Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان اجرایی و فرهنگی استان ایلام در جریان برگزاری دوازدهمین هفته طرح ملی سه شنبه های تکریم بر اهمیت تعظیم خانوادهای معزز شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تداوم راه شهدای عزیز در راستای حفظ و تداوم دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام  در جریان برگزاری دوازدهمین هفته از طرح ملی سه شنبه های تکریم در منزل شهید« علیجان غلامحسینی» اظهار کرد: برگزاری طرح ملی سه شنبه های تکریم  برکات و اثرات مثبت فراوانی در بین اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام« علی چراغی پور» با بیان اینکه طرح ملی سه شنبه های تکریم با ابتکار ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور به منظور تکریم خانواده های معزز شهدا برگزار می شود، تصریح کرد: طرح ملی سه شنبه های تکریم به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در سراسر کانون های مساجد کشور برگزار می شود.


وی بیان کرد: این طرح در استان ایلام به مدت ۱۴ هفته تا ۳۱ شهریورماه  و آغاز هفته دفاع مقدس با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان هر هفته در منزل یکی از شهدا برگزار می شود.

 

چراغی پور تصریح کرد: تلاش می شود در راستای حفظ و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و دیدار با خانواده معظم آنان، راه و مسیر زندگی شهدا در حفظ آرمان ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در سطح جامعه تداوم یابد.

وی گفت: اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان از خانواده های معظم شهدا، چهره های ماندگار، نخبگان و فعالان عرصه های  مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله در راستای تقویت سرمایه های اجتماعی محلات و مناطق مختلف روستایی و شهری تجلیل می شود که نقش مهمی در راستای الگو سازی برای نسل جوان خواهد داشت.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز  در این مراسم اظهار کرد: دیدار با خانواده های معزز شهدا افتخاری بزرگ و یک نعمت الهی است که موجب تقویت روحیه در حدمتگزاری همه مسئولان و مدیران می شود.


«اسدالله تولیده» با اشاره به اینکه تجلیل و تکریم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران است، افزود: برگزاری یادواره ها و مراسمات گرامیداشت یاد و خاطره شهدا وظیفه این بنیاد است.


وی بنیاد شهید و امور ایثاگران را متولی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برشمرد و گفت: دیدار مسئولین با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در راستای تکریم آنان است، چرا که همه مردم و مسئولین نظام، مدیون ایثار این قشر عزیز هستند.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام افزود: همانگونه که شهدا صادقانه خود را وقف نظام، انقلاب و کشور کردند و از جان عزیز خود برای دفاع از آرمان های انقلاب و نظامی اسلامی گذشتند، ما نیز باید صادقانه در جهت تبیین راه نورانی آنان در جامعه تلاش کنیم.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با بیان اینکه دیدار و تکریم خانواده های شهدا یک افتخار است، خاطرنشان کرد: طرح  سه شنبه های تکریم به عنوان یک طرح ملی در قالب یک تفاهم نامه بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران در سراسر کشور برگزار می شود.


گفتنی است، شهید «علیجان غلامحسینی»  در سال 1343 در روستای لاشکن چوار چشم به جهان گشود و از همان اوان کودکی مورد توجه بابا علی و  مادرش ربابه قرار گرفت دوران تحصیلات ابتدایی را در روستای کلی کلی آسمان آباد گذراند و تا دوم راهنمایی ادامه داد و در کارهای کشاورزی و دامداری کمک کار پدر بود.

 

  با شروع جنگ تحمیلی با رضایت پدر و مادر در بسیج نام نویسی و به جبهه قلاویزان اعزام شد،  بعد از چند ماه خدمت در جبهه، در اواخر ماه مبارک رمضان در منطقه قلاویزان در ۲۴ شهریور ماه سال 1366 به  مقام رفیغ شهادت نائل آمد و هم اکنون مزارش در جوار امامزاده علی صالح (ع) قرار دارد.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: سه شنبه های تکریم فهما کانون ایلام بنیاد شهید و امور ایثارگران طرح ملی سه شنبه های تکریم برگزار می شود استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۵۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای، با حضور جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر چه فشار نظام سلطه در جهت این است که اجازه ندهد هدف صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران محقق شود، اما با همه این محدودیت‌ها و هزینه‌های تحمیلی استقبال از این اجلاس علمی خوب بوده است و شخصیت‌های با سابقه‌ای با وجود مانع تراشی‌ها در آن شرکت کرده و مقالات خوبی ارائه شده است.

وی ادامه داد: این مقالات به صورت شفاهی و ویدئو کنفرانسی ارائه می‌شود.

اسلامی تصریح کرد: هدف ما این است که این مقالات و دستاوردها تراز علم و فناوری ایران را به دنیا نشان دهد. ما برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم این فناوری‌ها را به سایر کشورها منتقل کنیم تا حصارها شکسته شده و یک نظام علمی متفاوتی ظهور کند.

وی افزود: این امر نیازمند لوازمی است و یکی از قدم‌های آن برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای بود و امیدوارم اهداف تعیین شده به محقق شود.

کد خبر 6098080

دیگر خبرها

  • مهلت پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران تا پایان خرداد
  • افزایش حقوق سه دسته از ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • اسلامی: برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم
  • واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری
  • نیروی زمینی ارتش ۴۶ هزار شهید تقدیم نظام کرده است
  • حقوق کدام یک از ایثارگران امسال افزایش داشت؟
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان
  • حقوق کدام یک از ایثارگران در سال ۱۴۰۳ افزایش داشت؟