Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:06:57 GMT

تولید عسل در خلخال افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۴۶۷۵

تولید عسل در خلخال افزایش یافت

بهبود علیزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال ۸۵۰ تن عسل در این شهرستان تولید شد که در مقایسه با سال گذشته ۵۰ تن افزایش و شرایط مناسب آب و هوایی همراه با افزایش سطح تولید این محصول کشاورزی، خلخال را به قطب مهم پرورش زنبور و تولید عسل در استان اردبیل تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه امسال علاوه بر افزایش تولید عسل مقدار ۱۲ کیلوگرم ژل رویال ،هزار و ۸۰۰ کیلوگرم گرده گل و یک هزار کیلوگرم بره موم در خلخال تولید شده ، اظهارداشت: سال گذشته ۸۰۰ تن عسل در این منطقه تولید شد و این شهرستان مقام دوم استان را در حوزه پرورش زنبور و تولید عسل به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تولید عسل در بیش از ۶۵  هزار کلنی توسط زنبورداران انجام و بیش از هزار نفر نیز در چرخه پرورش زنبور و تولید عسل این منطقه اشتغال دارند.

او بیان کرد: علاوه بر زنبورداران بومی ، هر سال در فصول بهار و تابستان مراتع و گلزارهای طبیعی این شهرستان پذیرای زنبوردارانی از مناطق مختلف کشور از جمله استان‌های گیلان و مازندران است.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: با هدف ترغیب افراد بیکار به اشتغال در بخش پرورش زنبور عسل و افزایش میزان تولید این محصول دوره‌های مختلف آموزشی و مهارتی برگزار می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه یک کارخانه و یک واحد فرآوری و بسته‌بندی عسل در این شهرستان فعالیت دارند، افزود: این واحدهای صنعتی زیرنظر معاونت تولید غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی عسل تولیدی را در بسته‌بندی‌های بهداشتی و با درج تاریخ تولید و انقضا به بازار فروش عرضه می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال اضافه کرد: با هدف ترغیب افراد بیکار جهت اشتغال در بخش پرورش زنبورعسل و افزایش میزان تولید این محصول دوره‌های مختلف آموزشی و مهارتی برگزار می‌شود و در این راستا امسال دوره‌های تخصصی پرورش ملکه و ژله‌رویال به مدت پنج روز با شرکت ۱۵۰ نفر از علاقه‌مندان برگزار شد.

علیزاده گفت: در این دوره آموزشی که در زنبورستان پایلوت خلخال و سایت پرورش ملکه زنبور عسل استان اردبیل بصورت عملی برگزار شد، نحوه تکثیر مصنوعی ملکه ، پیوند ملکه و ژله رویال آموزش داده شد.

وی گفت: هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی در بخش پرورش زنبور عسل این شهرستان ایجاد شده و با ارائه تسهیلات ویژه و ارزان‌قیمت بانکی به متقاضیان اجرای طرح‌های زنبورداری این تعداد به ۲ برابر در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

او افزود: در حال حاضر بیشترین تعداد کلنی‌های زنبور عسل خلخال از سوی زنبورداران این شهرستان به پرورش زنبورعسل در کندوهای بومی و سنتی و تولید عسل ارگانیک فاقد هرگونه مواد افزودنی فریبنده اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به ناموفق بودن طرح استانداردسازی تولید عسل در کشور بیان کرد: فروش عسل بصورت باز و اضافه کردن مواد غذایی و اسانس‌های رنگی غیربهداشتی برای تغییر در رنگ و بوی عسل با هدف فریب مشتری از سوی افراد سودجو از جمله مشکلات فروش این محصول کشاورزی در بازار است.

شهرستان خلخال در جنوب اردبیل با شرایط آب و هوایی کوهستانی و تنوع گل‌ها و گیاهان دارویی یکی از مناطق مستعد کشور در پرورش زنبور و تولید عسل مرغوب می‌باشد.

عسل تولیدی خلخال به دلیل مرغوبیت بالا علاقه‌مندان و خریداران زیادی داشته و درآمد خوبی از محل فروش این محصول عاید زنبورداران می‌شود.

برچسب‌ها خلخال استان اردبیل زنبور عسل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال استان اردبیل زنبور عسل خلخال استان اردبیل زنبور عسل اخبار کنکور پرورش زنبور و تولید عسل تولید عسل زنبور عسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۴۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مهدی تنگستانی مکان از آغاز فصل پرورش میگو در اراضی ساحلی استان بوشهر خبر داد و گفت: مراکز تکثیر تولید لارو و بچه میگو در نقاط مختلف استان بوشهر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به واردات ۲۶ هزار مولد میگوی خارجی SPF به کشور برای تولید بچه میگو، افزود: در کنار مولد خارجی، ۲۵ هزار مولد داخلی هم در تولید لارو و بچه میگو فعال شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر اظهار کرد: در بازدید‌های انجام شده این مولد‌ها پست لارو‌های قوی میگو تولید کرده‌اند که می‌تواند در تولید میگوی پرورشی مطلوب کمک قابل توجهی کند.

وی با تاکید بر این‌که مقابله با بیماری میگو با مشارکت پرورش‌دهندگان امکان‌پذیر است، گفت: بیماری میگوی پرورشی امسال هم مانند سال‌های گذشته وجود دارد و باید با همکاری تولیدکنندگان، این بیماری مهار و کنترل شود.

تنگستانی مکان یادآور شد: در این راستا بخش دولتی تمهیدات و آموزش‌های لازم و شرایط قرنطینه‌ای، زیستی و بهداشتی که نقش مهمی در مهار و کاهش مخاطرات بیماری میگوی پرورشی دارد را به تولیدکنندگان میگو ارائه کرده است.

وی ردیابی بیماری میگوی پرورشی را از دیگر برنامه‌ها اعلام و اظهار کرد: مولد‌ها و پست لارو‌های میگو تا کنون سالم هستند ولی برای مهار و جلوگیری از شیوع بیماری، مدیریت آب استخر، تولید و توزیع غذای بچه میگو و استفاده از تجهیزات از سوی پرورش‌دهنده این آبزی ضروری است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با بیان این‌که کارشناسان دامپزشکی در کنار تولیدکنندگان میگو در مراکز پرورشی هستند، اضافه کرد: همکاری کارشناسان دامپزشکی با پرورش‌دهنده میگو در همه سطوح وجود دارد تا ان‌شاءالله تولید مورد نظر در سال جاری محقق شود.

وی جابه‌جایی و ذخیره‌سازی بچه میگو در استخر پرورشی را بر اساس مجوز دانست و تاکید کرد: لاروریزی و ذخیره‌سازی در استخر پرورشی نباید بیش از مجوز تعیین شده از سوی دامپزشکی و کد اتحادیه پرورش‌دهنده میگو و شیلات برای هر مزرعه باشد.

دیگر خبرها

  • تولید ورونق اقتصادی دربزرگترین معدن کرومیت خاورمیانه
  • امداد رسانی به ۵۵ نفر حادثه دیده سیل و آب گرفتگی در خلخال
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • ماجرای عجیب بار الکتریکی گل ها و زنبور عسل (فیلم)
  • امدادرسانی به ۵۵ نفر حادثه دیده سیل و آب گرفتگی در خلخال
  • از سراوان تا پیچ شاه عباسی ترافیک ۱۲ کیلومتری داریم/مسدودی محور پونل - خلخال
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • زنبور سرخ یا همان زنبور گاوی خودمان! (عکس)
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان