Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 در حالی که قرار است امروز (سه‌شنبه) توافق عادی‌سازی روابط بین امارات عربی متحده و رژیم صهیونیستی طی مراسمی در کاخ سفید امضا شود، «عبدالله بن زائد آل نهیان» وزیر خارجه ابوظبی این سازش را «دستاورد دیپلماتیک تاریخی» ادعا کرد.

عبدالله بن زائد طی یادداشتی در نشریه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نوشت: «دو هفته قبل، اولین پرواز مسافری اسرائیلی از تل‌آویو در ابوظبی فرود آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر هیأت بزرگی از مقامات و رسانه‌های اسرائیلی، پیام بزرگتری را نیز با خود همراه داشت که به سه زبان نوشته شده بود، صلح (به سه زبان عربی، عبری و انگلیسی)».

وی با بیان اینکه توافق سازش ابوظبی با تل‌آویو، با هدف ایجاد منطقه‌ای با ثبات‌تر و مرفه‌تر است، ادامه داد: «عادی‌سازی روابط ببین امارات عربی متحده و اسرائیل، یک دستاورد دیپلماتیک تاریخی و نشانه‌ای امیدوارکننده از ممکن بودن پیشرفت در خاورمیانه است».

وزیر خارجه امارات با مشروع دانستن موجودیت صهیونیست‌هایی که سرزمین مردم فلسطینی را اشغال کرده‌اند، افزود: «اماراتی‌ها و اسرائیلی‌ها، همه مردمان خاورمیانه هستند که از درگیری و مناقشه خسته شده‌اند. اولویت اکنون تداوم نوسازی جوامع خود و با ثبات کردن منطقه است».

بن‌زائد در ادامه ادعاهای خود نوشت: «اولویت با ایجاد موتور قدرتمند اقتصادی و تبادل فرهنگی است که فرصت‌ها و تفاهمات را در منطقه تولید کند. از خلیج [فارس] گرفته تا دریای سرخ، از کانال سوئز تا دریای مدیترانه».

روز جمعه بود که رئیس‌جمهور آمریکا، توافق بحرین و رژیم صهیونیستی بر سر عادی‌سازی روابط بین خود را اعلام کرد و در این رابطه بیانیه مشترک سه‌جانبه‌ای منتشر شد.

اعلام این توافق کمتر از یک ماه از اعلام توافق مشابه بین امارات و رژیم اشغالگر قدس صورت گرفت. ناظران و تحلیلگران منطقه معتقدند که محال است این توافق بدون چراغ سبز عربستان سعودی و رضایت این کشور حاصل شود.

به رغم استقبال از این توافق در سطح مقامات عربی منطقه، مردم بحرین، گروه‌های فلسطینی از مقاومت گرفته تا تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس و نهادهای مستقل در کشورهای عربی، دولت نجات ملی و دولت مستعفی یمن این توافق را محکوم کرده‌اند.

امروز همچنین خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابع مطلع جزئیات جدیدی از توافق سازش امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، از جمله زمان امضا و اسم توافقنامه‌ها را منتشر کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی توافق سازش امارات اسرائیل وزیر خارجه امارات توافق سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۵۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • بالانسر ایران و اسرائیل
  • باقری: کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف جنایات اسرائیل است
  • کلید برقرای ثبات توقف جنایات رژیم اسرائیل است
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • جابری انصاری: عملیات وعده صادق یک نمایش قدرت بزرگ بود