Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رحمانیان در آستانه اجرای نمایش تازه‌اش «عشق روزهای کرونا» گفت که برای اجرای این نمایش نیازمند مجوز مرکز هنرهای نمایشی و مرکز موسیقی بوده است و ادامه داد: اولین بار است که بخشی از وزارت ارشاد در مقابل بخشی دیگر می‌ایستد. گویی دچار مافیا شده‌ایم.

به گزارش ایسنا، او همچنین مطرح کرد:برای اجرای این نمایش انواع ذلت‌ها را پذیرفته و کسانی را که در این زمینه مشکل‌تراشی کرده‌اند، نمی‌بخشد و از خداوند می‌خواهد که آنان را مجازات کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر در نشستی خبری که امروز 25 شهریور ماه برگزار شد، بارها تاکید کرد که مسئولیت تمام حرف‌هایش متوجه اوست و قصد دارد حرف‌هایی مهم بزند حتی اگر به قیمت تعطیلی اجرای نمایشش تمام شود ولی در عین حال خاطرنشان کرد حضور بازیگران نمایش در این نشست، به معنای تایید سخنان او نیست.

او گفت: باید این اخطار را بدهم اگر مرا به عنوان هنرمند قبول دارید، وظیفه خود می‌دانم بگویم که در چند سال اخیر سطح مطالبات هنرمندان از دستگاه‌های حاکمه که جریان‌های فرهنگی را رصد می‌کنند،بسیار تقلیل پیدا کرده است. آنان روز به روز فشار خود را بر ما بیشتر کرده‌اند.

رحمانیان با تاکید بر اینکه باید مراقب هنرمندان باشیم، افزود: این تعداد هنرمند را آسان به دست نیاورده‌ایم که امروز داریم به آسانی از دست‌شان می‌دهیم.

او ابراز تاسف کرد: شرایط را به گونه‌ای فراهم کرده‌اند که تئاتر حرفی برای گفتن نداشته باشد  و تبدیل به جریانی بی‌خاصیت شود که فقط به درد سرگرمی می‌خورد ولی مسئولان و هنرمندان کمک کنند تا این شرایط برداشته شود.

رحمانیان با بیان اینکه تئاتر کار کردن خیلی سخت شده، اضافه کرد: هر لحظه همه ما را بی‌حرمت می‌کنند . بدترین شرایط اجرایی و رفتاری را با ما دارند و ما هم می‌پذیریم.

او ادامه داد: در ماه محرم هستیم که حرف مهمی برای ما دارد؛ «هیهات منه الذله» ولی به قول آقای بیضایی از او (امام حسین) بسیار می‌گویند و اصلا شبیه او نیستند. ما هم بارها این جمله را گفتیم ولی انواع ذلت‌ها را از مسئولان  دیدیم.

او ادامه داد: هرگز شما را نمی‌بخشم و امیدوارم بابت این بی‌حرمتی‌ها خداوند شما را مجازات کند. هرچند ممکن است این حرف‌ها به قیمت توقیف نمایشم تمام شود ولی لازم دیدم بگویم.

رحمانیان خطاب به امام حسین (ع) گفت: حسین عزیز! ما حتی یک پیشنهاد شما را نتوانستیم عمل کنیم. به همه ذلت‌ها تن دادم که این نمایش اجرا شود و مسئولیت همه این حرف‌ها با من است.     

او در این نشست به تشریح مشکلاتی که برای اجرای این نمایش با آن رو به رو شده، پرداخت و افزود: فکر نمی‌کردم نمایش به این سادگی، این همه دچار مشکلات گوناگون شود که البته بخش عمده‌ای از آن حل شده و بخش دیگر به عهده من نیست.

این کارگردان افزود: از همه جا مجوز داریم ولی دوستان صبح به صبح یا دنبال لغو مجوز ما هستند یا دنبال تعطیلی کارمان.

رحمانیان اضافه کرد: تا همین 20 روز پیش آدم محترمی بودم ولی همین که بحث اجرا مطرح شد، بدترین و غیرمحترمانه‌ترین رفتارها را دیدم، بارها پیشت در بسته اتاق‌ها ماندم و تماس‌هایم بی‌پاسخ ماند.

وی که برای اجرای این نمایش نیازمند مجوز مرکز هنرهای نمایشی و مرکز موسیقی بوده است، ادامه داد: اولین بار است که بخشی از وزارت ارشاد در مقابل بخشی دیگر می‌ایستد. گویی دچار مافیا شده‌ایم.

