Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-06@23:26:31 GMT

قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۵۰۷۷

صراط: افزایش قیمت خودرو در هفته‌های اخیر، طیف جدیدی از سرمایه‌گذاران را راهی این بازار کرد و در حالی که بسیاری از مسئولان بازار و فعالان پیش بینی می‌کردند قیمت‌ها روندی کاهشی را تجربه کند، اما بررسی‌ها حکایت از آن دارد که میزان کاهش قیمت برای مشتریان چندان راضی کننده نیست.

به گزارش خبرآنلاین، دیروز در بازار هر دستگاه پراید ۱۱۱ به قیمت ۱۱۰ میلیون تومان فایل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرخ فروش پراید ۱۳۱ نیز بین ۹۲ تا ۹۷ میلیون تومان اعلام شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت پراید ۱۳۲ نیز در محدوده ۹۸ میلیون تومان است، اما برخی فروشندگان قیمت این خودرو را برابر با صد میلیون تومان نیز اعلام می‌کنند.

بر این اساس قیمت هر دستگاه تیبا نیز بین ۱۰۷ تا ۱۱۰ میلیون تومان گزارش شده است. قیمت فروش سمند ال ایکس نیز ۱۶۰ تا ۱۶۵ میلیون تومان و قیمت هایما اس۷ ایران‌خودرو ۶۲۰ میلیون تومان اعلام شد.

در این میان تفاوت قیمتی در فایل‌های اعلامی بسیار بالاست. در حالی که برخی از اعضای اتحادیه نمایشگاه‌داران قیمت پراید۱۱۱ را برابر با ۱۱۰ میلیون تومان گزارش می‌کنند قیمت اعلامی در برخی فایل‌ها حتی به ۱۱۳ میلیون تومان نیز می‌رسد. این فاصله قیمتی، اما برای خودرو‌های گران‌قیمت و مونتاژی و وارداتی بسیار بیشتر است و در برخی موارد حتی این فاصله قیمتی در سایت‌ها به بیش از هشتاد میلیون تومان می‌رسد.

سعید موتمنی نیز این نکته را در گفتگو با رسانه‌ها تایید کرده است و می‌گوید بهتر است مشتریان قیمت‌های اعلامی سایت‌ها را برای خرید مبنا قرار ندهند.

بهای پژو ۴۰۵ در آگهی‌های اعلامی ۱۷۴ میلیون تومان و بای پژو پارس ۱۸۷ میلیون تومان گزارش شد.

برخی می‌گویند بازار خودرو قفل شده است فعلا در این محدوده قیمتی خرید و فروش صورت نمی‌گیرد، اما رشد قیمت‌ها در این بازار به سرعت بازار‌های موازی نظیر سکه و طلا ارز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: خودرو قیمت خودرو سایپا ایران خودرو میلیون تومان قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۵۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب الاجل وزارت صمت به ایران خودرو و سایپا

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، حمید محله‌ای مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت گفت: تاکنون از 22 شرکت، 14 شرکت خودرویی به سامانه جامع خدمات پس از فروش متصل شده اند و بقیه شرکت‌ها طبق قانون بودجه 1402 تا پایان آذر ماه فرصت دارند تا به استعلام‌های مربوط به خدمات پس از فروش در سامانه جامع خدمات، پاسخ دهند.

حمید محله‌ای گفت: زیرساخت‌های لازم برای اتصال شرکت‌های خودرویی شامل تولید کننده، وارد کننده و مونتاژ کننده را برای اتصال به سامانه جامع خدمات پس از فروش فراهم کرده ایم.

مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت افزود: تاکنون از 22 شرکت، 14 شرکت خودرویی به سامانه جامع خدمات پس از فروش متصل شده اند، اما هنوز دو شرکت بزرگ خودروساز کشور به این سامانه متصل نشده اند.

محله‌ای در ادامه گفت: طبق آیین نامه اجرایی تبصره 10 قانون بودجه 1402 شرکت‌های خودرویی تا پایان آذر ماه فرصت دارند تا به استعلام‌های مربوط به خدمات پس ازفروش که در سامانه جامع خدمات پس از فروش مطرح می شود پاسخ دهند.

به گفته محله‌ای یکی از مهم‌ترین مزیت‌های اتصال شرکت‌های خودرویی به سامانه جامع خدمات پس از فروش شفافیت ارائه خدمات آن‌ها و ایجاد امکان شکایت از عملکرد این شرکت‌ها توسط مردم است.

لازم به ذکر است بر اساس ماده 4 قانون حقوق مصرف کنندگان همه شرکت‌های خودرویی شامل تولید کننده، وارد کننده و مونتاژ کننده موظف هستند خدمات پس از فروش ارائه دهند و بر اساس ساز و کار‌های وزارت صمت این خدمات باید در بستر سامانه جامع خدمات پس از فروش اتفاق بیفتد.

دیگر خبرها

  • ضرب الاجل وزارت صمت به ایران خودرو و سایپا
  • (عکس) مقایسه ال۹۰ با نمونه بومی‌سازی شده!
  • L90 ایرانی؛ رونمایی از رقیب جدید تارا و دنا
  • قیمت تولیدات سایپا در بازار +جدول
  • قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول
  • قیمت روز محصولات سایپا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ کدام خودرو امروز گران شد؟
  • قیمت محصولات سایپا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ هاچ‌بک جدید سایپا گران شد
  • رکورد قیمت خودروی چینی در ایران شکسته شد
  • قیمت خودرو‌های سایپا امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول