Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@16:30:16 GMT

پی جو،مرجع معرفی متخصص اطفال درایران

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۵۳۲۰

پی جو،مرجع معرفی متخصص اطفال درایران

امروزه با توجه به گسترش میکروب ها در محل زندگی کودکان، استفاده از یک پزشک با تجربه، امری مهم در جهت درمان اطفال محسوب می شود. پی جو، مرجع معرفی متخصص اطفال درایران این مشکل را حل کرده است. زیرا با مراجعه به این سایت می تواند پزشک متخصص اطفال محل زندگی خود را شناسایی کنید.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام پی جو، کودکان از زمانی که به دنیا می آیند تا قبل از بلوغ، همواره از بدن آسیب پذیر و حساسی برخوردار هستند؛ به همین علت ممکن است جسم آن ها در برابر ویروس ها و باکتری های مختلف، توانایی مقاومت نداشته باشد و در نهایت به راحتی بیماری پدید آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این هنگام است که اهمیت متخصص اطفال بیش از هر موقع دیگر،‌ به والدین اثبات می شود.

پی جو، مرجع معرفی متخصص اطفال درایران

نکته ای که همواره اکثر والدین بر آن اهتمام می ورزند، این است که به علت پیکر حساس کودک بهتر است حتی الامکان تا جایی که می شود، از داروهای شیمیایی برای اطفال استفاده نشود.

منتهی زمانی که کودک کاملا در حصار بیماری قرار می گیرد، نمی توان بدون استفاده از این نسخه ها پروسه ی درمان را پیش برد، پس بایستی در نهایت دست به دامن قرص، شربت و... شیمیایی شد.

برای جلوگیری از آسیب های اینگونه از داروها تنها کاری که می توان انجام داد، کنترل میزان مصرف یا به عنوانی دیگر، حداقل استفاده از آن ها می باشد.

برای کنترل داروهای شیمیایی بایستی از متخصص اطفال زبده و با تجربه استفاده کرد، زیرا پزشکان متبحر در این عرصه به خوبی از ساختمان بدنی کودکان مطلع بوده و علاوه بر آن، انواع داروهای موجود در بازار را رصد کرده اند، در نتیجه حداقل دارو را با توجه به در نظر گرفتن مواد تشکیل دهنده ی آن برای کودک تجویز می کنند.

پس در مواقع بیماری کودک خود عنایت داشته باشید که به پزشکانی مراجعه کنید تا حداقل دارو را برای کودک در نظر بگیرند و همچنین بیشتر تجویزشان پیرو استفاده از مواد طبیعی باشد.

تشخیص، مهمتر از تجویز

در بیماری های کودکان به علت اینکه اطفال صغیر توانایی تکلم نداشته یا در سنین بالاتر توانایی بیان صریح احساس خود را ندارند، امر تشخیص سخت و پیچیده می شود.

متخصصان این زمینه بایستی شخصا درد و بیماری کودک را متوجه شده و متناسب با آن نسخه تجویز کنند. بر همین اساس همواره مرحله تشخیص بیماری توسط متخصص اطفال در مقایسه با دیگر متخصصین، از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد.

بخواهیم از جنبه ی دیگری این موضوع را بیان کنیم، بایستی بگوییم دکتر اطفال باید به حرکات و زبان بدن کودک به خوبی مسلط باشد تا بتواند از کوچکترین حرکت اندام یا گریه ی او درد ناحیه ی مورد تهاجم قرار گرفته را شناسایی کند.

نکته ی دیگری که یک متخصص اطفال باید به خوبی آن را رعایت کنید، محل طبابت می باشد. شاید یک بیمار بزرگسال برای ویزیت شدن بتواند حتی چند ساعت را در محل انتظار مطب دکتر بنشیند تا نوبتش فرا رسد، اما کودکان تحملی با این حجم را ندارند، مخصوصا وقتی که بیمار باشند!

