نیت شوم خود استفاده می‌کنند لذا هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌ها سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • هواشناسی سیستان و بلوچستان همزمان ۲ هشدار زرد صادر کرد
  • بازداشت کلاهبردار اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • هشدار آمریکا به دیوان کیفری بین‌المللی پیرامون حکم بازداشت رهبران اسرائیل
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی درباره حکم دادگاه لاهه
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیری از صدور حکم ضدسران تل‌آویو
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیر از صدور حکم ضدسران تل‌آویو
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • ۲ هشدار هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان صادر شد