رحمانیان در بخش دیگری از این نشست، کرونا را به عنوان مبدا تاریخ دانست و گفت: کرونا چنان ضربه‌ای به همه باورها، سیاست‌ها و همه بخش‌های زندگی ما زد که همه موظفیم این روزها را ثبت کنیم.

 

او با تاکید بر اینکه بر وجه مستند این نمایش اصرار دارد، ادامه داد: روزنامه‌نگاران در صف اول ثبت این روزها هستند و ما اخبار و گزارش‌های آنان را درباره تاثیر این ویروس بر تغییر مناسبات زندگی ما، بهداشت، آموزش و پرورش، وضعیت مترو و ... می‌خوانیم به طوری که یکی از اپیزودهای نمایش با بازی بهنوش طباطبایی مشخصا از اخبار گرفته شده است.

رحمانیان تاکید کرد: ما نیز مانند روزنامه‌نگاران موظف به ثبت تجربه این روزها هستیم و به شیوه خودمان این اخبار و اتفاقات را پوشش می‌دهیم.

در این نشست غزل شاکری یکی از بازیگران نمایش درباره همکاری دوباره‌اش با رحمانیان و گزیده‌کار بودنش توضیح داد: اولین حضورم در تئاتر با اقای رحمانیان بود و آنقدر از ایشان یاد گرفتم که یک شبه ره صد ساله رفتم.

او با بیان اینکه روزهای کرونایی خیلی سخت می‌گذرد،افزود: همین که فرصتی باشد تا نشانه‌های زندگی را با هم تقسیم کنیم و ساعت‌های خوبی را در  کنار هم بگذرانیم، خوب است. ضمن اینکه نمایشنامه‌های رحمانیان پر از طعم‌های مختلف است که آدم دوست دارد آن را بچشد.

رجمانیان نیز با قدردانی از همه بازیگرانی که او را در اجرای این نمایش همراهی کرده‌اند، ادامه داد: همکاری با این گروه مایه افتخارم است و زمانی که نمایشنامه را می‌نوشتم، صدای غزل در گوشم بود.

در این نشست، حسن علیشیری ترانه‌سرای این نمایش نیز با ارایه توضیحاتی گفت: شش ترانه قدیمی فرنگی مبنای کار ما بوده و بر اساس هر ترانه فرنگی، یک ترانه ایرانی سروده شده که در مجموع شش اپیزود نمایش را کامل می‌کند.

قرار است نمایش «عشق روزهای کرونا» از روز پنجشنبه 27 شهریور ماه در فضای باز تالار وحدت اجرا شود.

بخشی از ترانه‌های این نمایش در نشست خبری اجرا شد. در این نشست امیر کاو آهنین جان،افشین هاشمی، غزل شاکری،بازیگر کودک مبینا طبایی و تعدادی از بازیگران جوان این کار حضور داشتند و بهنوش طباطبایی هم دقایقی برای عکاسی حاضر بود.

 

لینک کوتاه: asriran.com/0038Jk

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تئاتر محمد رحمانیان برای اجرای این نمایش حرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۵۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش نمایش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌های مجموعه تئاترشهر، تالار هنر و همچنین تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

نمایش «گالیله» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور که از ۲۹ فروردین در تالار اصلی با ظرفیت ۵۷۹ مخاطب و قیمت بلیت ۳۰۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است، با مجموع ۸ اجرا و میزبانی از ۳ هزار و ۴۱۵ مخاطب (با احتساب بلیت تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و مهمان) توانست به فروشی معادل ۷۸۸ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایش «روال عادی» به کارگردانی کیارش رُست که اجرای خود را از ۳۰ فروردین در تالار چهارسو، با ظرفیت۱۳۲ نفر و قیمت بلیت ۱۸۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۸ اجرا و میزبانی از ۶۰۴ مخاطب توانست به فروشی معادل ۸۴ میلیون و ۲۷۶ هزار تومان برسد.

نمایش «توقف اتانازی» به کارگردانی محمدرضا عطایی فر که اجرای خود را از ۲۳ فروردین در تالار چهارسو با ظرفیت۱۳۲ نفر و قیمت بلیت ۱۸۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۱۴ اجرا و میزبانی از ۱ هزار و ۱۱۰ مخاطب، توانست به فروشی معادل ۱۵۵ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان دست پیدا کند.
نمایش «آن بُرد» به کارگردانی مهدی زندیه و آیدین تمبرچی نیز که اجرای خود را از ۲۳ فروردین در تالار قشقایی ساعت ۱۸ با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت ۱۷۰ هزار تومان آغاز کرده است، با ۱۶ اجرا و میزبانی از ۱ هزار و ۳۹۶ مخاطب، فروشی معادل ۲۱۲ میلیون ۲۹۶ هزار تومان داشته است.

نمایش «پس از» به کارگردانی مرتضی کوهی نیز که اجرای خود را از ۲۳ فروردین در تالار قشقایی، با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت ۱۴۰ هزار تومان آغاز کرده است، با ۱۴ اجرا و میزبانی از ۱ هزار و ۲۰۵ مخاطب به فروشی معادل ۱۳۸ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایش «آبی گونه» به کارگردانی کاوه مهدوی که از ۲۳ فروردین در تالار سایه با ظرفیت ۷۲ نفر و قیمت بلیت ۱۵۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است، با مجموع ۱۴ اجرا و میزبانی از ۵۱۶ مخاطب به فروشی معادل ۵۳ میلیون و ۹۲۵ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایش «کان لم یکن» به کارگردانی سید علی موسویان که از ۲۶ فروردین در تالار سایه با ظرفیت صندلی ۷۲ نفر و قیمت بلیت ۱۵۰ هزارتومان روی صحنه رفته است، با ۱۲ اجرا، ۳۰۲ مخاطب جذب کرده و به فروشی معادل ۲۷ میلیون و ۵۱۹ هزار تومان دست یافته است.

نمایش «نظام ابن عربی» به کارگردانی یاسمین عباسی که از ۲ اردیبهشت‌ماه در کارگاه نمایش با ظرفیت صندلی ۲۶ نفر و قیمت بلیت ۱۰۰ هزارتومان به صحنه رفته است، با ۶ اجرا میزبان ۱۲۳ مخاطب بوده و به فروش ۹ میلیون و ۹۰ هزار تومان دست پیدا کرده است.
در تماشاخانه سنگلج، نمایش «سلطان عمرا بمیرد» به کارگردانی محمدجواد کبودرآهنگی که از ۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ به صحنه رفته است؛ چهارمین اجرای خود را پشت سر گذاشت و در مجموع، میزبان ۱۵۷ تماشاگر بوده است. این نمایش با احتساب بلیت‌های تمام بها، نیم بها، میهمان و تخفیف دار با بلیت ۱۰۰ هزار تومانی و ظرفیت سالن ۲۳۶ نفری، مبلغ ۱ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان فروخته است.

همچنین نمایش «شاماران» به کارگردانی ساسان شکوریان نیز که اجرای خود را از ۲۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ آغاز کرده است؛ با ۱۵ اجرا توانسته است ۴۹۸ تماشاگر را به تماشاخانه سنگلج جلب کند. این نمایش با احتساب بلیت‌های تمام بها، نیم بها، میهمان و تخفیف دار با بلیت ۸۰ هزار تومانی و ظرفیت سالن ۲۳۶ نفری، توانسته مبلغ ۲۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان بفروشد.

در تالار هنر، نمایش «انگشتر اسرارآمیز» به کارگردانی میثم یوسفی که از ۳ اسفندماه ۱۴۰۲ با ظرفیت ۲۴۴ نفری به صحنه رفته است؛ با ۶ اجرا و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان، توانست ۶۰۱ تماشاگر را جلب کند و به فروش ۴۴ میلیون و ۱۲۱ هزار تومان دست پیدا کند.

همچنین نمایش «آکادمی پرندگان» به کارگردانی حسین مزینانی که از ۲۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در تالار هنر با ظرفیت ۲۴۴ نفری به صحنه رفته است؛ با ۱۵ اجرا و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان، توانسته ۷۶۱ تماشاگر را جلب کند و به فروش ۵۰ میلیون و ۶۴۴ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایشنامه‌خوانی «پینوکیو» به کارگردانی داود زارع که ۷ اردیبهشت‌ماه در تالار هنر با ظرفیت ۲۴۴ نفری انجام شد، با ۱ اجرا و قیمت بلیت ۸۰ هزارتومان، توانست ۲۴۴ تماشاگر را به سالن جلب کند و به فروش ۱۹ میلیون و ۸۸۸ هزار تومانی برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • فروش نمایش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • آمار فروش و تماشاگران نمایش های در حال اجرا
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴
  • اعلام آمار فروش تماشاخانه‌های دولتی
  • نشست نقد و بررسی نظام تنظیم‌گری شبکه نمایش خانگی
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود
  • کشف ۴۰۰ میلیارد کالای قاچاق در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در لرستان