پس محل طبابت متخصص اطفال باید به زیبایی دیزاین شده باشد و المان های استفاده شده در مطب با توجه به مفاهیم روانشناسی دارای رنگ ها و فرم های آرامش بخش باشد.

بسیاری از متخصصان زبده که تعداد مراجعان آن ها بسیار زیاد است، برای مدیریت کج خلقی کودکان و حفظ آرامش مطب از گریه های اطفال، سالن های بازی و تفریح در کنار مطب خود تعبیه کرده و مربیان روانشناس را در آن محیط مستقر می کنند تا با سرگرم کردن کودکان، هم درد و رنج آن ها را کاهش دهند و هم آرامششان را متعادل کنند تا پزشک بتواند به خوبی کودک را چکاپ کند.

یک نمونه از مطب متخصص اطفال

خود درمانی ممنوع

نکته ی بسیار حائز اهمیت در زمینه ی سلامت کودکان این است که به مواقع بروز بیماری یا کسالت به هیچ عنوان خود درمانی انجام ندهید. بسیار دیده شده که والدین در این مواقع با بستگان خود تماس گرفته و از آن ها راهنمایی می خواهند که در زمان مشابه این اتفاق برای کودک خود چه دارویی به کودک داده اید؟

یا اینکه پزشک متخصص اطفال چه نسخه ای برای کودک شما تجویز کرد تا همان را برای کودک خود تجویز کنم؟به شدت از این کار پرهیز کنید زیرا سیستم دفاعی کودکان بسیار حساس است و ممکن است با تجویز اشتباهی بدن کودک واکنش نشان دهد.

پس دقت داشته باشید که در موقع بروز بیماری حتما به متخصص اطفال مراجعه کرده و عینا به نسخه های تجویز شده ی پزشک عمل کنید تا بهبودی حاصل شود.

یافتن متخصص اطفال توسط سایت پی جو

برای اینکه بتوانید در مواقع ضروری بهترین پزشک مخصوص به اطفال را در منطقه خود شناسایی کرده و به آسانی نوبت آن پزشک را تهیه کنید حتما به سایت پی جو مراجعه کنید.

بهترین متخصص اطفال کشور در این سامانه معرفی شده اند که با یک جستجوی ساده می توانید متخصص مورد نظر خود را شناسایی کنید. این سایت مرجع معرفی پزشکان متخصص اطفال درایران بوده که در اقصی نقاط ایران مشغول به سرویس دهی می باشد.

با استفاده از سایت پی جو همواره در جهت حفظ سلامت جسمانی کودک خود کوشا باشید و یقین داشته باشید که بهترین نتیجه را از این مجموعه خواهید گرفت.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دکتر اطفال متخصص اطفال متخصص اطفال مرجع معرفی برای کودک کودک خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۵۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند

مدیرعامل موسسه محک با بیان اینکه از سال ۷۰ که این موسسه ایجاد شد تاکنون ۴۲هزار بیمار کودک سرطانی تشکیل پرونده داده اند، گفت:تا امروز ۱۶ هزار کودک سرطانی بهبودی پیدا کرده و به زندگی بازگشته اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نشست خبری کنگره دوسالانه بین المللی آنکولوژی کودکان یادبود «پروانه وثوق» در بیمارستان فوق تخصصی درمان سرطان «محک» برگزار شد.

هادی موسی خانی، فوق تخصص آنکلوژی در این نشست بیان داشت:۲۰درصد کودکان سرطانی کشور در بیمارستان محک تحت درمان قرار می‌گیرد و شایع‌ترین سرطان در کودکان سرطان خون و پس از آن تومور مغزی است.

وی ادامه داد:درمان آنکولوژی به یک کار تیمی نیاز دارد. در محک به این موضوع توجه خاصی دارد. استید این بیمارستان سابقه هیات علمی دانشگاه دارند و همه آنکولوژیست‌ها آرزوی کار کردن در محک را دارند.

آراسب احمدیان، مدیر عامل موسسه خیریه درمان کودکان سرطانی محک با بیان اینکه درمان کودکان سرطانی در محک رایگان است؛ ضمن اینکه حمایت‌های لازم در طول بیماری کودک نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در محک یک پلن درمانی یکپارچه در درمان بیماران سرطانی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ هزار کودکان سرطانی به زندگی طبیعی خود بازگشتند، خاطرنشان کرد:از ابتدای تأسیس محک از سال ۷۰ بالغ بر ۴۲ هزار بیمار کودک سرطانی تشکیل پرونده داده اند.

وی با بیان اینکه محک ۳۰سال پیش با هدف درمان کودکان سرطانی ایجاد شده، افزود: مجوز مرکز تحقیقات سرطان در محک گرفته شده تا پروتکل‌های درمانی کامل شود.

احمدیان تاکید کرد:خیرین هزینه‌های درمانی در محک را تامین می‌کنند؛ ضمن اینکه محک از نظر علمی و تخصصی با بیمارستان‌های خارج کشور ارتباط دارد؛ از جمله پزشکان ایرانی خارج از کشور.

دانشگری، معاون درمان بیمارستان محک تصریح کرد:این کنگره ۲۶لغایت ۲۸ اردیبهشت برگزار می‌شود و اساتید خارجی و داخلی در این کنگره شرکت می‌کنند و امتیاز باز آموزی دارد.

وی ادامه داد:یکی از نیاز‌های همیشگی رسیدن به درمان‌های روز دنیا در درمان سرطان است؛ باتوجه به اینکه محک بیشترین بیماران کودک سرطانی را در تومور‌های مغزی دارد.

وی متذکر شد:محیط، ژنتیک و وراثت از جمله علل بروز سرطان در کودکان است؛ در نتیجه اینکه بیماری صعب العلاج گفته می‌شود به دلیل نامشخص بودن علت بیماری است.

دانشگری خاطرنشان کرد:در بیمارستان محک کودکان تا ۱۸سال مبتلا را درمان می‌کنیم و سرطان خون و لنفوم شایع‌ترین سرطان در بین کودکان است.

وی گفت:در ایران و محک ۶۵تا ۷۰ درصد کودکان سرطانی درمان می‌شوند

میترا قالیبافان آنکولوژیست ابراز کرد:تومور‌های مغزی اولین علت مرگ در سرطان‌های کودکان است.

وی ادامه داد:تومور‌های کودکان با تومور‌های بزرگسالان متفاوت است؛ در نتیجه برخورد تیم درمان با کودک سرطانی باید متفاوت باشد.

قالیبافیان خاطرنشان کرد:هدف اول این کنگره این است که تومور‌های مغزی در کودکان و بزرگسالان متفاوت است؛ نحو برخورد با این کودکان نیز متفاوت است و سوم اینکه این کودکان نیازمند بازتوانی دارند و باید برای این بیماران فکری شود.

وی تصریح کرد:زمان بقای کودکان مبتلا به تومور سرطانی به زمان مراجعه به پزشک بستگی دارد. کودکان به عوارض درمان بیماری سرطان نسبت به بزرگتر‌ها حساس‌تر هستند. جراحی، شیمی درمانی و رادیو تراپی سه روش درمانی در کودکان سرطانی است.

این آنکولوژیست زمان بقای یک کودک سرطانی را به میزان توانایی بدن کودک در مقابله با روش‌های درمانی برشمرد و گفت:در برخی کودکان پس از ۵سال درمان کاملا بهبودی حاصل می‌شود.

وثوق جراح اطفال بیان داشت:پیگیری درمان کودکان در محک تا ۱۸ سالگی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در دنیا یک درصد سرطان‌ها کودکان را شامل می‌شود، گفت:سالانه هزار تا ۱۵۰۰ مورد جدید از کودک سرطانی در ایران شناسایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها